دسته‌بندی نشده

پماد میرتوپلکس دارویی موثر برای درمان تبخال 

موارد مصرف و کاربردهای درمانی پماد میرتوپلکس

پماد میرتوپلکس (MYRTOPLEX) دارای خاصیت ضد ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 و 2 می باشد و در درمان تبخالهای پوست نواحی مختلف بدن و اطراف واژن بکار می رود.

پماد میرتوبلکس حاوی اسانس گیاه مورد Myrtus communis به میزان 10% است.

مواد موثره پماد میرتوپلکس

تانن ، پلی فنلها ،‌روغن های فرار نظیر میر تول ،‌سینئول و … فلاونوییدها

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر پماد میرتوپلکس

مکانیسم اثر ضد ویروسی این دارو تا کنون شناخته نشده است . آزمایشات اثر این فرآورده را در درمان تبخالهای نواحی مختلف پوست بدن تائید نموده است .

مقدار مصرف پماد میرتوپلکس

روزی 5-3 بار ، پوشش نازکی از پماد بر روی ضایعه مالیده شود

مصرف پماد میرتوپلکس در حاملگی و شیردهی

ایمنی مصرف این فرآورده در دوران بارداری وشیردهی به اثبات نرسیده است با این وجود منافع آن در برابر مضار آن باید سنجیده شود.

هشدارهای دارویی پماد میرتوپلکس

  • با مصرف‌ این‌ فرآورده‌ بیش‌ از مدت‌ توصیه‌ شده‌ احتمال‌ بروز واکنشهای‌ آلرژیک‌ وجود دارد.
  • از تماس‌ دارو با داخل‌ چشم‌ و دهان‌ خودداری‌ شود.

پماد میر توپلکس

چند درمان خانگی برای تبخال

تبخال یک عفونت است که از طریق ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می‌شود. تبخال یک مشکل دردناک و خارش‌دار است که عموما در زنان و مردان دیده می‌شود. تبخال به شکل یک تاول کوچک قرمز، متورم و آب‌دار یا نقطه‌ی دردناک در نزدیکی چشم‌ها، دهان، لب، و اندام تناسلی بروز می‌کند. در ادامه چند درمان خانگی طبیعی سریع و آسان را به شما معرفی می‌کنیم تا تبخال را درمان کنید

روغن زیتون

روغن زیتون به‌خاطر خاصیت رطوبت‌دهی به پوست شناخته شده است. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و یکی از ۲۰ بهترین درمان خانگی تبخال به حساب می‌آید. چه کاری باید انجام داد:

  • یک فنجان روغن زیتون بردارید. آن را در یک قوری گرم کنید و مقداری روغن اسطوخودوس و موم زنبور عسل به آن اضافه کنید.
  • اجازه دهید این مخلوط خنک شود. پس از خنک شدن، این مخلوز را روی ناحیه مبتلا بزنید.

اکیناسه

اکیناسه یک گیاه دارویی است و دارای خواص ضد ویروسی است. اکیناسه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. تمام قسمت‌های گیاه اکیناسه، گل، برگ، و ریشه‌ی آن، را می‌توان برای درمان تبخال استفاده کرد. چه کاری باید انجام داد:

شما می‌توانید اکیناسه را به صورت دمنوش، عصاره یا قرص مصرف کنید. بسته به شکلی که قصد دارید مصرف کنید هر روز از میزان مجاز مصرف فراتر نروید.

کیسه یخ

ساده‌ترین راه درمان تبخال در خانه استفاده از کیسه یخ است. استفاده از یخ باعث می‌شود از درد تبخال خلاص شوید. بااین‌حال، به خاطر داشته باشید که استفاده طولانی مدت کیسه یخ برای اندام‌های جنسی می‌تواند باعث آسیب رساندن به بافت اندام شود. چه کاری باید انجام داد:

مقداری یخ بردارید و آن را خرد کنید. یخ خرد شده را در یک کیسه پلاستیکی بریزید. کیسه پلاستیکی را در یک تکه پارچه ضخیم بپیچید. آن را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه رویتبخال قرار دهید تا از شر تورم و خارش آن خلاص شوی. و این کار را چند مرتبه در روز تکرار کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یک روش درمانی مؤثر برای خلاص شدن سریع از شر تبخال است. جوش شیرین باعث از بین رفتن درد و خارش آن می‌شود. چه کاری باید انجام داد:

یک توپ پنبه‌ای بردارید و آن را در جوش شیرین مرطوب کنید. آن را مستقیما روی ناحیه مبتلا قرار دهید. این کار به خشک شدن تاول‌های آب‌دار کمک می‌کند. به منظور جلوگیری از آلودگی، این توپ پنبه‌ای را مجددا در جوش شیرین فرو نبرید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان عالی برای بسیاری از مشکلات سلامتی است که ممکن است با آن‌ها مواجه شده باشید. تبخال نیز از این قاعده مستثنی نیست. چه کاری باید انجام داد:

در یک لیوان، مقداری آب بریزید. چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. برای از بین بردن زخم‌های دهان این مخلوط را غرغره کنید. برای تبخال تناسلی، از یک قطره چکان استفاده کنید و چند قطره روی ناحیه مبتلا بریزید.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان سرشار از خواص درمانی است، که برای درمان عفونت تبخال بسیار مفید است. شیرین بیان حاوی اسید گلیسیرریزین است که با ویروس هرپس مقابله می‌کند. استفاده‌ی زیاد از ریشه شیرین بیان ممکن است به فشار خون بالا و کاهش پتاسیم در بدن بیانجامد. بنابراین، افرادی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند و زنان باردار باید از مصرف شیرین بیان اجتناب کنند. چه کاری باید انجام داد:

  • ۲ کپسول عصاره‌ی ریشه‌ی شیرین بیان مصرف کنید.

چای کیسه‌ای

چای سیاه سرشار از تانن است که به‌خاطر خواص ضر ویروسی و ضد التهابی شناخته شده است. چه کاری باید انجام داد:

یک فنجان چای سیاه با استفاده از چای کیسه‌ای آماده کنید. اجازه دهید خنک شود. پس از این‌که خنک شد، چای کیسه‌ای را روی ناحیه مبتلا بگذارید. اجازه دهید ۵ دقیقه روی ناحیه دردناک بماند. برای این‌که نتیجه‌ی بهتری بگیرید، این فرآیند را دو یا سه مرتبه در روز تکرار کنید.

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت یکی از بهترین درمان‌های تبخال است. نشاسته ذرتبه جذب رطوبت اضافی از پوست کمک می‌کند. نشاسته ذرت به کاهش سوزش و خارش کمک می‌کند. چه کاری باید انجام داد:

  • مقداری نشاسته ذرت را مستقیما روی ناحیه مبتلا قرار دهید. یک توپ پنبه‌ای بردارید و آن را در نشاسته ذرت بغلتانید.
  • به آرامی آن را روی ناحیه دردناک بزنید. برای این‌که از انتشار آلودگی جلوگیری کنید، این توپ پنبه‌ای را مجددا در نشاسته ذرت فرو نبرید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا بهترین درمان خانگی است چرا که خواص درمانی طبیعی دارد، و برای طیف گسترده‌ای از مسائل سلامتی قابل استفاده است. ژل آلوئه ورا می‌تواند برای تبخال نیز بسیار مفید باشد. چه کاری باید انجام داد:

برای این‌که خارش و قرمزی تبخال تسکین پیدا کند، بهتر است ژل آلوئه ورای خالص روی آن بزنید. به عنوان یک راه جایگزین، می‌توانید از برگ تازه آلوئه ورا نیز استفاده کنید. برگ تازه آلوئه ورا را به دو نیم تقسیم کنید. یکی از این دو قسمت را که دارای ژل است مستقیما روی ناحیه مبتلا قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

تبخال و معرفی پماد ویژه

آشنایی با ژل ملیسان در درمان تبخال

درمان تبخال با پمادی مخصوص

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا