دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر زمینی به ارمنستان و جاذبه های توریستی آن

راهنمای سفر زمینی به ارمنستان

ارمنستان به خاطر جاذبه های بسیار زیبایش همواره مورد توجه گردشگران است و مقصدی ارزان برای مسافران نیز محسوب می شود. در کشور ارمنستان پر از عجایب و زیبایی و مردمی بسیار نجیب و مهمان نواز است . چه چیزی بهتر از این می تواند باشد که در کنار این که از سفر لذت می بریم، ترفندهایی برای سفری ارزان داشته باشیم و بتوانیم بودجه ی سفر خود را مدیریت کنیم.

سفر زمینی به ارمنستان ، انتخاب خوبی برای روزهایی است که می‌خواهید یک سفر کم‌هزینه و لذت‌بخش را تجربه کنید. این روزها، ایروان از مقصدهای پرطرفدار میان گردشگران ایرانی به حساب می‌آید. اخذ ویزا در مرز ایران و ارمنستان، ارزان بودن هزینه‌های سفر، زمینههای مشترک فرهنگی و تاریخی، نزدیکی دو کشور و سهولت سفر به ایروان، از دلایل محبوبیت ایروان است.

مدارک و هزینه های لازم قبل از سفر به ارمنستان

هزینه های گذرنامه عبارت اند از:
۱- هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
۲- هزینه ۳,۷۵۰ تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
۳- هزینه ۷۵,۰۰۰ تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
۴- هزینه ۲۹,۳۰۰ تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست
از دیگر مدارک مورد نیاز؛ گرفتن روادید یا ویزا می باشد که البته برای سفر به کشور ارمنستان نیازی به گرفتن ویزا نیست.

ارمنستان

راه های سفر به ارمنستان و هزینه های آن

راه های سفر به ارمنستان را طبق علایق، هزینه و سلیقه خود می توانید انتخاب کنید. چه سفر با تور چه به صورت شخصی هر کدام هزینه های متفاوتی دارد که شما را از آنها مطلع می کنیم: راه‌های مختلف سفر به ارمنستان عبارت اند از:

۱- تورهای ارمنستان:

۲- سفر شخصی به ارمنستان :

  • هواپیما
  • اتوبوس
  • ماشین شخصی

۱- تورهای ارمنستان

سفر با تورهای گردشگری ارمنستان با توجه به زمان سفر و برنامه سفر تورها هزینه های مختلفی دارد. سفر با تور ارمنستان به این شرح است:

  • تورهای ایروان: اغلب تورهای ایروان به شکل پکیج های ۳ شب و ۴ روز در آژانسهای مسافرتی ارائه می شود.
  • مسیر هوایی: با توجه به زمان سفر، آژانس هواپیمایی، هتل و اتاق موردِ نظر، قیمت‌های متفاوتی وجود دارد.
  • هزینه تور ارمنستان: بین 3۰۰۰۰۰۰ تومان تا 57۰۰۰۰۰ تومان است.
  • مسیر زمینی: مسیر زمینی تورهای ارمنستان که با اتوبوس انجام می گیرد با توجه زمان سفر، آژانس ارائه دهنده، هتل و نوع اتاق هزینه های متفاوتی دارد. هزینه ها بین 15۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰ تومان متغیر است.

۲- سفر شخصی به ارمنستان

برای سفر شخصی سه راه هواپیما، اتوبوس و ماشین شخصی را می توانید انتخاب کنید. هزینه بلیت یک طرفه تهران تا ایروان به این شرح است:

۱) سفر به ارمنستان با هواپیما

هزینه بلیط هواپیما تهران-ایروان بین 11۰۰۰۰ تومان تا 26۰۰۰۰۰ تومان

۲) سفر به ارمنستان با اتوبوس

با رجوع به پایانه اتوبوس غرب یا بیهقی تهران، بلیط تهران-ایروان را خریداری کنید که هزینه آن در حدود ۱۸۰۰۰۰ تومان است.
هزینه بلیط اتوبوس- ایروان: ۱۸۰۰۰۰ تومان

۳) سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

برای سفر به ایروان با ماشین شخصی قبل از خروج از کشور باید هزینه های پرداخت کنید از جمله :

۱- هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله: ۱۰۹۰۰۰ تومان
۲- هزینه پلاک بین المللی: ۳۲۸۰۰۰ تومان

هزینه رانندگی در کشورهای خارجی

۳- دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: ۱۰۰۰۰۰ تومان
۴- برچسب CD و IR: برابر با ۴۴۰۰ تومان
۵- هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: ۱۸۰۰۰ تومان
۶- بیمه بین المللی ماشین: هزینه با توجه به نوع ایرانی یا خارجی متفاوت است
برای کاپوتاژ ماشین یا اخذ مجوز خروج از کشور باید به گمرک شهر و یا مرکز استان خود رجوع کنید.

در گمرک ارمنستان نیز باید هزینه هایی بپردازید:

۱- اگر در ایران بیمه نامه بین المللی ندارد، باید ۱۰۰ هزار تومان برای بیمه هزینه کنید و حتما برچسب بیمه را روی شیشه ماشین بچسبانید که در غیر این صورت جریمه خواهید شد.
۲- برای ورود خودرو به خاک ارمنستان نیز باید ۱۰۰۰۰ درام ارمنستان را پرداخت کنید.

کشور ارمنستان

مسیر های زمینی سفر به ارمنستان

برای سفر زمینی و همراه با خودروی شخصی به ارمنستان می توانید به تبریز، جلفا و مرز نوردوز بروید.بهتر است بدانید که فاصله تهران تا مرز نوردوز (جلفا) ۷۶۰ کیلومتر و فاصله مرز نوردوز تا شهر ایروان، پایتخت ارمنستان ۴۸۵ کیلومتر است.

هزینه‌های حمل و نقل درون شهری در ارمنستان

مترو: ارزان ترین وسیله حمل و نقل در ایروان ارمنستان مترو است. هزینه مترو ایروان بسیار ارزان و مناسب بوده و قیمت بلیت تک سفره آن فقط ۱۰۰ درام ارمنستان است.

اتوبوس: در ارمنستان دو نوع اتوبوس معمولی و اتوبوس برقی وجود دارد که هزینه های مناسبی هم دارند. قیمت بلیت اتوبوس های معمولی ۱۰۰ درام ارمنستان و اتوبوس های برقی نیز ۵۰ درام ارمنستان است. تقریبا در هر ایستگاهِ اتوبوس شماره‌ی خطوط اتوبوس و مسیرها قابل مشاهده است. با اینکه اتوبوس های برقی هزینه کم تری دارند، اما به نسبت سایر اتوبوس ها تعدادشان کم است. نکته مهم آن است که سیستم خرید و فروش بلیت در اتوبوس های ایروان وجود ندارد و شما باید موقع پیاده شدن، هزینه را مستقیما به خود راننده بپردازید.

مینی بوس:خط مینی بوس های ایروان ارمنستان ، علاوه بر گشت و گذار در پایتخت ارمنستان، برای دسترسی به حاشیه شهر و شهرهای اطراف نیز انتخاب خوبی هستند . هزینه این وسایل حمل و نقل نیز ارزان بوده و برای هر مسیر ۱۰۰ درام ارمنستان می باشد. برای شناسایی خطوط مینی بوس ها، باید به شماره آن ها روی شیشه توجه کنید.

تاکسی: برای استفاده از تاکسی باید به هنگام سوار شدن از راننده بخواهید که تاکسیمتر خود را روشن کند. قیمت تاکسی‌های گذری نیز دو برابر است. هزینه ورودی تاکسی های ایروان ۶۰۰ درام ارمنستان است و به ازای هر ۱ کیلومتر، هزینه ای معادل با ۱۰۰ درام ارمنستان به کرایه اضافه می شود.

جاذبه های گردشگری

هزینه های حمل و نقل درون شهری ارمنستان

  • اتوبوس معمولی: ۱۰۰ درام ارمنستان
  • اتوبوس برقی: ۵۰ درام ارمنستان
  • تاکسی: از ۶۰۰ درام ارمنستان
  • مینی بوس: ۱۰۰ درام ارمنستان

هزینه های اقامت در ارمنستان

هزینه اقامت در ارمنستان شامل گزینه های مختلف است از جمله:
هزینه اقامت در هتل های ایروان:

  • هتل های ۳ ستاره: بین ۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ درام ارمنستان
  • هتل های ۴ ستاره: بین ۲۰۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰۰ درام ارمنستان
  • هتل های ۵ ستاره: بین ۲۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰ درام ارمنستان

هزینه اقامت در هاستل های ایروان:هاستل ها و مهمان خانه ها گزینه های مناسب و ارزانی برای اقامت در ایروان هستند که هزینه اقامت در آنها بین ۱۵۰۰ تا ۸۰۰۰ درام ارمنستان است.

هزینه اقامت در آپارتمان های ایروان: هزینه ‌ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن با هم تفاوت دارد که نرخ آن بین شبی ۸۴۰۰ تا ۳۰۰۰۰ درام ارمنستان می باشد.

armanestan

هزینه‌های خورد و خوراک در ارمنستان

هزینه های غذا در ارمنستان در رستورانهای مختلف متفاوت است:

  • هزینه رستوران های ارزان ایروان: حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ درام ارمنستان
  • هزینه رستوران متوسط قیمت ایروان: حدود ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ درام ارمنستان
  • هزینه رستوران لوکس ایروان: در حدود ۴۹۰۰ تا ۹۶۰۰۰ درام ارمنستان
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای ایروان مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ درام ارمنستان

هزینه های تفریح در ایروان ارمنستان

هزینه بازدید از برخی جاذبه های گردشگری ارمنستان، ایروان به شرح زیر است.
۱- ورودی باغ وحش ایروان: ۳۰۰۰ درام ارمنستان ساعت بازدید: ۹ تا ۲۱
۲- موزه تاریخ ارمنستان: ۲۰۰۰ درام ارمنستان ساعت بازدید: ۱۱ تا ۱۸
۳- پارک آبی آکواتک ایروان: بین ۴۰۰۰ درام ارمنستان تا ۸۵۰۰ درام ارمنستان ساعات بازدید: ۸ تا ۲۲
۴- گالری ملی ارمنستان: ۵۰۰۰ درام ارمنستان ساعت بازدید: ۹ تا ۲۱:۳۰
۵- مرکز هنری کافسیجان: اغلب بخش ها و مغازه های موزه: رایگان، هزینه ورودی نمایشگاه های مجموعه: ۱۰۰۰ درام ارمنستان ساعات بازدید: ۸ تا ۲۰
۶- موزه نسخ خطی باستانی: ۱۰۰۰ درام ارمنستان ساعات بازدید: ۱۱۰ تا ۱۶
۷- مسجد آبی: رایگان
۸- موزه کشتار جمعی ارمنستان: رایگان ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۶

jazebe

جاذبه های گردشگری ارمنستان

موزه ماتناداران ارمنستان

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان بدون شک موزه ماتناداران است. در این موزه مجموعه ای غنی و باارزش از دست نوشته های قدیمی به زبان های ارمنی، عربی، فارسی، روسی و … نگهداری می شود. نام اصلی و کامل این موزه، ماتناداران مسروپ ماشتوتس است و به خاطر ابداع کننده الفبای ارمنی به این اسم نامگذاری شده است. اگر به فرهنگ، تاریخ، ادبیات و زبانشناسی و … علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این موزه باشکوه و باعظمت دیدن کنید. گفته می شود که بیش از ۱۷۰۰۰ دست نوشته و نسخ خطی و ۳۰۰۰۰ اسناد و مدارک در این موزه وجود دارند. پیشنهاد می کنیم اگر به این موزه رفتید حتما از یک راهنما کمک بگیرید تا به خوبی با بخش های مختلف موزه آشنا شوید.

میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری بزرگ ترین میدان در مرکز شهر ایروان ارمنستان است و بدون شک در سفر به این شهر زیاد گذرتان به این میدان خواهد افتاد. این میدان یکی از مکان های مورد علاقه برای مردم محلی و مسافران است و در بیشتر ساعات روز شلوغ و پرازدحام است. این میدان قبلا میدان لنین نامیده می شد و مجسمه لنین تا سال ۱۹۹۰ در این میدان قرار داشت، تا این که پس از انحلال شوروی این مجسمه برداشته شد و امروزه یک صفحه نمایش بزرگ به جای آن قرار دارد. دور تا دور میدان جمهوری ساختمان های قدیمی و زیبایی وجود دارند که با سنگ های سفید و صورتی ساخته شده اند. از جمله دیدنی های میدان جمهوری برج ساعت بزرگ و همین طور فواره هایی است که در میدان قرار دارند. با تاریک شدن هوا، این فواره ها با موزیک و نورپردازی های زیبا روشن می شوند و فضایی بسیار دیدنی و تماشایی به وجود می آورند. پیشنهاد می کنیم بعد از تاریک شدن هوا برای قدم زدن و هواخوری هم که شده سری به این میدان سرزنده و پرجنب و جوش بزنید.

ارمنیا

پارک عشاق ارمنستان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ارمنستان پارکی به نام پارک عشاق است. این پارک در دوره های مختلف اسامی متفاوتی داشته است. در قرن ۱۸ نام این مکان کوزم پارک (Kozem Park) بود. بعد از جنگ جهانی دوم این پارک مورد بازسازی قرار گرفته و به احترام شاعر مشهور روس، پارک پوشکین نامیده شد. در سال ۱۹۷۰ نام پارک مجددا به بارکاموتیون (Barekamutyun) تغییر پیدا کرد که به معنای دوستی است. پس از استقلال ارمنستان و اعلام جمهوری ارمنستان نام پار بار دیگر تغییر کرد و به اسم فعلی یعنی پارک عشاق تغییر پیدا کرد. این نامگذاری ظاهرا به این دلیل بوده که این پارک محلی محبوب برای زوج ها و جوانان به حساب می آید. این پارک بسیار زیباست و فضاهای سبز و گلکاری شده زیبا، آبشارها، برکه ها و پل های متعددی وجود دارد که آن را به مکانی رمانتیک و عاشقانه تبدیل کرده اند. علاوه بر این، بسیاری از فستیوال ها و جشن های ملی ارمنستان، همچنین کنسرت ها، نمایش ها و فستیوال های فیلم مختلف در همین پارک برگزار می شوند.

کلیسای کاتولیک ایروان ارمنستان

کلیسای مریم مقدس تنها کلیسای قرون وسطایی به جا مانده در ایروان ارمنستان است. این کلیسا در قرن ۱۳ ساخته شده، اما در سال ۱۹۳۶ و در دوران حکومت شوروی تقریبا نابود شد، اما قسمت هایی از محراب و مجموعه آب انبار کلیسا به طرز معجزه آوری سالم باقی ماندند. با حمایت ها و تلاش های باستان شناسان و کارشناسان این کلیسا توانست از گزند جان سالم به در ببرد و تا به امروز باقی بماند. کلیسای مریم مقدس در مرکز شهر ایروان قرار دارد و امروزه یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایروان به حساب می آید.

سالن اپرا تئاتر ایروان ارمنستان

یکی از جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان ساختمان باشکوه اپرا تئاتر ایروان است. این بنا از نظر معماری بسیار قابل توجه است و گنجایش ۱۴۰۰ نفر را دارد. این سالن نمایش در سال ۱۹۳۳ افتتاح شده و از آن زمان محفلی برای هنرمندان و هنردوستان ارمنی بوده است. جالب است بدانید که اولین نمایشی که در این سالن اجرا شد باله دریاچه قو بوده است. در طول سال نمایش ها و اجراهای اپرا و باله متعددی در این سالن برگزار می شود که ممکن است یکی دو تا از آن ها به برنامه سفر شما بخورد و بتوانید آن ها را تماشا کنید.

تندیس

موزه هنر کافسجیان ارمنستان

موزه هنر کافسجیان که بر اساس نام موسسش نامگذاری شده در حقیقت مشهورترین موزه هنری ایروان و مرکز فعالیت های هنری ارمنستان است. این موزه در مرکز منطقه کنترون و نزدیکی آبشار مشهور ایروان قرار دارد و یک مجموع هنری و تفریحی را به وجود می آورد. این مجموعه پاتوق مردم محلی و همین طور توریست هاست و از سال ۲۰۰۹ برنامه های مختلفی مثل اجرای کنسرت، پخش فیلم و … هم در این مجموعه برگزار می شود. موزه هنر کافسجیان قطب فرهنگ و هنر ارمنستان است و نمایشگاه ها و کارگاه های هنری متعددی در این جا برگزار می شود. خود ساختمان موزه هم در نوع خود بی نظیر است و معماری بسیار زیبایی دارد. به علاوه، قرینه بودن طراحی فضای سبز و پیاده روها هم به زیبایی این مجموعه هنری افزوده است.

موزه اربونی ارمنستان

آخرین مورد از جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان که به شما معرفی می کنیم موزه اربونی است. این موزه در دامنه های تپه ای قرار دارد که روزگاری قلعه اربونی قرار داشت. بعد از حفاری های انجام شده و بازسازی قسمت های مختلف، قلعه شهر اربونی به موزه فضای باز تبدیل شد و به روی عموم مردم بازگشایی شد. اشیاء و آثار هنری و تاریخی که در طول حفاری ها در این منطقه کشف شده، مثل کوزه های سفالی، سرامیکی، زیورآلات و اشیاء برنزی و … اطلاعات بسیار زیادی در مورد زندگی مردمی که در روزگاری در قلعه زندگی می کردند بازگو کرده است. این اشیاء بخشی از ۱۲۲۳۵ شی و اثری است که در این موزه در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند.

موزه اربونی یکی از بایدها در سفر به ایروان و یکی از محبوب ترین موزه ها برای مردم محلی است. این موزه اهمیت تاریخی شهر زادگاهشان و تاریخچه ایروان و ارمنستان را به آن ها نشان می دهد و به همین دلیل بسیار به وجود آن افتخار می کنند.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به لارناکا و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به هند و دیدن جاذبه های گردشگری بی نظیر آن

از هزینه های سفر به ونزوئلا و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بدانید

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا