دسته‌بندی نشده

آشنایی با دریای سوان ارمنستان + تصاویر زیبا

سوان یکی از دریاچه های زیبا و معروف در کشور ارمنستان بوده که در نزدیکی شهر ایروان قرار دارد. در فصل تابستان این نواحی آب و هوایی معتدل داشته که می توانید از آن لذت ببرید. شما علاقمندان در این بخش با دیدنی های دریای سوان ارمنستان آشنا می شوید.

دریای سوان کجاست؟

این دریاچه و نواحی اطراف دارای مجموعه ای ار تفریحات مهیج هستند که برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. این دریاچه از جمله محبوب ترین جاذبه های ارمنستان بوده و تفریحات قابل توجهی دارد. شما می توانید در این نواحی روزهای خوبی را سپری کنید. برای بازدید از این دریاچه وسیع و دیدنی باید به فاصله ۶۰ کیلومتری از شمال شرقی ایروان سفر کنید.

دریای سوان کجاست؟

این دریاچه به عنوان یکی از بزرگ ترین دریاچه های قفقاز شناخته می شود. شما می توانید با بازدید از این دریاچه یکی از وسیع ترین دریاچه های کوهستانی را مشاهده کنید. آب های این نواحی شیرین بوده یکی از مهم ترین منابع آبی محسوب می شوند.
در این دریاچه حدود ۳۶ جویبار سرازیر بوده و رود هرازدان نیز از این ارتفاعات سرچشمه می گیرد. این دریا امروزه از مکان های دیدنی ارمنستان هستند. در اطراف این دریاچه نیز جاذبه های بسیار زیبایی وجود دارند که برخی از آن ها تاریخی هستند.

تاریخچه دریاچه سوان:

این دریای دیدنی قدمتی بالا داشته و تشکیل آن به ۳۰ هزار سال پیش باز می گردد. اولین جرقه شکل گیری این دریاچه بزرگ نیز به دوران کواترنری گه دو و نیم میلیون سال پیش است، باز می گردد. در اطراف این دریاچه نیز مراکز اقامتی متعددی بوده و می توانید هتل های دلخواهتان را رزرو کنید. این دریاچه در ۶۰ کیلومتری ایروان قرار دارد.

عکس سوان (ارمنستان)

پارک ملی سوان:

این پارک یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و زیبا در دریای سوان ارمنستان بوده و چشم اندازها و جاذبه های بسیار زیبایی برای گردشگران دارد. این پارک یک منطقه محافظت شده بوده و زمان ساخت آن نیز به ۱۹۷۸ باز می گردد. محیط زیست این منطقه بسیار ارزشمند بوده و دارای گونه های متنوعی از ماهی ها است.

صومعه هایراوانک:

از مهم ترین بناهایی که در این اطراف وجود دارد، می توان به به این صومعه اشاره کرد. این صومعه در نزدیکی یک روستا واقع شده و پیشینه آن به قرن ۹ باز می گردد. این مجموعه دارای چند ساختمان بوده و تشکیل شده از کلیسا، نمازخانه و سالن انجمن می باشد.

دریاچه سوان ارمنستان: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید

روستای نرکین گتاشن:

از دیگر جاذبه های سوان می توان به این روستای دیدنی اشاره کرد. در این روستا می توانید کلیسایی تاریخی و همچنین رودخانه وروتان را مشاهده کنید. گورستان وسیعی که در این روستا وجود دارد، بسیار قدیمی بوده و دارای سنگ قبرهایی استثنایی بوده که می توانید از آن ها بازدید کنید.

حتماً بخوانید:

شما علاقه مندان در این بخش با یکی از مکان های دیدنی ایروان آشنا شدید. شما در سفر به ایروان می توانید از زیبایی های این کشور بازدید کنید. این نواحی دارای کلیساهای تاریخی و چشم اندازهای طبیعی بکری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا