دسته‌بندی نشده

آشنایی با مزایای درمانی بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس

معرفی ساشه بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس

منیزیم بیولکترا دایرکت (Biolectra Magnesium Direct) توسط کمپانی هرمس آلمان ساخته شده است. که شیوه نوین برای تامین منیزیم به روش مستقیم براساس نیازهای یک جامعه پویا طراحی شده است. در ساخت این محصول فناوری توپوگرانولاسیون (تولید در خلا) به کار می رود. گلبول های کوچک که میکروپلت نامیده می شود، این امکان را فراهم می آورد که منیزیم را بدون نیاز به آب مصرف نمائیم. به عبارت بهتر محصول را مستقیم داخل دهان ریخته و در ظرف چند ثانیه منیزیم موجود آزاد می گردد. طعم این محصول لیمویی می باشد و هر ساشه حاوی 300 میلی گرم منیزیم هیدروکساید می باشد.

منیزیم (Mg) یکی از هفت ماکرومینرالی است که برای سلامتی بدن لازم و ضروری‌اند. افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند یا مبتلا به دیابت نوع یک یا دو یا بارداری هستند، در معرض کمبود منیزیم قرار دارند، زیرا هر جا که عملکرد انسولین مختل شود، فرد را در معرض کمبود منیزیم قرار می دهد.به همین دلیل توصیه می شود، افراد دیابتی حتماً منابع منیزیم را در رژیم غذایی‌شان لحاظ کنند. افرادی که رژیم‌های غذایی سخت می‌گیرند، در زمان کوتاه کاهش وزن زیادی پیدا می‌کنند نیز در معرض کمبود منیزیم قرار دارند.

فقر منیزیم یکی از دلایل شیوع اختلالات عصبی، خستگی‌های مزمن، کمردرد، حملات میگرنی، ضعف عضلانی، کاهش اشتها، حالت تهوع و بی‌خوابی و ریتم نامنظم ضربان قلب به شمار می‌رود.

موارد مصرف ساشه منیزیم بیولکترا دایرکت هرمس

  • دردهای میگرنی
  • سندرم پای بی قرار
  • افزایش فشار خون
  • سندرم پیش از قاعدگی
  • بهبود کرامپ های عضلانی دوران قاعدگی
  • بهبود پری اکلامپسی و اکلامپسی دوران بارداری
  • پیشگیری و درمان کمبود منیزیم به دلایل گوناگون
  • کاهش درد و گرفتگی های عضلانی در ورزشکاران و افراد مسن

Biolectra Magnesium Direct

مقدار و روش مصرف ساشه بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس

مقدار مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است. محتویات یک ساشه را بدون نیاز به آب داخل دهان بریزید و از حل شدن میل کنید.

فواید مصرف بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس

منیزیوم در آب، گیاهان و حیوانات پیدا می‌شود و بدن یک انسان 70 کیلوگرمی حدود 21 تا 28 گرم مینزیوم دارد. هر چند که مقدار این ماده معدنی در مقایسه با دیگر مواد غذایی در بدن اندک است اما منیزیوم در کنار پتاسیم بیشترین مواد معدنی در سلول‌های بدن هستند. حدود 60 درصد از منیزیوم در اسکلت انسان ذخیره است و در صورت نیاز می‌تواند سریعا آزاد شده و مورد استفاده بدن قرار گیرد. منیزیوم برای رشد سالم استخوان‌ها و دندان‌ها نیز بسیار مهم است.

40 درصد از منیزیوم بدن در ماهیچه‌های قلب و اسکلت بدن هستند و صرفا حدود یک درصد از منیزیوم در کبد و مایعات بدن به عنوان نمونه خون پیدا می‌شود. منیزیوم در فعالیت 300 آنزیم در بدن دخالت دارد و در متابولیسم کربوهیدرات ها، آلبومین‌ها و چربی‌ها و همچنین تقسیم سلولی نقش مهمی ایفا می‌کند. منیزیوم یک نقش کلیدی در عملکرد سالم گردش خون و قلب دارد و در همکاری و هماهنگی سلول‌های عصبی و ماهیچه‌ای دخالت دارد و بدین ترتیب برای تمام سیستم عصبی مهم است و به عنوان نمونه تحریک و تهیج و برانگیختگی اعصاب و ماهیچه‌ها را محدود می‌کند. از آنجا که منیزیوم در روده کوچک جذب می‌شود، جذب آن از طریق کلیسم بشدت بهبود می‌یابد.

کمبود منیزیوم حتی می‌تواند باعث بروز یا تشدید ناراحتی‌های مختلف عصبی، بروز ترس و وحشت و یا افسردگی شود. علت وسعت تاثیر گذاری منیزیوم در بدن، دخالت این ماده معدنی در فعل و انفعالات متابولیسمی بسیار مختلف است. منیزیوم به جز پیشگیری از افزایش بیش از اندازه و حد فشار و بار بر روی ماهیچه قلب قادر است از دیگر بیماری‌ها و ناراحتی‌ها نیز جلوگیری کند. منیزیوم می‌تواند رگ‌های خونی را باز و فراخ کرده، قدرت جاری شدن خون را بهبود بخشیده و خون بیشتری به ارگان و بافت برساند و در نتیجه تاثیر خوب و غیرمنتظره‌ای بر روی گرفتگی ماهیچه پا داشته و حتی ناراحتی گردش خون را کاهش دهد. بدن یک بزرگسال روزانه 300 تا 400 میلی گرم منیزیوم نیاز دارد اما این نیاز در مواردی چون فشار و بارسنگین امور روزمره، استرس، دوران پس از پشت سر گذاشتن یک بیماری، حاملگی، شیردهی و حتی در دوره رشد افزایش می‌یابد.

در صورت ورود و جذب کم منیزیوم به بدن، بدن نیاز خود را از ذخیره هایش رفع می‌کند. فاکتورهای مختلفی می‌توانند در جذب و یا تشدید دفع منیزیوم از بدن موثر واقع شوند و بدین ترتیب نیاز بدن به این ماده معدنی را افزایش دهند. آزمایشات انجام شده بر روی 1000 بیمار نشان می‌دهد که حداقل 45 درصد از آنها کمبود منیزیوم داشتند.

منیزیوم در عین حال باید تحت نظر پزشک و در مقدار کافی و زمان طولانی مصرف شود. منیزیوم با تغذیه سالم و معمولی به بدن وارد می‌شود اما ربایندگان و سارقین منیزیوم در بدن از جمله اسهال و یا بیماری قند (دیابت) نیز به وجود این ماده معدنی در بدن لطمه وارد می‌کنند. حتی داروهای مشخصی از جمله قرص ضد بارداری، قرص‌های ادرارآور (دیورتیک) و مسهل‌ها نیز می‌توانند به میزان منیزیوم در بدن آسیب برسانند. مسأله جبران کمبود منیزیوم در بدن بسیار مهم است اما استفاده و مصرف این ماده معدنی به تنهایی، بدن را با برخی مشکلات روبه‌رو می‌کند. سلول‌ها نمی‌توانند از منیزیوم اضافی وارد شده به بدن استفاده کنند و بخش بزرگی از آن مجددا دفع می‌شود.

مکمل

هشدار مصرف بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس

محصولات حاوی منیزیم باعث کاهش اثر داروهایی مانند بنزودیازپین ها، کاپتوپریل، کلروکین، دیگوکسین، تیکلوپیدین، نمک های آهن، پنی سیلامین و متوتروکسات می شود. همچنین اثر برخی داروها همراه با ترکیبات منیزیم افزایش می یابد. بنابراین در صورت مصرف داروهای دیگر، قبل از استفاده از این محصول، با پزشک و یا داروساز خود مشورت نمایید.

  • دریافت خوراکی منیزیم بی خطر می باشد؛ ولی در برخی افراد می تواند مشکلات گوارشی از جمله دل درد، تهوع، استفراغ و اسهال ایجاد نماید. منیزیم در مصرف بیش از اندازه اثرات ملین دارد.
  • منیزیم باعث کاهش جذب گوارشی تتراسیکلین ها می شود؛ بنابراین بین مصرف این دو ترکیب باید حداقل 3 ساعت فاصله باشد.
  • این محصول حاوی فنیل آلانین می باشد لذا در بیماران مبتلا به فنیل کتونوری فقط با تجویز پزشک استفاده شود.
  • در صورت بارداری و یا شیردهی، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک خود مشورت نمایید.
  • این فرآورده در بیماران مبتلا به اختلال در عملکرد کلیه با احتیاط استفاده شود.
  • این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نمی باشد.

شرایط نگهداری بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

مکمل منیزیم و فواید آن برای بدن

فواید بی نظیر قرص کلسیم، منیزیم ، زینک، ویتامین د دینه

منیزیم مالات چیست و چه خواصی برای سلامت بدن دارد ؟

کاربردهای درمانی قرص جوشان منیزیم و ویتامین B6 فلکسان

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا