دسته‌بندی نشده

خرید سیم کارت همراه اول و مدارک مورد نیاز

برای خرید سیم کارت همراه اول چه مدارکی لازم است؟

اگر شما مطالعه این مقاله را انتخاب نموده ­­اید، به احتمال زیاد قصد خرید سیم کارت از معتبرترین اپراتور یعنی همراه اول را دارید. در این مقاله قصد داریم شما را با روش ها و مدارک لازم برای خرید سیم کارت همراه اول آشنا نماییم. قبل از خواندن مقاله، لازم است به این نکته توجه کنید که معامله سیم کارت همراه اول چه از نوع اعتباری و چه از نوع دائمی، یک معامله رسمی بوده و نیازمند ارائه مدارک و تنظیم سند مالکیت است. با انتقال رسمی مالکیت، فرد به عنوان مالک سیم کارت تلقی خواهد شد.

زمانی که یک سیم کارت به فردی فروخته می­شود، تمامی مسئولیت حقوقی سیم کارت بر عهده مالک آن خواهد بود. بسیاری از خدمات از جمله غیر فعال کردن سیم کارت، ارائه ریز مکالمات و … تنها به صاحب و مالک سیم کارت ارائه می­شود.

سیم کارت همراه اول

آیا برای خرید سیم کارت همراه اول واجد شرایط هستید؟

قبل از اینکه مدارک لازم برای خرید سیم کارت همراه اول را اعلام کنیم، باید بدانید که آیا شما شرایط خرید سیم کارت را دارا می­باشید یا خیر که البته این قوانین بدون توجه به اپراتور عرضه کننده و نوع سیم کارت (اعتباری یا دائمی بودن) یکسان است:

ممنوع المعامله نباشید. در این صورت شما مجاز به انجام معاملات رسمی نیستید که این مسئله شامل معامله سیم کارت اعتباری و دائمی و از تمامی اپراتورها می‌شود.

به سن قانونی رسیده باشید و 18 سال تمام داشته باشید.

تعداد سیم کارت­های فعال که به نام شماست، کمتر از 10 سیم کارت باشد. به بیان بهتر تمامی سیم کارت­های فعال که به نام شماست بدون توجه به اپراتور ارائه کننده آن، اعتباری بودن یا دائمی بودن، باید کمتر از 10 عدد باشد. در غیر این صورت سیم کارت های جدید شما غیر فعال می­شوند.

خرید سیم کارت همراه اول به صورت حضوری

همراه اول یکی از اپراتورهای پرطرفدار است. اگر شما هم این اپراتور را انتخاب کرده‌اید می­توانید به یکی از دو روش حضوری و غیر حضوری نسبت به خرید سیم کارت از این اپراتور اقدام نمایید. در صورتی که قصد خرید سیم کارت همراه اول به صورت حضوری را دارید، لازم است تا به دفاتر خدمات ارتباطی یا نمایندگی‌های رسمی فروش مراجعه کنید. در این دفاتر فرم ثبت نام را تکمیل می­کنید.

در فرم ثبت نام لازم است مشخصات فردی، اطلاعات تماس، آدرس، کد پستی و … را تکمیل نمایید. ارائه اصل و تصویر کارت ملی از جمله مدارک ضروری است. در صورتی که اصل کارت ملی را به همراه نداشته باشید، قادر به تکمیل فرایند ثبت نام نخواهید بود. در صورتی که برای دریافت کارت ملی هوشمند، اقدام نموده­اید و در نوبت دریافت کارت ملی هوشمند هستید، می­توانید با ارائه رسید کارت ملی هوشمند، فرایند ثبت نام را تکمیل نمایید.

در خرید حضوری سیم کارت همراه اول لازم است تا برای دریافت قبض ثبت نام، هزینه نقدی بپردازید. همچنین لازم است تا وجه سیم کارت مورد معامله را پرداخته و اصل فیش یا رسید پرداختی را به دفاتر خدمات ارتباطی تحویل نمایید.

خرید آنلاین سیم کارت همراه اول

امکان خرید سیم کارت همراه اول به صورت غیر حضوری نیز فراهم است. شما می‌توانید با مراجعه به پرتال همراه اول، از منوی ثبت نام سیم کارت، فرم‌های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل نمایید. در این نوع روش خرید سیم کارت همراه اول، هزینه ­های خرید سیم کارت با کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت می­شود و شما تنها برای دریافت سیم کارت به دفاتر ارتباطی منتخب مراجعه می­کنید.

خریدن سیم کارت همراه اول

دفاتر خدمات ارتباطی بر اساس اطلاعات درج شده در فرم ثبت نام انتخاب می شوند. البته برای دریافت سیم کارت لازم است تا اصل کارت ملی خود را ارائه نمایید. سیم کارت و مشخصاتی که دریافت می­کنید باید ممهور به مهر دفتر خدمات ارتباطی باشد. پس از دریافت سیم کارت باید نسبت به فعال سازی آن از طریق برقراری تماس یا ارسال پیامک اقدام نمایید.

مدارک لازم برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول

ممکن است قصد خرید سیم کارت کارکرده‌ای را داشته باشید یا در حال معامله سیم کارتی باشید که مالکیت آن قبلا به فرد دیگری واگذار شده است. به بیان دیگر به جای اپراتور همراه اول، سیم کارت مورد نظر را از اشخاص خریداری می‌نمایید. در این صورت لازم است به نکات زیر توجه کنید:

هر دو طرف معامله بایستی مدار هویتی خود را (اصل و تصویر) ارائه نموده و در دفتر پیشخوان به صورت همزمان حضور داشته باشند. توجه کنید برای سیم کارت همراه اول نقل و انتقال بدون مراجعه حضوری مالک ممکن نیست. به این معنا که حتی با در دست داشتن مدارک هویتی مالک و بدون مراجعه او، نمی­­توانید نقل و انتقال را تکمیل کنید.

البته در صورت حضور نماینده قانونی مالک این امکان وجود دارد. در این صورت، یکی از مدارکی که باید ارائه شود، مدارک رسمی مربوط به نماینده قانونی مالک است. دقت کنید فروشنده و خریدار نباید ممنوع المعامله باشند. در غیر این صورت معامله معتبر نخواهد بود و رسمیت نخواهد یافت.

توجه کنید برای سیم کارت دائمی همراه اول باید سیم کارت مورد معامله را به صورت فعال که قبض به روز آن پرداخت شده است، در دست داشته باشید. بنابراین اسناد مربوط به پرداخت قبض به روز سیم کارت مورد نیاز است. دقت کنید سیم کارت های غیر فعال نمی­توانند مورد معامله باشند. مشخصا سیم کارت‌هایی که به دلایل مختلف از جمله داشتن پرونده قضایی و داشتن شاکی خصوصی غیر فعال هستند، قابل معامله نیستند.

حتماً بخوانید:

آموزش فعال سازی انواع سیم کارت

آموزش فعال سازی انواع سیم کارت

آموزش فعال سازی سیم کارت همراه اول، ایرانسل، تالیا و رایتل. با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی یا سایر روش‌ها می‌توانید سیم کارت خود را فعال نمایید.

خریدار باید کد پستی ده رقمی خود را اعلام نماید.
سند نقل و انتقال مالکیت سیم کارت و فرم­های تعهدات باید تنظیم شده و به امضای طرفین برسد.

برای خرید سیم کارت همراه اول چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای این که بتوانید به صورت رسمی فرآیند خرید سیم کارت را تکمیل کنید، لازم است علاوه بر خریدار، مالک سیم کارت یا وکیل رسمی او، به همراه تصویر و اصل مدارک هویتی یا وکالت نامه در دفتر خدمات ارتباطی حضور داشته باشد. ممکن است شما قصد خرید سیم کارت از کسی را داشته باشید که سال­هاست از سیم کارت مورد معامله استفاده می­کند اما مالک آن نیست و اطلاع دقیقی هم از مالک ندارد.

باید بدانید برای سیم کارت همراه اول امکان این معامله به صورت رسمی وجود ندارد. در حین انتقال سند مالکیت سیم کارت همراه اول لازم است تا مالک یا وکیل مالک سیم کارت حضور داشته باشند.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت سازمانی همراه اول

بسیاری از اپراتورها از جمله همراه اول برای رفاه حال مشترکان خود، اقدام به عرضه سیم کارت­های سازمانی نموده­اند. خرید سیم کارت سازمانی کمک می­کند تا در یک سازمان، هزینه‌ها بهتر مدیریت شود. این سیم کارت­ها قیمت مناسب­تری داشته و خدمات آن­ها با قیمت مناسب­تری عرضه می­شود. امکان ارائه شماره­های متوالی برای سیم کارت­های سازمانی وجود دارد. مدیران سازمان‌ها می­توانند امکانات سیم کارت­های سازمانی را بر حسب نیاز نیروی انسانی، به صورت متفاوت تعریف نمایند.

روز به روز تعداد سازمان­هایی که تمایل به استفاده از این سیم کارت­ها دارند، بیشتر و بیشتر می شود. در صورتی که برای سازمان خود قصد خرید سیم کارت سازمانی همراه اول را دارید، لازم است تا مدارک زیر را ارائه نمایید:

  • نامه رسمی درخواست سیم کارت سازمانی (با درج تعداد، مشخصات و …) در سربرگ شرکت و ممهور به مهر شرکت
  • تصویر گواهی ثبت نام مودیان مالیاتی یا مدارک مربوط به کد اقتصادی و شناسه ملی
  • ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • معرفی نماینده شرکت برای دریافت سیم کارت که لازم است برای تحویل سیم کارت به دفاتر فروش، مراجعه حضوری داشته باشد
  • تصویر و اصل کارت ملی نماینده شرکت

هیچ محدودیتی در تعداد خرید سیم کارت سازمانی همراه اول وجود ندارد. تنها در صورتی که قصد خرید سیم کارت سازمانی از این اپراتور را به تعدادی بیش از 50 عدد دارید، لازم است تا مدارک را به اداره فروش سیم کارت سازمانی همراه اول ارائه نمایید.

منبع : سیم خان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا