دسته‌بندی نشده

۳ روش خوشمزه جهت تهیه بیسکوییت شورت برد

بیسکوییت شورت برد : طرز تهیه بیسکوییت شورت برد

شورت برِد نوعی بیسکوییت بدون تخم مرغ است که بافتی ترد و شکننده و طعمی بی نظیر دارد. با طرز تهیه شورت برد رنگارنگ مخصوص یلدا یا کریسمس در این مقاله از دلگرم آشنا شوید.

روش جهت پخت بیسکوییت شورت برد در منزل

1. بیسکوییت شورت برد ساده

مواد لازم :

  1. کره 250 گرم
  2. شکر 1/2 لیوان
  3. آرد گندم 2 و نیم لیوان

شورت برد به نوعی از بیسکوئیت ها گفته میشود که منسجم هستند و در تهیه انها از شکر ، کره و آرد جو استفاده میشود ، البته امروزه بدلیل راحتی کار استفاده از آرد گندم رایج تر میباشد و برای تنوع بخشیدن به طعم و بافت آن از آرد ذرت و آرد برنج هم استفاده میشود.

بافت این بیسکوییت شبیه خرده نان است ، در این نوع بیسکوییت ها از بکینگ پودر و جوش شیرین استفاده نمیشود که باعث ایجاد بافت متفاوت در ان میشود و همچنین به علت نداشتن تخم مرغ در دستور بیسکوییت بدست آمده منسجم میباشد و شکل ظاهری را در اثر ضربه و فشار حفظ میکند.

طرز تهیه :

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس به همراه شکر داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتی نرم و کرمی پیدا کند ، آرد را کم کم اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا زمانی که خمیر یکدست شود.

خمیر را داخل قالب بریزید و با فشار دست و به ضخامت 1 سانتیمتر پهن کنید ، با چاقو خمیر را به قسمت های مساوی برش بزنید سپس با چنگال روی خمیر شکل بیندازید ( میتوانید خمیر را با قالب شیرینی قالب بزنید یا به هر شکلی که دوست دارید حالت دهید و سپس در سینی قرار دهید ).

سینی خمیر را به مدت 15 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند و سرد شود ( میتوانید در صورت تمایل روی خمیر را با زرده تخم مرغ برس بزنید یا روی انها پودر قند بپاشید ).

سینی خمیر را پس از استراحت داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا بیسکوییت ها کرم رنگ شوند ، پس از پخت بیسکوییت ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس از قالب خارج نمایید.

میتوانید این بیسکوییت های خوشمزه را ساده میل کنید یا با پودر قند ، شکلات آب شده و … تزیین و سرو کنید.

نکته ها : این بیسکوییت ها تا 1 هفته در دمای محیط قابل نگهداری میباشند ، در تهیه این شیرینی حتما باید از کره استفاده شود و هرگونه روغن دیگری مانند روغن جامد و روغن قنادی و … قابل استفاده نیست.

۳ روش خوشمزه جهت تهیه بیسکوییت شورت برد


2. طرز تهیه بیسکویت شورت برد چای سبز

مواد لازم :

  1. آرد 2 و 1/4 لیوان
  2. کره خرد شده 1 لیوان
  3. پودر چای سبز 2 قاشق غذاخوری
  4. پودر قند یا شکر دانه ریز 1/2 لیوان
  5. نمک 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه :

پودر قند و پودر چای سبز را مخلوط کنید ، کره را که در دمای اتاق نرم شده است داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس مخلوط پودر قند و چای سبز را کم کم اضافه کنید و بزنید تا بافتی نرم و کرکی پیدا کند.

آرد و نمک را باهم مخلوط کنید و کم کم به کره اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا بافتش مانند خرده نان شود سپس با دست ورز دهید تابه شکل خمیری نرم و یکدست شود.

خمیر را با کمک وردنه روی سطح کار به ضخامت 1 بند انگشت پهن کنید ، با استفاده از قالب گل یا هر قالب دیگری که دارید خمیر را قالب بزنید سپس در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا بیسکوییت ها بپزند.

پس از اینکه انتهای بیسکوییت طلایی شد بیسکوییت آماده است ، پس از پخت سینی بیسکوییت ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خوب سرد شوند سپس از سینی خارج و سرو کنید ( در صورت تمایل بیسکوییت ها را به کمی کره آغشته کنید و در پودر قند بزنید ).

نکته ها : این بیسکوییت در ظرف در بسته تا چند روز قابل نگهداری و مصرف میباشد ، در صورت تمایل میتوانید 3 زرده تخم مرغ را همزمان با پودر قند اضافه کنید.

۳ روش خوشمزه جهت تهیه بیسکوییت شورت برد


3. طرز تهیه شورت برد شکلات و کاراملی

مواد لازم :

  1. کره نرم 125 گرم
  2. پودر شکر 50 گرم
  3. پودر کیک الک شده 175 گرم
  4. شکلات تیره یا شیری 175 گرم تکه شده

مواد لازم برای مواد میانی

  • شیر تغلیظ شده شیرین 200 گرم
  • کره 125 گرم
  • پودر شکر 125 گرم
  • سیروپ طلایی 2 ق غ

طرز تهیه شورت برد شکلات و کاراملی

فر را با دمای 180 درج سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. یک سینی 18 * 28 سانتی را با کره چرب کنید و کناری بگذارید .

کره و شکر را مخلوط نموده با همزن برنید تا کرمی و حجیم شود . آرد را اضافه کرده هم بزنید تا یکدست شود مواد را کف سینی پرس کنید و به مدت 12 دقیقه در فر بگذارید بپزد و طلایی شود .در حین پخت لایه زیرین مواد میانی را آماده کنید .

تمام مواد که برای قسمت میانی ذکر شده را با هم مخلوط نموده روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و با شعله ی کم 5 – 10 دقیقه بگذارید بجوشد و مدام هم بزنید .

زمانی که شکر کاملا حل شد و مواد رنگشان کاراملی روشن شد از روی حرارت برداشته و روی سطح لایه ی زیرین که طلایی و پخته شده بریزید و صاف کنید و کناری بگذارید خنک شوند .

شکلات را روی حرارت بخار آب ذوب کرده و سپس روی سطح کارامل را با آن بپوشانید و 2 ساعت بگذارید خنک شود و شکلات خودش را بگیرد سپس به 12 اسلایس انگشتی یا اندازه ی دلخواه خودتان برش بزنید .


بیشتر بخوانید :

طرز تهیه ی بیسکوییت کره ای نارگیلی با طعمی دل پسند

آموزش طرز تهیه بیسکویت زیره هندی مرحله به مرحله + عکس

دستور تهیه بیسکویت کرم دار در دو رنگ در تابه یا فر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا