دسته‌بندی نشده

برای کاهش وزن چه داروهای گیاهی بخوریم ؟

مکمل طبیعی کاهش وزن

مکمل کاهش وزن موضوع مورد بحث ماست. امروزه مشکل چاقی به یکی از معضل های سلامتی افراد تبدیل شده است. بسیاری از بیماری ها مانند کبد چرب، دیابت، درد مفاصل، فشار خون، تنگی نفس و برخی از نارسایی های گوارشی رابطه مستقیمی با چاقی دارند.

تناسب اندام و داشتن وزن ایده آل علاوه بر جذابیت ظاهری و ایجاد حس اعتماد بنفس در فرد، شانس ابتلا به برخی بیماری ها نظیر مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات کبدی و فشار خون را کاهش می دهد.

نکته مهم در کاهش وزن، استفاده از روش های کم خطر و بدون ضرر و عوارض جانبی است. بنابراین بهتر است جهت رسیدن به وزن ایده آل، تغذیه ی مناسب و استفاده از مکمل های بی خطر و موثر گیاهی را مدنظر قرار داد.

داروها و مکمل های گیاهی نه تنها برای بدن خطری ایجاد نمی کنند، بلکه مصرف مداوم آن ها باعث چربی سوزی و منظم شدن سوخت و ساز بدن می شود.

1. مکمل گیاهی کاهش وزن: قرص لاغری فلوردو

قرص لاغری گیاهی فلوردو یکی از مکمل های دارویی است که می تواند در سریع ترین زمان ممکن به شما کمک کند تا به وزن ایده آل خود دست یابید. این قرص لاغری باعث افزایش دفع موثر چربی ها، کاهش جذب قند، افزایش چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن می شود.

علاوه بر این، برطرف کردن نفخ، ریفلاکس و یبوست از اثرات جانبی این داروی گیاهی است و به همین دلیل می توان از قرص لاغری گیاهی فلوردو در مدت زمانی طولانی و بدون عوارض جانبی گوارشی استفاده کرد.

مکمل لاغری گیاهی فلوردو با افزایش فعالیت ماهیچه های معده، باعث کنترل جذب کالری و کاهش جذب قند می گردد. مهم ترین عملکرد قرص فلوردو تنظیم چهار خلط اربعه است مانع تولید رسوب و چاقی در بدن می شود.

فلوردو در مصرف طولانی مدت عوارضی را ایجاد نمی کند و حتی در بسیاری موارد مصرف طولانی مدت آن باعث کنترل فشار و چربی و قند خون می شود.

2. مکمل گیاهی کاهش وزن: قرص لاغری هزال

قرص لاغری گیاهی هزال یک فرآورده ی کاملا طبیعی است که بدون هیچ عوارض و آسیبی، علاوه بر کاهش وزن و ایجاد تناسب اندام، می تواند به عنوان یک داروی تقویت کننده معده و کاهنده کلسترول و تری گلیسیرید مورد مصرف قرار گیرد. این داروی گیاهی برای افرادی که دارای کبد چرب هستند بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: فواید مصرف قرص لاغری هزال برای کاهش وزن

3. مکمل گیاهی کاهش وزن: کپسول لاغری گارسینوفیت (گارسینیا کامبوجیا)

کپسول گارسینوفیت یا گارسینیا کامبوجیا تولید شرکت داروسازی بهتا دارو جهت کاهش وزن و کمک به از دست دادن وزن، سرکوب اشتها و چربی سوزی مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت این کپسول لاغری، از عصاره گیاه گارسینیا کامبوجیا استفاده شده است.

تحقیقات ثابت کرده که مصرف عصاره ی گارسینیا کامبوجیا باعث کاهش سطح لیپوپروتئین های پلاسما و تقویت میزان شیلومیکرون ها می شود و به طور بالقوه کاهش وزن، کلسترول و تریگلیسرید را در انسان بدون هیچگونه عوارض جانبی به دنبال دارد.

این عصاره علاوه بر موارد ذکر شده خاصیت ضد دیابتی، ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی، فعالیت ضد میکروبی و ضد التهابی نیز دارد که در تحقیقات انجام شده و بالینی به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: لاغری و کاهش وزن با مکمل گارسینیا کامبوجیا

5. مکمل گیاهی کاهش وزن: Hydroxycut

Hydroxycut بیش از یک دهه بوده است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین مکمل های کاهش وزن در جهان است. انواع مختلفی قرص لاغری وجود دارد، اما شایع ترین آن Hydroxycut نامیده می شود.

این قرص شامل مواد تشکیل دهنده ای می باشد که ادعا می شود برای کاهش وزن موثر می باشد مثل کافئین و چند عصاره گیاهی می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده ثابت شده است در یک دوره 3 ماهه کاهش وزن 21 کیلوگرمی به همراه دارد.

اگر شما به کافئین حساس هستید، ممکن است دچار اضطراب، خارش، لرزش، حالت تهوع، اسهال و تحریک پذیری شوید.

6. مکمل گیاهی کاهش وزن: قرص لاغری کارویل

قرص لاغری گیاهی کارویل یکی دیگر از قرص های لاغری بدون عوارض در ایران است که از ترکیب کرفس، انیسون، زیره سبز و ترشک ساخته شده است.

7. مکمل گیاهی کاهش وزن: کپسول لاغری اسلیم مکس

کپسول اسلیم مکس محصول شرکت قائم دارو با دارا بودن عصاره گیاهانی مانند تخم کرفس، رازیانه، عصاره زیره سبز و کاسنی، با افزایش سوخت و ساز بدن در کاهش وزن موثر است. اسلیم مکس علاوه بر کاهش اشتها از جذب چربی در روده نیز جلوگیری می کند.

کپسول لاغری گیاهی اسلیم مکس (SLIMMAX) می تواند به دلیل خاصیت ترموژنیک و افزایش دهنده متابولیسم چربی ها، در کاهش وزن مؤثر باشد. این خاصیت ترموژنیک مربوط به تولید گرما در اثر افزایش متابولیسم مواد غذایی است.

ترکیبات مؤثره موجود در این فرآورده از جمله اپی گالو کاتشین گالات (EGCG)، از بین برنده فوق العاده چربی های اضافی بدن شده و مانع از تجمع آن ها در بافت ها می شود.

کپسول لاغری اسلیم مکس با مهار فعالیت آنزیم COMT باعث بالا رفتن غلظت کاتکول آمین ها در سیتوزول سلول ها شده و باعث افزایش سوخت و ساز آن ها در بدن می شود. فلانوئیدهای موجود در این محصول دارای اثر مهاری بر روی آنزیم های لیپوژناز از جمله استیل کواکر بوکسیلاز و فتی اسید سنتاز می باشد.

در نتیجه از سنتز اسیدهای چرب در بدن جلوگیری می کند و چربی های خون را کاهش می دهد و ضمناً از جذب چربی در روده پیشگیری می نماید. همچنین داروی لاغری اسلیم مکس قادر است با کاهش متابولیسم کربو هیدرات ها و در نتیجه کاهش جذب روده ای گلوکز به کاهش وزن افراد کمک نماید.

بیشتر بخوانید: مزایای درمانی فوق العاده قرص لاغری اسلیم مکس

8. مکمل گیاهی کاهش وزن: قرص لاغری اسلیم کوئیک

قرص اسلیم کوئیک گل دارو تهیه شده از پودرکرفس، شوید، پودر بذر شبت و عصاره خشک برگ چای سبز می‎باشد. این محصول موجب کم کردن اشتها و درنتیجه کمک به کاهش وزن می‎شود. همچنین قرص اسلیم کوئیک چربی‎های دور شکم را نیز برطرف می‎نماید. با اثر بر روی مراکز اشتها موجب وقفه در انتقال حس گرسنگی می‎گردد.

مطالعات بالینی نشان داده است که اسانس‎های کرفس و شوید دارای اثر مثبت بر روی مراکز اشتها در مغز بوده و موجب وقفه در انتقال حس گرسنگی می‎گردد. افزون بر این فلاونوئیدهای موجود در فرآورده دارای اثر مهاری بر آنزیم لیپوژناز می‎باشند.

آزمایشات بالینی انجام شده اثرات پایین آورنده چربی و کلسترول خون این دارو را به اثبات رسانده است. بذر کرفس و شوید به صورت سینرژیسم بر روی مراکز احساس گرسنگی اثر کرده و موجب مهار آن می‎گردد.

مواد موثره موجود در فرآورده اسلیم کوئیک به طور شدیدی سوخت و ساز چربی‎ها را افزایش داده و چربی‎های خون را کاهش می‎دهد، ضمنا از جذب چربی در روده پیشگیری می‎نماید.

کافئین موجود در چای سبز موجب مهار آنزیم فسفودی استراز شده اثر نورایی نفرین را تقویت می‎کند. قابل ذکر است که کاتشین چای سبز همراه با کافئین آنزیم COMI را مهار نموده و بدین ترتیب غلظت کاتکولامین آنزیم COMI را مهار نموده و بدین ترتیب غلظت کاتکولامین‎ها را بالا برده، سوخت و ساز را افزایش می‎دهد.

تحقیقات جدید نشان داده است که در چای سبز مشتقات گلوتامین بنام ال تئانین همراه با دیگر مواد وزن بدن را کاهش می‎دهد.

چای سبز اثر انسولین را در بدن تقویت می‎کند، مقاومت به انسولین بخشی از سندرم متابولیکی است که همراه است با تجمع چربی دور ناحیه شکم که همراه با آن موجب افزایش تولید چربی در بدن شده و ذخیره آن را بالا می‎رود.

بیشتر بخوانید:

قرص و گیاهان دارویی مفید برای کاهش وزن و لاغری

قرص زیره و لیمو | تاثیرات جادویی کپسول لاغری زیره و لیموترش

عصارهای گیاهی مهم که باعث کاهش وزن و تناسب اندام میشوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا