دسته‌بندی نشده

۴ تلفن های همراه کوچک که مکمل تلفن های هوشمند بزرگ هستند

۴ تلفن های همراه کوچک که مکمل تلفن های هوشمند بزرگ هستند

تلفن های مکمل کدامند؟

این روزها تلفن های هوشمند، تبلت ها، و فبلت ها به وفور در دست مردم یافت می شوند، همه هم از نمایشگرهای بزرگ آنها تعریف و تمجید می کنند. اما مشکل زمانی خود را نشان می دهد که قرار است یک فبلت را، کنار گوش خود قرار دهیم و از تلفن آن استفاده کنیم.

چنین تصویری در نگاه بسیاری از مردم مسخره به نظر می رسد. شاید بعضی ها دفاع کنند و بگویند، خب، هر وسیله ای که وارد بازار می شود مدتی طول می کشد تا از نظر مردم عادی شود؛ اما منطق چه می گوید؟ قرار دادن یک دستگاه بزرگ با وجود ابزارهای جایگزین، منطقی است؟

برای رفع این مشکل، برخی از افراد از هدست بلوتوث استفاده می کنند، برخی هم از هندزفری های معمولی. برخی هم به گوگل گلس و ساعت های هوشمند دل بسته اند تا با استفاده از آنها از شر قرار دادن تلفن های غول آسا کنار گوش شان رها شوند. اما راه حل دیگری هم وجود دارد: استفاده از تلفن های مکمل. در حقیقت ورود فبلت ها به بازار باعث شده، شرکت های بزرگ به فکر تولید رده جدیدی از گجت ها بیافتند.

این گجت ها ظاهرا مانند یک تلفن معمولی هستند، با این تفاوت که در عمل به کمک بلوتوث، تماس ها را از تلفن هوشمند، تبلت یا فبلت شما دریافت می کنند. این تلفن ها برای محیط های رسمی بسیار مناسب ترند، همچنین به کمک آنها دیگر لازم نیست برای پاسخ دادن به هر تماس تلفنی، به خود زحمت بیرون آوردن دستگاه هوشمندتان را بدهید.

در ادامه شما را با چهار محصول مختلف از چهار شرکت سونی، اچ تی سی، سامسونگ و آلکاتل مختصرا اشاره خواهیم کرد.

۴ تلفن های همراه کوچک که مکمل تلفن های هوشمند بزرگ هستند

سونی محصول خود را، گوشی بلوتوث دار هوشمند SBH52، نام نهاده. این دستگاه کوچک، از دکمه روشن/خاموش، کنترل صدا، و یک نمایشگر OLED با رزولوشن پایین برخوردار است که اطلاعات تماس گیرنده و پیامک ها را می توان در آن مشاهده کرد. این دستگاه را به کمک گیره ای که دارد، به آسانی می توان به لباس متصل کرد یا در جیب قرار داد.

این محصول سونی را در کنار هر تلفن هوشمند دیگری قابل استفاده است. در ضمن این گوشی قابلیت اتصال به دو دستگاه هوشمند به طور همزمان را نیز دارد. از دیگر ویژگی های SBH52 می توان به امکان گوش دادن به رادیو، موسیقی و همچنین ضد آب بودن آن اشاره کرد. این گوشی بلوتوث دار به تدریج در حال وارد شدن به بازار های مختلف دنیا است.

۴ تلفن های همراه کوچک که مکمل تلفن های هوشمند بزرگ هستند

اچ تی سی با محصول Mini+ به این بازار جدید وارد شده. دستگاهی که بیش از همه رقبای اش به یک تلفن واقعی شبیه است. برعکس محصول سونی که تنها قادر بود تماس ها را دریافت کند، اچ تی سی با قراردادن دکمه های شماره گیرنده، امکان برقراری تماس را نیز در دستگاه تعبیه کرده.

به کمک فرستنده مادون قرمز می توان از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون نیز استفاده کرد. از امکانات جالب دیگر این گوشی مکمل می توان به دکمه شاتر بر روی آن اشاره نمود که به کمک شان می توان از راه دور و از طریق دوربین دستگاه هوشمند به ثبت تصاویر پرداخت. حتی به کمک این گوشی می توان اسلاید های پاورپوینت را کنترل کرد یا از اشاره گر لیزری آن برای امور مختلف استفاده نمود.

اما خبر بد این است که Mini+ تنها با تلفن های اچ تی سی، آن هم مدل های خاصی، سازگار است. این دستگاه با قیمت 85 دلار تا اواخر 2013 وارد بازار می شود.

۴ تلفن های همراه کوچک که مکمل تلفن های هوشمند بزرگ هستند

سامسونگ با محصول HM5000 وارد این عرصه شده. البته این دستگاه کوچک بیش از این که شبیه تلفن باشد، شبیه یک خودنویس بوده و به آسانی یک خودنویس وقعی هم قابل حمل است. این دستگاه به مانند همتای سونی خود، همزمان با دو دستگاه مختلف جفت می شود و تنها تماس ها را می توان با آن پاسخ داد.

این گجت غیر از یک غلتک تنظیم صدا، تنها یک دکمه بزرگ دارد که وظایف مختلفی از جمله برقراری تماس، هولد کردن تماس و برقراری مجدد آن را بر عهده دارد. در صورت پر سر و صدا بودن محیط، این دستگاه به صورت خودکار صدای مخاطب را زیاد می کند. این محصول چند سالی است که در بازار حضور دارد و هم اکنون با قیمت کمتر از ۶۰ دلار قابل تهیه است.

۴ تلفن های همراه کوچک که مکمل تلفن های هوشمند بزرگ هستند

آلکاتل این شرکت قدیمی که بسیاری از ما تلفن های همراه را در بازار ایران با حضور آن شناختیم، دست به یک ابتکار جالب زده. تلفن هوشمند این شرکت با نام OneTouch Hero با یک گوشی اضافی بلوتوث دار همراه خواهد بود. این گوشی ثانویه، از نظر ظاهری و کارکرد بسیار مشابه محصولات سال ۲۰۰۳ است. این محصول هم به زودی به بازار های دنیا راه پیدا می کند.

نظر شما در مورد این رده از محصولات جدید در بازار تلفن های هوشمند چیست؟ آیا همان قرار دادن فبلت کنار گوش یا استفاده از هندزفری های متداول، منطقی تر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا