دسته‌بندی نشده

مدت زمان استفاده از دستگاه بخور سرد چقدر است؟

به طور کلی دستگاه بخور برای بر طرف کردن خشکی هوا استفاده می شود. آنها می توانند به افرادی که در معرض تراکم، خشکی پوست، ناراحتی سینوسی و همچنین به چیزهایی که بر زندگی روزمره ما تاثیر می گذارد، مانند: الکتریسته شدن موها کمک کنند. استفاده از مرطوب کننده به درستی می تواند شرایط زندگی در یک خانه با هوای خشک را بهبود بخشد.

قبل از استفاده، کتابچه راهنمای مدل دستگاه بخور را بخوانید. تنظیم رطوبت در بسیاری از سطوح شامل دستورالعمل های مراقبتی هستند. این دستورالعمل ها ممکن است برای همه افراد متفاوت باشد، بنابراین مهم است که موارد مربوط به مرطوب کننده خاص خود را بخوانید و آن ها با محیط خانه خود تطبیق دهید.

مخزن آب دستگاه را بیرون بیاورید و آن را قبل از استفاده با صابون ملایم و آب تمیز کنید. این باعث پاک شدن هر گونه رسوب ناشی از فرآیند تولید بخار می شود. تمیزی مخزن باعث ایجاد هوای پاک تر در محیط می شود.

 

 

هنگامی که مخزن تمیز شد، آب مقطر را داخل آن بریزید. از آب معمولی (آب شیر) نیز می توانید استفاده کنید، اما آب مقطر از مواد معدنی که آب شیر حاوی آن است، عاری است. باید یک خط آب مشخص در مخزن آب وجود داشته باشد. آب را تا مقدار خط آب نشان داده شده بر روی دستگاه پر کنید.

دستگاه بخور باید روی یک سطح قرار داشته باشد و حداقل ۳۰ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. آن را زیر طاقچه یا نزدیک پرده خانه قرا ندهید. تنها کافی است آن را بر روی میزی که بتواند بخار را به راحتی در هوا پراکنده کند قرار دهید (دور تا دور بخور آزاد باشد).

دستگاه بخور با وصل کردن سیم آن به برق روشن کنید. بسیاری از رطوبت گیرها ممکن است دارای دکمه ها یا ویژگی های قابل تنظیم باشند، بنابراین از این ابزارها برای تغییر هر چیزی به دلخواه خود استفاده کنید. اگر نحوه استفاده از تنظیمات را نمی دانید به راهنمای دستگاه و در آخر به فروشنده مجاز رجوع کنید.

بعضی از رطوبت گیرها دارای مخزن کوچکی هستند که به شما امکان اضافه کردن چیزهایی مانند: روغن های خوشبو کننده را نیز می دهد.

 

 

 

مدت زمان استفاده از دستگاه بخور سرد

 

دستگاه های بخور سرد همانطور که از نامشان هویداست، رطوبت سرد را در هوا می پراکنند. سه نوع رطوبت ساز های سرد وجود دارد.

Impeller – با استفاده از دیسک چرخان با سرعت بالا برای آزاد کردن قطرات آب به هوا.
تبخیری – انتقال رطوبت به هوا با استفاده از یک فن و یک ماده جاذب، رطوبت را به هوا می دمد.
التراسونیک – با استفاده از ارتعاشات اولتراسونیک، بخار سرد ایجاد می کند.
اگر چه بخورهای سرد فواید زیادی دارند، خطر سوختگی و یا آتش سوزی را ندارند، اما نگرانی های از این دستگاه ها نیز وجود دارد. مرطوب کننده های سرد می توانند باکتری ها، کپک ها و ذخایر معدنی را که در هوا پخش کنند. بسیار مهم است که به درستی دستگاه خود را تمیز کنید. همچنین رطوبت بیش از ۶۰٪ باعث رشد باکتری ها، کپک، و قارچ می شود.

به طور کلی مدت زمان استفاده بستگی به مقدار رطوبت موجود در خانه دارد، سطح رطوبت مناسب به طور معمول بین ۳۰-۵۰٪ است. حتما با یک فشارسنج مقدار رطوبت خانه را اندازه گیری کنید. افزایش رطوبت از مقدار گفته شده به غیر افزایش رشد میکروارگانیسم ها، باعث خستگی، آلرژی و کاهش انرژی در افراد می شود.

اگر رطوب ساز خود را در اتاق خواب قرار داده اید، لازم است درب های اتاق باز باشند تا هوا به خوبی در اتاق جریان پیدا کند، این مورد می تواند باعث شود تمام طول شب بخور خود را روشن نگه دارید. اگر می خواهید در تمام طول شب از بخور استفاده کنید، مقدار شدت رطوبت دهی دستگاه را بر روی کم یا متوسط قرار دهید. بعد از سپری کردن شب، اول صبح و وقتی از خواب بیدار شدید، مقدار رطوبت اتاق را اندازه گیری کنید، این می تواند موردی تستی باشد تا این ایده را به شما برساند که چه مدت باید بخور خود را روشن نگه دارید.

برخی از دستگاه های بخور سرد دارای ویژگی همچون: تنظیم رطوبت دهی بر حسب مقدار رطوبت در هوا هستند. آنها با این ویژگی مقدار رطوبت در هوا را کنترل می کنند و نمی گذارند رطوبت از مقدار حداقل کمتر و از حداکثر بیشتر شود. دارا بودن این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بتوانید ۲۴ ساعته از دستگاه خود استفاده کنید. (در صورتی که دستگاه قابلیت کار در ۲۴ ساعت را داشته باشد، زیرا برخی از دستگاه ها تنها می توانند به مدت ۸ ساعت از شبانه روز روشن باشند)

ممکن است دستگاه بخور شما دارای چنین ویژگی نباشد، پس چه باید کرد؟ بهترین راه داشتن یک رطوبت سنج در خانه است. لازم است که در روز ۲ یا ۳ بار مقدار رطوبت را از طریق رطوبت سنج اندازه گیری کنید تا نظارت دقیق بر مقدار رطوبت نسبی هوا در داخل داشته باشید.

همچنین در زمان خرید بخور سرد حتما مقدار بخار خروجی و فضا پوشش دهی را در نظر بگیرید. هر مدل از بخور دارای یک مقدار فضای پوشش دهی مشخص است، برخی از آنها مناسب یه اتاق هستند و برخی دیگر می توانند فضای تمام اتاق را پوشش دهند.

سوالات متداول برای استفاده، مراقبت و نگهدارنده دستگاه بخور

آیا رطوبت ساز من ۲۴ ساعت در روز قابل استفاده است؟

بله، معمولا بر حسب نوع مدل دستگاه، قابل استفاده روز و شب هستند.
کدام نوع رطوبت ساز امن تر است: رطوبت سرد یا گرم؟

اگر نگران نگه داشتن بخور گرم در یک اتاق خاص (مانند: اتاق کودکان و نوزادان) هستید، بخار سرد امن تر است.

کدام دستگاه بخور سرد مناسب تر است؟

دستگاه های بخور التراسونیک به دلیل پخش رطوبت با درصد ریزتر ذارت جهت تنفس بهتر و صدای کمتر بسیار بهتر از بخورهای سرد معمولی هستند.
دستگاه بخور سرد مناسب تنها برای یک اتاق خواب چیست؟

باید به اندازه اتاق خواب خود به متر مکعبت، دستگاهی با پوشش دهی به همین اندازه را خریداری کنید.

مدت زمان لازم برای برای پر کردن مجدد مخزن بخور چقدر است؟

این مورد بستگی به ظرفیت مخزن و مقدار بخار خروجی بر حسب میلی متر بر ساعت ml/h دارد. به عنوان یک دستگاه بخور سرد دارای ویژگی های زیر است:
ظرفیت مخزن: ۵ لیتر

خروجی بخار: ۲۵۰ میلی لیتر بر ساعت

محاسبه مقدار ساعت زمان استفاده تا اتمام آب مخزن:

۵×۱۰۰۰= ۵۰۰۰ ml

H= 5000/250= 20h

به مدت “۲۰ ساعت” دستگاه می تواند تا اتمام آب مخزن به طور مدام کار کند.

 

چگونه میتوانم یک دستگاه بخور سرد تهیه کنم ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا