دسته‌بندی نشده

۹ خاصیت شگفت انگیز آب کلم برای سلامتی

خواص و فواید آب کلم

کلم ها سبزیجات فوق العاده مغذی هستند که بسیار شناخته شده می باشند. یکی از بهترین راه های خوردن کلم مصرف خام یا آب آن است. مصرف آب کلم پیچ یا کلم بروکلی با ویتامین A، C، E و K، و همچنین فسفر، ید و آهن معدنی، کلم بروکلی می تواند به عنوان یک سوپرفورد عمل کند.

راز سلامتی آب کلم ؛ محتوای فیبر آن است، محتوای عالی فیبر این غذا برای درمان بسیاری از بیماری های گوارشی مناسب است.

خواص شگفت انگیز آب کلم برای سلامت بدن


1.کاهش وزن

آیا تا به حال درباره رژیم غذایی آب کلم شنیده اید؟ بسیاری از متخصصان تغذیه درباره این رژیم غذایی با بیماران خود صحبت کرده اند زیرا مسیر مستقیمی در کاهش وزن با این روش طی خواهد شد زیرا می تواند به کاهش تعداد کالری مصرفی در روز کمک کند.

یک لیوان آب کلم 8 اونس حاوی کمتر از 20 کالری است و دارای مواد مغذی است که بسیاری از آنها به بهبود سدیم کمک می کند.

2.افزایش ایمنی بدن

سیستم ایمنی اولین خط دفاع ما در برابر بسیاری از پاتوژن ها است که به ما کمک می کند تا در طول فصل دچار سرماخوردگی نشویم ، و همچنین از طیف وسیعی از بیماری ها که هر روز با آنها در تماسیم ، ایمن باشیم. بدون سیستم ایمنی بدن ما قادر به زندگی کامل نخواهیم بود، در حالیکه ترس مداوم از عفونت بعدی وجود دارد.

سیستم ایمنی بدن از طریق مصرف مواد غذایی مضر مواد مغذی، مخصوصا آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی که فرایندهای آنزیمی را تقویت می کنند، حمایت می کند. این ویتامین ها مانند ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E همه آنتی اکسیدان های موثر هستند که به کاهش اثرات رادیکال های آزاد بر ساختارهای سلولی کمک می کند. سلول های سیستم ایمنی می توانند به عنوان یک نوع سلول دیگر، آسیب اکسیداتیو را در معرض خطر قرار دهند و باعث مرگ شود…

3.سیستم قلبی و عروقی شما را بهبود می بخشد

کلم دارای تعداد زیادی از ترکیبات فیتوشیمیایی می باشد، که بسیاری از آنها دارای اثر ضد التهابی قوی هستند. بعضی از مهمترین آنها در کلم، به عنوان آنتوسیانین و ترکیبات فلاونوئیدها شناخته می شوند که با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است.

این ترکیب در کلم های بنفش (قرمز) غلیظ تر است و می توانید از مخلوط آب هر دو کلم استفاده کنید که خاصیت آن را دو چندان می کند. یکی دیگر از خواص مهم آب کلم ممکن است در سیستم قلبی عروقی داشته باشد، مدولاسیون فشار خون است، زیرا فشار خون بالا می تواند بیماری قلبی را افزایش داده و خطر سکته مغزی یا حملات قلبی را بیشتر کند

4.باعث استحکام و سلامت استخوان می شود

استفاده از مصرف منظم کلم کلم باعث بهبود سلامت استخوان می شود، زیرا این سبزی منبع غنی از ویتامین K است. ویتامین K در اکثر سبزی ها فراوانی ندارد و کلم تنها پرچمدار ویتامین کا در میان سبزیجات است..

ویتامین K به کانی سازی استخوان کمک می کند که باعث رسوب کلسیم و دیگر مواد معدنی در استخوان می شود و آن را تقویت می کند.

آب کلم ، خواص آب کلم

5. کلم دشمن بیماری کم خونی است

کم خونی معمولا ناشی از کمبود آهن است اما می تواند به علت کمبود یک یا چند ویتامین B، بویژه ویتامین B12 باشد. آب کلم منبع غنی از هر دو این مواد مغذی است که به کمک سنتز گلبول های قرمز جدید کمک می کند.

علاوه بر این، به خوبی شناخته شده است که کلم نیز منبع خوبی از ویتامین C است، و این ویتامین کمک می کند تا جذب آهن در خون را بهبود بخشد، جایی که از آن می توان برای تحریک erythropoiesis استفاده کرد. جای تعجب نیست که اغلب توصیه می شود کلم بروکلی برای بهبود میزان مصرف خون تجویز شود…

6.کلم مفید برای سلامت پوست

پوست شما به صورت روزانه در معرض اثرات مضر تابش اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، که بیش از حد می تواند منجر به پیری زودرس شود. در حالی که پیری پوست ناگهان در طول زمان اتفاق می افتد، می توانید بخشی از آن را با مصرف منظم آب کلم کاهش دهید.

با توجه به طیف وسیعی از ویتامین های آنتی اکسیدان، از جمله ویتامین A، C و E، علاوه بر فیتوکمیکال های متعدد موجود، آب کلم به طور موثر می تواند به کاهش آسیب اکسیداتیو که در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد شده، کمک کند.
ویتامین E دارای امولسیون بازتابنده خفیف UV است که میزان اشعه ای را که می تواند در هر زمان به داخل پوست نفوذ کند را کاهش می دهد.

7. کاهش خطر سرطان

اگر چه هیچ راهی برای خطر ابتلا به سرطان شما وجود ندارد، مصرف غذاهایی با عیار آنتی اکسیدان های طبیعی و فیتوکوپات ها به شما در رقابت کمک می کند. تغییرات سرطانی معمولا زمانی رخ می دهد که سلول ها یا DNA توسط اثرات رادیکال های آزاد آسیب دیده اند و باعث می شوند مکانیزم های طبیعی آپوپتوزیس (مرگ) برنامه ریزی شده را از دست بدهند.

آنتی اکسیدان ها کمک می کنند تا این رادیکال های آزاد را قبل از اینکه بتوانند به سلول ها آسیب برسانند از بین ببرند.

8.کمک به کنترل کلسترول

کلم قادر به کنترل کلسترول هستند .آب کلم این کار را بر اساس وجود فیتواسترول های خاص انجام می دهد با این کار ترکیبات گیاهی که مبتنی بر کلسترول هستند را جذب کرده و کلسترول های بد را از بین می برند..

فیبر محلول باعث افزایش دفع اسید های صفراوی در مدفوع شده آنزیم های گوارشی از کلسترول می شود را تولید می کند. در نتیجه یک مخزن کلسترول کاهش می یابد .

9.باعث سلامت روده می شود

در حالی که کلم، منبع عالی از فیبر محلول و غیر محلول هستند، آب تنها بخش محلول را حفظ می کند. صرفنظر از این، این نوع فیبر هنوز هم به بهبود سلامت گوارشی کمک می کند و باکتری های سالم روده را نیز بیشتر می کند.

این باکتری های خوب نیز بخشی از سیستم ایمنی بدن شما را تشکیل می دهند و می توانند باعث تقویت معده شما از زخم شوند.

مصرف منظم آب کلم برای بدن شما عالی است و در هر زمان به راحتی مصرف شود. به راحتی آن در آبمیوه گیری بریزید و میل کنید.

خواص شگفت انگیز آب کلم برای سلامت بدن

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا