دسته‌بندی نشده

۷ نکته مفید در مورد کار با رسانه های اجتماعی

نکاتی کارآمد در رسانه های اجتماعی

اگر تا دیروز حضور شما یا شرکتتان در رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک مزیت رقابتی به شمار می‌رفت، اکنون این حضور به یک الزام رقابتی تبدیل شده است. حتی اگر همه افراد متوجه شده باشند که باید از این ابزار برای بقا و توسعه کسب‌وکارشان استفاده کنند و این کار را نیز انجام دهند چرا فقط شاهد آن هستیم که عده بسیار کمی در این راه موفق می‌شوند؟ چه رمز و رازی برای کامیابی در عرصه رسانه‌های اجتماعی وجود دارد؟ گای کاوازاکی و پِگ فیتزپارتریک در کتاب هنر شبکه‌های اجتماعی (The Art of Social Media) به تشریح اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها پرداخته‌اند که در ادامه نکاتی را بصورت فهرست‌وار از اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای شما تدارک دیده‌ایم.

تأمل در این سؤال من را به یاد جمله دیوید اگیلوی، بزرگ‌ترین تبلیغاتچی دنیا می‌اندازد که به او لقب سلطان خیابان مدیسون نیویورک را داده بودند. اگیلوی هر زمان تبلیغی غیراثربخش را می‌دید که حتی اصول اولیه تبلیغات را رعایت نکرده بود، می‌گفت:

تابه‌حال هیچ صنعتی را ندیده‌ام که با این میزان از ناآگاهی اداره شود.

پاسخ به سؤال ما نیز دقیقاً در همین جمله اگیلوی نهفته است. ما باید بدانیم استفاده از رسانه‌های اجتماعی هم علم و هم هنر است، بنابراین باید تا جایی که می‌توانیم به‌دنبال هنرمند شدن در این عرصه حرکت کنیم و کلیه اصول حاکم بر این حوزه را بیاموزیم.

در این مقاله سعی می‌کنیم چند اصل کلیدی حضور در رسانه‌های اجتماعی را برای شما شرح دهیم تا بتوانید هنرمندانه‌تر از این رسانه‌ها استفاده کنید. دقت کنید حتماً با گذشت زمان، رسانه‌هایی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم تغییر خواهند کرد؛ اما این اصول بنیادین که بیان خواهد شد برای همه رسانه‌ها کاربردی و مهم خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا