جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
محبوب ترین و ثروتمندترین بازیگران کره ای (۱۰ بازیگر برتر زن و مرد)_5e5a2a913178c.jpeg
محبوب ترین و ثروتمندترین بازیگران کره ای (۱۰ بازیگر برتر زن و مرد)_5e5a2a913178c.jpeg

محبوب ترین و ثروتمندترین بازیگران کره ای (10 بازیگر برتر زن و مرد)

سرفصل های این مقاله

محبوب ترین و ثروتمندترین بازیگران کره ای (10 بازیگر برتر زن و مرد)

  • پوریا کردی
  • يکشنبه 6 مرداد 98
  • 11,350

وقتی صحبت از سرگرمی می‌شود سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای جایگاه ویژه‌ای دارند و با افزایش محبوبیت این آثار در ایران، اکثر کشورهای آسیایی و حتی غربی امروز این سوال بیشتر از همیشه در ذهن مخاطبان است محبوب ترین و موفق ترین بازیگران کره ای کدام هستند؟

در ادامه شاهد بهترین، محبوب ترین و موفق ترین بازیگران کره‌ای هستیم که شامل بهترین بازیگران مرد و بهترین بازیگران زن در یک لیست ادقام شده است و معیارهایی همچون محبوبیت عمومی، مقدار دستمزد برای بازی در هر فیلم یا سریال و تعداد نقش‌های کلیدی و تاثیرگذار برای ساخته شدن این لیست در نظر گرفته شده است.

 

 

10. لی یونگ ئه – Lee Young-ae

 

Lee Young-ae

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: جواهری در قصر، سایمدانگ

«لی یونگ ئه» یا بهتر بگویم «یانگوم» با بازی در نقش یانگوم در سریال «جواهری در قصر» محبوبیت فراوانی در کشورهای آسیایی به ویژه شرق، جنوب شرق، خاورمیانه و از همه بیشتر در ایران کسب کرد، او یکی از سه بانوی کره ای بود که مشعل اصلی بازی‌های آسیایی 2014 را در روز افتتاحیه روشن نمود.

او بعد از بازی در نقش یانگوم و کسب محبوبیت فراوان در کشورهای آسیایی دائما به کشورهای مختلف مثل: هنگ کنگ، چین، ژاپن، سنگاپور، تایوان و… دعوت شد و حتی دیداری با وزیر بهداشت کشورمان داشت پیرامون کمک مالی به ارزش حدود 45 هزار دلار که به زلزله زدگان کرمانشاه انجام داده بود.

او برای بازی در نقش یانگوم در سریال جواهری در قصر به ازای هر قسمت حدود 84 هزار دلار درآمد کسب کرد اما بعد از آن مدت طولانی به دلایل شخصی پا به تلیوزیون نگذاشت او در این مدت با Jeong Ho-young یک تاجرکره‌ای ازدواج کرد و دو فرزند دوقلو یکی دختر و یکی پسر به دنیا آورد، تا سال 2017 که دوباره با بازی در سریال «سایمدانگ» (Saimdang) به دنیای درام‌های کره‌ای قدم گذاشت.

 


 

9. سو جی سوب – So Ji-sub

 

سو جی سوب - So Ji-sub

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: اوه ونوس من، خورشید ارباب

«سو جی سوب» تا سال 1996 به عنوان مدل شلوار جین فعالیت می‌کرد ولی از آن به بعد وارد حوزه‌ی بازیگری و خوانندگی شد و در حال حاضر یک هنرپیشه، خواننده و مدل سرشناس در کره جنوبی است.

سو جی ساب بیشتر با ایفای نقش به عنوان نقش اصلی در درام‌های «من متاسفم، من عاشقتم» (I’m Sorry, I Love You)، «اوه ونوس من» (Oh, My Venus) و «خورشید ارباب» (Master’s Sun) شناخته می‌شود در کنار فیلم سینمایی «برش نادقیق» (Rough Cut) که یکی از بهترین آثار زندگی حرفه‌ای او است.

سو جی ساب برای بازی در هر قسمت از سریال حدود 80 میلیون وون معادل 67هزار دلار دستمزد دریافت می‌کند.

سو جی ساب کودکی سختی داشته، او از دوران بچگی خیلی کم رو و خجالتی بود و با جدا شدن پدر و مادرش در دوران نوجوانی‌اش اوضاع بدتر شد، او حدود 11 سال برای تبدیل شدن به یک شناگر حرفه‌ای تمرین کرد و حتی مدال برنز در مسابقات کشوری کره کسب کرد ولی بعدها آن را رها کرد و به دنبال حرفه‌ی کنونی‌اش رفت او یک خواهر بزرگتر هم دارد که در حال حاضر در استرالیا زندگی می‌کند.

جالب است بدانید تنها دلیلی که سو جی ساب به سمت مدل شدن پیش رفت این بود که دوست داشت در کنار «کیم سونگ جائه» (Kim Sung-jae) یک خواننده معروف هیپ هاپ که در آن زمان کار مدلینگ هم انجام می‌داد عکس بگیرد؛ او در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید”هیچ وقت به مدل شدن علاقه نداشتم، تمام زندگی من شنا و هیپ هاپ بود من به سمت مدلینگ رفتم چون که می‌خواستم با کیم ملاقات کنم و البته مدلینگ راحت ترین راه برای کسب درآمد برای من بود.”

 


 

8. سونگ هی کیو – Song Hye-kyo

 

Song Hye-kyo

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: نسل خورشید، استاد بزرگ

«سونگ هی کیو» هم مثل بسیاری دیگر از بازیگران کره‌ای در کنار بازیگری کار مدلینگ انجام می‌دهد، او در کشورهای آسیایی به خصوص چین بسیار محبوب است و همه‌ی این شهرت و محبوبیت از سریال «پاییز در قلب من» (Autumn in My Heart) آغاز شد و با آثاری مثل «همه داخل» (All In)، «نسل خورشید» و «استاد بزرگ» (The Grand Master) ادامه پیدا کرد.

سونگ هی کیون خارج از مرزهای کره محبوبیت بسیار بالایی دارد و یکی از بازیگرانی است که باعث رشد درام های کره‌ای در کشورها‌ی خارجی شده، او سال 2017 در بین مشهورترین شخصیت‌های کره‌ای از مجله «فوربز» (Forbes) که شامل همه‌ی شخصیت‌های سیاسی، ورزشی، هنری و… می‌شود رتبه‌ی 7ام را کسب کرد و سال بعد هم یعنی سال 2018 موفق به کسب رتبه‌ی ششم شد.

او برای بازی در هر قسمت از سریال حدود 50 میلیون وون معادل 42 هزار دلار آمریکا دستمزد دریافت می‌کند که او را خارج از لیست ده بازیگر کره‌ای با بالاترین دسمتزد قرار می‌دهد اما در مقابل محبوبیت او در خارج از مرزها همیشه درآمد زا است و این موضوع را به سادگی می‌توان از خبر فرار مالیاتی خانم سونگ که سال 2011 اتفاق افتاد متوجه شد، او سال 2014 بعد از اصلاح مبلغ حدود 3.5 میلیون دلار به سازمان مالیاتی کره مالیات پرداخت کرد البته این اتفاق در واقع یک اشتباه محاسباتی از سوی حسابدار خانم سونگ بود که به همین دلیل هیچ عواقب قانونی برای او نداشت و در پایان فقط مبلغِ درستِ مالیات پرداخت شد.

 


 

7. هیون بین – Hyun Bin

 

Hyun Bin

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: سام سون، باغ مخفی

«هیون بین» ابتدا با بازی در مجموعه‌های «بدون توقف» و «ایرلند» شناخته شد اما نقطه‌ی عطف زندگی حرفه‌ای هیون بین سریال «سام سون» بود این سریال سال 2005 به نمایش درآمد و با میانگین 37% بیننده برای همه‌ی سریال و 50% برای قسمت پایانی به طور شگفت انگیزی موفق عمل کرد و هیون بین هم برای بازی در این مجموعه در جشنواره‌ی ام بی سی دراما جایزه ویژه را دریافت کرد.

هیون بین در کنار چند بازیگر کره‌ای دیگر بالاترین دسمتزد بازیگری در سینمای کره را با دریافت 100 میلیون وون معادل 84 هزار دلار برای هر قسمت از سریال دارد.

هیون بین بعد از سال 2005 و موفقیت سرسام آور با سام سون برای چند سال نتوانست آنچنان که باید در سینمای کره بدرخشد ولی دوباره با مجموعه‌ی «باغ مخفی» با قدرت به مجموعه‌ی درام‌های کره‌ای برگشت؛ از آخرین آثار با کیفیت و مورد ستایش او هم می‌توان به خاطرات الحمرا که بین سال‌های 2018 تا 2019 پخش شد اشاره کرد.

هیون در سال 2011 به خدمت سربازی رفت و تا اواخر 2012 سرباز بود؛ او خدمت سربازی خودش را در نیروی دریایی کره سپری کرد و در یکی از مسابقات برگزار شده در جشن روز آزادی سئول توسط نیروی دریایی، همراه با دیگر هم خدمتی‌هایش که حدود 400 نفر بودند 6.5 کیلومتر دوندگی کرد ولی نتوانست مقامی در مسابقات کسب کند.

 


 

6. سونگ جونگ کی – Song Joong-ki

 

Song Joong-ki

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: نسل خورشید، پسر گرگ نما، انبر دست پنی

«سونگ جونگ کی» که امروز یکی از محبوب ترین و البته خوش تیپ ترین بازیگران کره‌ای به حساب می‌آید بسیاری از محبوبیت خودش را مدیون بازی کردن در یکی از نقش‌های اصلی سریال «نسل خورشید» محبوب ترین سریال سال 2016 است.

جالب است بدانید که او قبل از سریال نسل خورشید هم با بازی در «سونگ کیون‌کوان»، «پسر گرگ نما»، «انبردست پنی» و همچنین حضور در برنامه‌ی «مرد دونده» چهره‌ای شناخته شده بود اما او برای حدود دو سال به خدمت سربازی رفت و این سریال نسل خورشید بود که بلافاصله بعد از بازگشت از خدمت سربازی توانست شهرتِ گذشته که هیچ محبوبیت امروزش را هم برای او به ارمغان بیاورد.

سریال نسل خورشید یکی از نقاط خیلی مهم زندگی سونگ جونگ کی به حساب می‌آید، او علاوه بر کسب شهرت، محبوبیت و نشان دادن توانایی‌هایش به عنوان یک بازیگر در این سریال با «سونگ هی کیو» (Song Hye-kyo) هم آشنا شد و با او ازدواج کرد هرچند این ازدواج چندان دوام نداشت و بالاخره این دو سال 2019 رسما از یکدیگر جدا شدند.

امروز سونگ برای بازی در هر قسمت از سریال حدود 60 میلیون دلار دستمزد دریافت می‌کند که معادل است با 50 هزار دلار آمریکا.

 


 

5. پارک شین هه – Park Shin-hye

 

پارک شین هه - Park Shin-hye

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: وارثان، پینوکیو

«پارک شین هه» یکی از با استعدادترین بازیگران زن نسل حاضر است که علاوه بر بازیگر یک مدل و یک خواننده‌ی حرفه‌ای است، او با سریال پلکانی به سوی بهشت شناخته شد و بعدها با تعداد زیادی سریال موفق از جمله: تو زیبایی (2009)، وارثان (2013)، پینوکیو (2014) و خاطرات الحمرا (2018) نام خودش را بیش از پیش بین بازیگران محبوب کره‌ای مطرح کرد.

او سال 2015 برای بازی در هر قسمت از سریال حدود 25 میلیون وون معادل 21 هزار دلار دستمزد دریافت می‌کرد البته این عدد در سال‌های اخیر کمی کاهش یافته و به گزارش Channel-korea اکنون چیزی نزدیک به 17 هزار دلار برای هر قسمت است.

 


 

4. لی جانگ سوک – Lee Jong-suk

 

لی جانگ سوک - Lee Jong-suk

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: مدرسه، پینوکیو

«لی جانگ سوک» (Lee Jong-suk) در سن 27 سالگی در حرفه‌ی بازیگری مطرح شد، او را بیشتر با بازی در نقشِ محوریِ خودش در سریال مدرسه (School) سال 2012 تا 2013 می‌شناسند، از دیگر کارهای شناخته شده‌ی او می‌توان به «من می‌تونم صداتو بشنوم» (I can hear your voice)، «دکتر غریبه» (Doctor Stranger) و «پینوکیو» (Pinocchio) اشاره کرد.

او بعد از بازی در تعدادی سریال مطرح در پنجاه و یکمین جشنواره Baeksang Arts نامزد دریافت محبوب ترین بازیگر کره‌ای شد، او همچنین جوان ترین دارنده‌ی عنوان بهترین بازیگر مرد از جشنواره‌ی Grimae است که این جایزه را برای بازی در سریال پینوکیو دریافت کرد.

او هم مثل بسیاری از بازیگران کره‌ای کار خودش را به عنوان مدل در سال 2005 آغاز کرد و به جوان ترین مرد شرکت کننده در مراسم «هفته‌ی فشن سئول» (Seoul Fashion Week) تبدیل شد.

او برای بازی در هر قسمت 60 میلیون وون معادل با 50 هزار دلار آمریکا دریافت می‌کند.

جالب است بدانید که لی جانگ سوک که به دلیل یک تصادف در سن شانزده سالگی نتوانسته بود به موقع به خدمت سربازی برود، همین امسال در تاریخ 8 مارس 2019 به خدمت سربازی رفت و تا 2 ژانویه 2021 به عنوان یک افسر خدمات عمومی به جامعه‌ی کره خدمت خواهد کرد.

 


 

3. جون جی هیون – Jun Ji-hyun

 

جون جی هیون - Jun Ji-hyun

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: عشقم اهل ستاره هاست، دختر پر روی من، افسانه دریای آبی

«جون جی هیون» (Jun Ji-hyun) محبوب ترین بازیگر زن کره‌ای است و او هم مثل کیم سو هیون بسیاری از محبوبیت و شهرت خود را مدیون سریال «عشقم اهل ستاره هاست» است بطوریکه بعد از این سریال دستمزد او برای بازی کردن در هر قسمت به طور چشمگیری افزایش یافت و او را در کنار کیم سو هیون با دستمزد صد میلیون وون یا 84 هزار دلار برای هر قسمت، در صدر لیست بالاترین دسمتزدها برای بازیگران کره‌ای قرار داد.

البته جون جی هیون قبل از سریال «عشقم اهل ستاره هاست» هم بازیگر شناخته شده و بسیار محبوبی بود و همه او را با بازی در فیلم «دختر پر روی من» (My Sassy Girl) در سال 2001 می‌شناختند که یکی از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای کره است.

جالب است بدانید که جون جی هیون علاقه‌ای به بازیگری نداشت و با وجود تشویق‌های مادرش و یکی از دوستان خیلی نزدیک خانوادگی، جون رویای تقریبا عجیبی داشت که مهماندار هواپیما شود؛ اما بعد از یک مسافرت هوایی در سن 16 سالگی نظرش کاملا عوض شد و از طریق یکی از دوستان دوره‌ی دبیرستانش که در کار مدلینگ بود اول به دنیای مدلینگ و بعد هم بازیگری وارد شد. نام اصلی او وانگ جی هیون است ولی او نام خانوادگی خود را برای ورود به کار مدلینگ به جون تغییر داد البته این کار عملی مرسوم است و به آن انتخاب نام صحنه‌ای (Stage Name) گفته می‌شود.

 


 

2. لی مین هو – Lee Min-ho

 

لی مین هو - Lee Min-ho

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: بهترین فیلم ها وسریال های لی مین هو

لی مین هو خارج از مرزهای کره جنوبی در آسیا، کشورهای غربی و حتی ایران یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین بازیگران کره ای است ولی اوضاع داخل کره فرق می‌کند هرچند لی مین هو در خود کره هم محبوب است اما بیشتر اوقات جایگاه پنجم تا هشتم را بین محبوب ترین بازیگران کره‌ای از نظر خود کره‌ای‌ها دریافت می‌کند.

و جالب است بدانید با وجود آثار موفقی که لی مین هو در سینمای کره داشته برای بازی در هر قسمت از سریال حدود 70 میلیون وون معادل با 59 هزار دلار دریافت می‌کند که جایگاه هفتم از نظر درآمدی بین همه‌ی بازیگران کره‌ای است.

البته خیلی هم غصه‌ی لی مین هو را نخورید همانطور که اشاره کردم او محبوبیت فراوانی خارج از مرزهای کره دارد که این محبوبیت بدون درآمد هم نیست به عنوان مثال: او سال 2017 برای حضور یک روزه در یک مراسم در هنگ کنگ پیشنهادی 800 هزار دلاری دریافت کرد و جالب است بدانید که او ابتدا به دلیل مشغله‌های فراوان این پیشنهاد را رد کرد و برگزار کنندگان مراسم مجبور شدند برای حضور لی مین هو، یک جت شخصی در اختیار او قرار دهند تا بتواند به همه‌ی برنامه‌هایش برسد و در مراسم هم حضور پیدا کند.

و در نهایت این حضور کوتاه لی مین هو 5.5 میلیون دلار درآمد برای برگزار کنندگان به همراه داشت پس شخصی با این محبوبیت خیلی هم نیازی به دست مزدهای بازیگری ندارد و وقتی می‌تواند با یک حضور کوتاه چنین درآمدی بسازد پیشنهادهای فراوانی ازین قبیل دریافت خواهد کرد.

 


1. کیم سو هیون – Kim Soo-hyun

 

کیم سو هیون - Kim Soo-hyun

 

پیشنهاد برای تماشا از این بازیگر: عشقم اهل ستاره هاست، ماه در آغوش خورشید

و اما محبوب ترین بازیگر کره ای و شماره 1 این لیست «کیم سو هیون» (Kim Soo Hyun) است که در دوره‌ای کوتاه با حضور در چندین عنوان فوق‌العاده موفق مثل:رویای بلند، عشقم اهل ستاره هاست، ماه در آغوش خورشید و تولید کننده‌ها نام خودش را بیشتر از همیشه مطرح کرد.

کیم سو هیون برای بازی در سریال‌های عشقم اهل ستاره هاست و ماه در آغوش خورشید جوایز متعددی مثل: ستاره‌ی نو ظهور، بهترین بازیگر مرد، ستاره‌ی منتخب مردمی و بسیاری دیگر از جشنواره‌های مختلف دریافت کرد.

شاید با موفقت امروز کیم سو هیون باورتان نشود که او در کودکی فردی بسیار خجالتی و درونگرا بود و همه‌ی موفقیتش را مدیون تلاش‌های مادرش است که با اصرار فراوان او را قبل از ورود به دبیرستان به کلاس‌های بازیگری می‌فرستاد تا کمی اجتماعی تر شود و روابط عمومی بهتری با دیگران داشته باشد.

او در حال حاضر برای بازی در هر قسمت از یک سریال حدود صد میلیون وون معادل 84 هزار دلار دریافت می‌کند.

 

جای کدام از یک ستارگان کره‌ای خالی است؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا به این لیست اضافه شوند.

 


 

بیشتر بخوانید

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: