دسته‌بندی نشده

آشنایی با روش های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه

روش های مهاجرت و اقامت فرانسه موضوع مورد بحث ماست. فرانسه از لحاظ تاریخ، فرهنگ و هیجان یک کشور زیبا و کامل است. بسیاری از مردم می خواهند برای یک مدت کوتاه یا به صورت دائمی به فرانسه مهاجرت کنند.

مهاجرت کاری به فرانسه، با اطلاع از برخی از مراحل ساده و عملی و آگاهی کامل از روش های مناسب برای ورود به خاک فرانسه، می تواند ساده تر از آنچه که شما تصور می کنید باشد.

کشور فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه، یکی از کشورهای اروپای غربی است که دارای قلمروهای زیادی در آن سوی دریاهاست. پایتخت و بزرگترین شهر فرانسه، پاریس است.

جمعیت آن ۶۷ میلیون نفر است که در اروپا پس از آلمان دومین کشور پرجمعیت به شمار می آید. مردم فرانسه به زبان رسمی فرانسوی صحبت می کنند. فرانسه در زمینه های متنوع فرهنگ، علوم بنیادی، صنعت و فناوری، هنر، نظام، اقتصاد و سیاست از کشورهای تاثیر گذار در کل جهان است.

شرایط مهاجرت به کشور فرانسه

از آنجایی که بحث اصلی این مقاله مهاجرت به فرانسه با قصد اخذ تابعیت و در نهایت اقامت در این کشور است، بهتر است در ابتدا، به طور خلاصه شرایط تابعیت و اقامت در فرانسه بررسی شود.

کودکانی که در خاک فرانسه یا کشورهای تحت حمایت آن از پدر و مادر فرانسوی متولد شوند، اقامت و تابعیت فرانسه را دریافت می­ کنند. اما شرایطی وجود دارد که کودکانی که پدر و مادر غیر فرانسوی دارند اما در خاک فرانسه متولد می­ شوند نیز، می­ توانند اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کنند. این شرایط عبارتند از:

  • کودکی که پدر و مادرش اهل کشوری باشند که قبلاً مستعمره فرانسه بوده اند
  • در صورتی که کودک تابعیت هیچ کشور دیگری را نداشته باشد
  • به سن 18 سال برسد و البته بعد از سن 11 سالگی، حداقل 5 سال در فرانسه اقامت داشته باشد
  • مقیم فرانسه باشد و در سن 16 سالگی، شخصاً درخواست تابعیت بدهد
  • مقیم فرانسه باشد و در سن 13 سالگی، پدر و مادرش، درخواست اقامت بدهند
  • قبل از ژانویه 1994 در خاک فرانسه متولد شده باشد
  • بعد از ژانویه 1994 در خاک فرانسه متولد شده باشد اما به سن 18 سالگی رسیده باشد

فردی که دارای حداقل 18 سال سن باشد، چنانچه دارای یکی از شرایطی باشد که در ادامه ذکر می شود، می­ تواند برای اقامت فرانسه درخواست بدهد. فردی که 5 سال، به طور پیوسته در فرانسه زندگی کرده باشد (برای دانشجویان موفق تحصیل کرده در فرانسه این مدت می ­تواند 2 سال باشد).

توجه شود که فرد متاهل باید همراه با خانواده در فرانسه زندگی کرده باشد. فرد، طی 5 سال گذشته از یک درآمد حداقلی برخوردار بوده باشد. چنانچه فرد تبعه اتحادیه اروپا نیست، باید از دولت فرانسه اجازه اقامت داشته باشد.

شرایط ذکر شده برای افرادی با هر یک از مشخصاتی که در ادامه ذکر می شود از بین می رود:

افرادی که در ارتش فرانسه خدمت کرده اند یا می­ کنند، افرادی که به عنوان پناهنده در فرانسه پذیرفته شده باشند، افرادی که خدمات خاص به فرانسه داشته اند، افرادی که تابعه یک کشور فرانسوی زبان باشند و یا 5 سال در یک مدرسه فرانسوی زبان تحصیل کرده باشند.

همچنین فردی که در فرانسه ازدواج کرده باشد و 4 سال از زمان ازدواجش گذشته باشد، با احراز شرایط زیر، می­ تواند تقاضای اقامت در فرانسه داشته باشد:

  • همچنان ازدواجش ادامه داشته باشد و جدا نشده باشد
  • همسرش همچنان تبعه کشور فرانسه باشد
  • با زبان و فرهنگ فرانسه آشنایی داشته باشد

شرایط مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه چه شرایطی دارد ؟

روش های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه

اخذ اقامت تحصیلی فرانسه

افراد می ­توانند فرانسه را برای سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انتخاب نمایند. برای دوره لیسانس لازم است شخص، مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک سطح B2 زبان فرانسه داشته باشد.

دانشجویان این مقطع می ­توانند 10 تا 20 ساعت در هفته کار کنند. برای دوره فوق لیسانس، داشتن مدرک لیسانس نیاز است اما در مورد زبان، می­ توانند به هر دو زبان فرانسوی و یا انگلیسی تحصیل کنند.

ساعات مجاز کار کردن در این مقطع 20 تا 30 ساعت در هفته است. در نهایت دانشجویان مقطع دکترا باید علاوه بر مدرک فوق لیسانس، از یکی از استادان دانشگاه های فرانسه، تاییدیه برای ادامه تحصیل داشته باشند.

در این مقطع افراد می­ توانند 30 تا 40 ساعت در هفته کار کنند. برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه نیاز است ویزای تحصیلی فرانسه دریافت شود.

روش های مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

اخذ اقامت فرانسه از طریق ویزای نامزدی و ازدواج

پیش از این شرایط اخذ اقامت و تابعیت فرانسه از طریق ازدواج توضیح داده شد فقط ذکر این نکته اهمیت دارد، فردی که خارج از خاک فرانسه زندگی می­ کند برای اخذ اینگونه تابعیت، باید فردی را برای نامزدی و ازدواج در نظر داشته باشد که تابعیت فرانسه دارد و قادر است به مدت یک سال، همسرش را تحت حمایت مالی خود داشته باشد.

نحوه مهاجرت به فرانسه/ قوانین مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

اخذ اقامت فرانسه از طریق ویزای کار

به طور بسیار خلاصه می­ توان گفت دریافت ویزای کار فرانسه روندی مشابه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد. برای دریافت چنین ویزایی، ابتدا باید پیشنهاد کار از سوی یک کارفرما در فرانسه وجود داشته باشد.

برای دستیابی به چنین پیشنهادی، باید در آگهی های کاری این کشور به جستجو پرداخت. روال این است که ابتدا یک موقعیت شغلی به مدت 3 ماه در فرانسه و در صورت نبود متقاضی واجد شرایط، سه ماه نیز در اتحادیه اروپا، آگهی می­ شود اگر باز هم کسی این شغل را احراز نکرد، افراد خارج از اتحادیه اروپا می ­توانند برای آن درخواست بدهند.

افرادی که از این طریق وارد فرانسه می­ شوند، بسته به شرایطشان (همانطور که پیشتر توضیح داده شد)، طی سه تا پنج سال می ­توانند برای تابعیت در فرانسه درخواست بدهند. توجه شود تسلط به زبان فرانسوی و داشتن درآمد سالیانه 53000 € (یورو)، برای اخذ اقامت، لازم است.

اقامت دائم فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

اخذ اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

به طور خلاصه و کلی می­ توان گفت برای مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری دو راهکار وجود دارد:

  1. دریافت ویزای تجاری با قابلیت تردد بین فرانسه و کشور خود. در این روش فرد باید در شرکت یا محل سرمایه گذاری خود، اتباع فرانسوی را به کار بگیرد و حداقل 2000 تا 2500€ (یورو) در ماه، حقوق پرداخت نماید
  2. حضور در فرانسه با یک ویزای دیگر، همچون ویزای توریستی و خرید یک شغل در فرانسه. این کار معمولاً هزینه ای بین 100000 تا 200000 € (یورو) هزینه دارد

مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تمکن مالی نیز امکان پذیر است. در این حالت، شخص نیازی به خروج سرمایه از کشور خود، ندارد.

بلکه به کمک 4 منبع مالی یعنی اجاره مستغلات، سود سپرده بانکی، سود سهام یا موسسات و جقوق بازنشستگی، باید اثبات کند در ماه درآمدی معادل 3000€ (یورو) برای خود، 1400 € (یورو) برای همسر و 750€ (یورو) برای فرزندان زیر 18 سال خود دارد. این درآمد باید منظم و مستمر باشد.

اقامت در فرانسه چگونه است

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد فرزند

مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تولد فرزند مسئله ای است که برخی از افراد با آن مواجه هستند که آیا با تولد فرزند در فرانسه می توان برای فرزند اقامت فرانسه را دریافت کرد یا خیر.

در مورد کشور فرانسه لازم است بدانید کشور فرانسه از اصل خون تابعیت می کند. بدین معنا که چنانکه بچه ای در خاک فرانسه متولد گردد اقامت و تابعیت فرانسه را دریافت خواهد کرد مشروط بر اینکه یکی از والدین وی دارای پاسپورت فرانسوی یا تبعه ی فرانسه باشند.

درباره ی بچه هایی که تولد آن ها بی هویت است، یعنی پدر و مادر آن بچه مشخص نیست، در این صورت هم فرانسه به آن بچه اقامت و تابعیت اعطا می نماید.

اقامت کشور فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد فرزند

اقامت فرانسه با ویزای توریستی

اگر شما شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیستید، اولین قدم برای حرکت به فرانسه به طور کلی درخواست ویزای توریستی فرانسه است.

این نوع ویزا به شما امکان می دهد تا یک سال در فرانسه بمانید. هنگامی که ویزای توریستی به پایان می رسد، شما مجاز به درخواست یک مجوز یکساله می شوید و هر سال می توانید مجددا آن را تمدید کنید.

پس از یک سال، شما ملزم به پرداخت مالیات مالی فرانسه خواهید بود و اگر بخواهید در آنجا رانندگی کنید، باید یک گواهینامه رانندگی فرانسه بدست آورید. البته این مورد از راه های مهاجرت به فرانسه، روش مناسبی برای اخذ اقامت دائم فرانسه نمی باشد.

نحوه گرفتن اقامت فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای توریستی

هزینه های سفر به فرانسه و جاذبه های توریستی بی نظیر این کشور

۱۰ شهر برتر فرانسه و مناطق گردشگری آنها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا