دسته‌بندی نشده

کدام شهرهای فرانسه برای تحصیل بهتر هستند؟

بخش قابل توجهی از این علاقه دانشجویان به تحصیل در فرانسه به دلیل وجود تعداد زیادی دانشگاه معتبر، جامعه‌ای چند فرهنگی و شهرهایی پر زرق و برق می‌باشد. به همین دلیل است که در بسیاری از کشورهای جهان زبان فرانسه در مدارس به عنوان یک زبان دوم آموزش داده می‌شود. علاوه بر این در صورتی که تنها به زبان انگلیسی مسلط باشید نیز موفق خواهید شد که گلیم خود را در این کشور از آب بیرون بکشید.

اما مهاجرت تحصیلی به کدام نقطه از کشور فرانسه مزایای بیشتری برای دانشجویان خارجی دارد؟ بدون شک در هر کشوری، شهرهایی به عنوان شهرهای دانشجویی شهرت دارند زیرا علاوه بر این که دانشگاه‌های برتر را در خود جای داده‌اند خدمات رفاهی باکیفیتی را در اختیار دانشجویان مقیم قرار می‌دهند. بیایید ببینیم بهترین شهر فرانسه برای تحصیل کدام است.

بهترین شهر فرانسه برای تحصیل

آنچه که تاکنون در خصوص مزایای تحصیل در فرانسه گفتیم کمابیش در تمام نقاط این کشور صدق می‌کند اما در این میان شهرهایی هستند که بیشترین سازگاری را با زندگی دانشجویی داشته و مهاجرپذیر نیز هستند. تعدادی از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل عبارتند از:

۱. پاریس

با هر هدفی که در پاریس زندگی کنید قطعا عاشق آن خواهید شد. تحصیل در پاریس تجربه تحصیل در یکی از رویایی‌ترین شهرهای جهان است که ترکیبی از برترین دانشگاه‌های جهانُ، مشهورترین موزه‌ها، گالری‌های هنری و کافه‌های رویایی را در خود جای داده است.

پاریس خانه تعدادی از برترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان است از جمله: دانشگاه علوم پاریس، پلی تکنیک و سوربون. اگر تصمیم به تحصیل در پاریس دارید لازم است که برای سبک زندگی خود برنامه‌ریزی کنید. دانشگاه‌های این شهر مجموعه‌ای از بهترین خوابگاه‌های دانشجویی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که تاثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه زندگی در پاریس خواهد داشت.

کدام شهرهای فرانسه برای تحصیل بهتر هستند؟

۲. نیس

اگر بخواهیم زیبایی مناظر طبیعی را به عنوان اولین معیار برای انتخاب یک مقصد مهاجرتی در پاریس در نظر بگیریم قطعا شهر نیس رتبه اول را به خود اختصاص خواهد داد. ترکیب سواحل زیبا با آب و هوای مدیترانه‌ای نیس را به یکی از زیباترین نقاط فرانسه تبدیل نموده است که دانشجویان خارجی نیز مشتاق به تحصیل در این بهشت کوچک هستند.

۳. گرونوبل

گرونوبل یکی دیگر از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل می‌باشد که ۵ دانشگاه سرشناس فرانسوی را در خود جای داده است. گرونوبل به دلیل دوری از شلوغی پاریس و هیاهوی توریستی نیس، می‌تواند مقصدی آرامش‌بخش برای یک دانشجوی خارجی مشتاق یادگیری و پژوهش باشد.

۴. لیون

لیون از جمله قدیمی‌ترین شهرهای کشور فرانسه است که قدمت آن به سال ۴۳ قبل از میلاد می‌رسد. کشف خرابه‌های باقی مانده از دوران روم باستان در این منطقه و سایت‌های تاریخی متعددُ، لیون را به یکی از بهترین شهرهای اروپا برای تحصیل و پژوهش در حوزه تاریخ، باستان‌شناسی ، هنر تبدیل نموده است. پایتخت غذای فرانسه را هنگام انتخاب بهترین شهر برای تحصیل در فرانسه فراموش نکنید.

۵. بوردو

شهر بوردو که به دلیل شیرینی‌های منحصر به فرد در فرانسه شهرت دارد شهری محبوب در میان دانشجویان نیز هست. دانشگاه بوردو معروف‌ترین دانشگاه این شهر است که طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می‌نماید. به علاوهُ، بوردو پس از نیس مقصدی عالی برای کسانی است که به طبیعت و چشم‌اندازهای زیبا علاقه دارند.

۶. تولوز

تولوز را می‌توان مقصدی مناسب برای دانشجویانی دانست که به دنبال اشتغال سریع و آسان پس از فارغ‌التحصیلی هستند یا تمایل دارند که در طول دوران تحصیل خود از جاهای زیادی دیدن کنند چرا که تولوز شاهراه ارتباطی میان سایر شهرهای فرانسه، اسپانیا و آندورا است و به شهری با فرهنگ غنی در آشپزی شهرت دارد.

۷. استراسبورگ

اگر نام این شهر شما را به یاد شهرهای آلمانی می‌اندازد کاملا درست حدس زده‌اید. استراسبورگ شهری در فرانسه است که فرهنگ آن تا حد زیادی تحت تاثیر آلمان قرار گرفته تا جایی که صحبت با لهجه آلمانی در میان مردم این شهر رواج دارد. این شهر یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی فرانسه را در خود جای داده است. دانشگاه استراسبورگ در سطح بین‌المللی طرفداران بسیاری دارد. این مرکز آموزش عالی نخستین بار در سال ۲۰۰۹ به دنبال ادغام سه دانشگاه روبرت شومان، لویی پاستور و مارک بلوک شکل گرفت که در حال حاضر بالغ بر ۲۰ درصد جمعیت آن را دانشجویان خارجی تشکیل داده‌اند.

بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل به این تعداد محدود نشده و هنوز چندین شهر ممتاز دانشگاهی در این کشور پرطرفدار اروپایی وجود دارند که هر کدام با توجه به رتبه‌بندی دانشگاهیُ، رشته ، مقطع تحصیلی مورد نظرُ، شرایط و میانگین هزینه زندگی می‌توانند در جایگاه خود بهترین انتخاب باشند.

مزایای تحصیل در شهرهای فرانسه

پیش از آنکه چرخی در بهترین شهر فرانسه برای تحصیل دانشجویان خارجی بزنیم خوب است کمی بیشتر با دلایل محبوبیت این کشور در میان مشتاقان علم، هنر و یادگیری آشنا شویم. یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی فرآیند دریافت ویزا و سهولت آن می‌باشد. فرانسه از جمله کشورهایی است که سختگیری بی‌دلیلی برای صدور ویزای تحصیلی نداشته و هر دانشجوی مشتاقی در صورت بهره‌مندی از مدرک زبان با نمره بالا و معدل مطلوب می‌تواند برای اپلای در دانشگاه‌های فرانسه اقدام کند.

اگر صفر تا صد فرآیند صدور ویزای تحصیلی فرانسه و مدارک لازم برای آن را به خوبی بشناسید اطمینان خواهید یافت که مهاجرت تحصیلی به بهترین شهر فرانسه احتمالا کار چندان دشواری نخواهید بود و شما نیز می‌توانید یکی از همین دانشجویان خوشبخت باشید. از دیگر مزایایی که دانشگاه‌های فرانسه را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است:

  • شهریه مقرون به صرفه
  • آموزش عالی مطابق با استانداردهای بین‌المللی
  • توجه ویژه به فرصت‌های تحقیقاتی
  • عضویت در میان برترین قدرت‌های اقتصادی اروپا و جهان
  • خانه تعداد زیادی از پیشروترین شرکت‌های بین‌المللی
  • تمرکز بر به کارگیری استعدادهای جوان در بخش نوآوری و کارآفرینی

بنابراین انتخاب بهترین شهر فرانسه برای تحصیل و زندگی در درجه نخست به شرایط خاص هر دانشجو و هدف او از مهاجرت بستگی دارد.

منبع: letsgouni.com

تماس: 02175496

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا