دسته‌بندی نشده

۲۴ کاربرد جالب فویل آلومینیومی در منزل

کاربردهای مختلف و جالب فویل های آلومینیومی

فویل آلومینیومی یک وسیله ی ضروری آشپزخانه برای بسیاری از ما است، اما آیا می دانستید که بسیاری استفاده های دیگر هم دارد؟

اکسیژن و آب ، غیر قابل نفوذ به آن است و یک عایق فوق العاده و دارای سطح بازتابنده است و برای بسیاری از کارهای مفید در اطراف خانه کاربرد دارد و ما در این بخش از نکات و رازهای خانه داری در دلگرم قصد داریم شما را با کاربردهای مختلف و جالبی که فویل های آلومینیومی دارد آشنا کنیم.

استفاده های جالب از فویل آلومینیومی در آشپزخانه

1. تیز کردن قیچی با فویل آلومینیومی

با برش دادن لایه هایی از نوارهای فویل آلومینیومی قیچی خود را تیز کنید . مخصوصا اگر کند هستند، آنها را چندین لایه بپیچید تا یک تیغه کلفت برای برش دادن داشته باشید.

2. با فویل آلومینیومی قالب کیک با شکل های مختلف درست کنید

اگر میخواهید یک کیک قلب شکل یا چیزی شبیه به آن را درست کنید، اما نمیخواهید قالب کیک بخرید، فقط یک فویل آلومینیومی محکم خریداری کنید . شکل مورد نظر خود را با استفاده از دو لایه فویل آلومینیومی شکل دهید و آن را در یک قالب کیک عادی قرار دهید.

3. با فویل آلومینیومی شکر قهوه ای سفت را نرم کنید

شکر قهوه ای که در آشپزخانه باقی مانده و سفت شده است، به سرعت می تواند نرم شده و شکسته شود. آن را در فویل بگذارید و فقط پنج دقیقه در فر 150 درجه سانتیگراد بپزید ، یک قاشق را بردارید و به آرامی دانه های ریزش را خرد کنید.

4 . درست کردن کیسه یخ با فویل آلومینیومی

با فویل آلومینیومی محکم یک قیف درست کنید، همچنین می توانید از یک فنجان کاغذی استفاده کنید که پایین آن کنده شده باشد . قسمت پایینی آن را فشار دهید تا کوچک شود.

5. با فویل آلومینیومی کلوچه های بی عیب و عالی بپزید

کنارِ کلوچه ها خیلی زود میسوزد ، میتواند کنارِ آنها را با فویل های آلومینیومی بپوشانید . فویل مانع از سوختن کلوچه ها میشود ، در حالی که بقیه ی قسمت های کلوچه ها در حال پختن هستند.

6. ساختن کاتر موقت کوکی با فویل آلومینیومی

با استفاده از فویل آلومینیومی و نوار، کاتر کوکی بسازید . قبل از این که به آن شکل دهید باید چند بار فویل را بپیچید تا اینکه به اندازه کافی محکم شود .

7. جلوی چکیدن بستنی های چسبنده را با فویل آلومینیومی بگیرید

زیرِ قیف بستنی را با فویل بپیچید و از چکیدن بستنی جلوگیری کنید .

8. با فویل آلومینیومی پایه ی کباب بسازید

فویل آلومینیومی محکمی را بپیچید و گوشت را به صورت افقی درونش بگذارید.

9. با فویل آلومینیومی موز را برای مدت طولانی تر تازه نگه دارید

اجازه ندهید که موز شما خراب شود، ورقه آلومینیومی را در اطراف ساقه موز بپیچید، تا تولید اتیلن را کاهش دهد که این موضوع باعث می شود آنها رسیده شوند.

10. از توپ های فویل به عنوان جایگزینی برای ورق های خشک کن استفاده کنید

برای از بین بردن استاتیک در خشک کن ، استفاده از یک توپِ فویل آلومینیومی ، یک روش واضح برای مبارزه با افزایش استاتیک در خشک کن است.

اما چنانچه بخش نکات خانه داری دلگرم اشاره کرده است یک راه حل دیگر وجود دارد:فویل آلومینیومی. ورق های خشک کن یک پاسخ واضح برای مبارزه با ایجاد استاتیک در خشک کن است.

11. محافظت از تشک کودکتان با فویل آلومینیومی

با قرار دادن چند ورقه فویل آلومینیومی در عرض تشک، از تشک فرزند خود محافظت کنید.

12. با سهولت لوازم سنگین را جا به جا کنید

برای جا به جایی قطعات بزرگ فویل آلومینیومی را در زیر پایه آن قرار دهید ، فقط به یاد داشته باشید که طرف کمرنگ آن را بگذارید، زیرا آن قسمت نسبت به قسمت درخشانش بیشتر لغزنده است.

13. افزایش حرارت رادیاتور با فویل آلومینیومی

قبل از قرار دادن فویل در پشت رادیاتور خود، یک تکه از تخته سه لا را بپوشانید و یک ورق فویل را در اطراف آن قرار دهید، این موضوع منعکس کننده گرما به طور مستقیم در وسط اتاق است. امتحان کنید!

۲۴ کاربرد جالب فویل آلومینیومی در منزل

14. مراقبت از گیاهان رو به خرابی و برگرداندن سلامتی شان

اگر گیاهی دارید که در حال خراب شدن است، با فویل خانگی آن را بسازید. یک خورشید ساختگی را با استفاده از جعبه مقوایی بسازید و سه طرف و پایینش را با فویل آلومینیومی بپوشانید به طوری که نور خورشید به محفظه گیاه احاطه کرده و باعث تقویت آن میشود.

15. با فویل آلومینیومی اتوی خود را تمیز کنید

املاح می تواند کم کم در اتوی شما جمع شود، اگر فراموش کردید مرتبا آن را تمیز کنید برای از بین بردن املاح، اتوی خود را بر روی یک قطعه فویل آلومینیومی قرار دهید.

16. کباب کن BBQ خود را تمیز کنید

بعد از آخرین سوسیس کباب شده و در حالی که ذغال ها هنوز گرم است، یک ورق فویل آلومینیومی را روی کوره قرار دهید تامواد غذایی باقی مانده را بسوزانید.

17. یک سینی موقتی بسازید

هنگامی که نیاز به یک ظرف یکبار مصرف دارید، یک سینی با فویل آلومینیومی درست کنید. می توانید آن را با بیش از یک قطعه از مقوا برای استحکام بیشتر لایه بندی کنید.

18. تابه کثیف خود را با فویل آلومینیومی تمیز کنید

با خراش دادن فویل آلومینیومی و استفاده از آن به عنوان یک پاک کننده ، غذاهای پخت شده ی باقی مانده ی روی ظروف را پاک کنید.آب گرم و صابون مصرف کنید و نتایج سریع و موثر را مشاهده کنید.

19. طول عمر سیم ظرفشویی های خود را افزایش دهید

سیم ظرفشویی ها را در فویل آلومینیومی قرار دهید و آنها را در فریزر بگذارید تا از زنگ زدن جلوگیری کنید و عمر آنها را طولانی تر کنید.

20. زنگ را از ابزار آلات خود بروبید

اگر زنگ تازه شروع به ظاهر شدن کرد، قطعات کوچک فویل را بشکنید و قبل از تمیز کردن زنگ آهن، آن را در آب قوطه ور کنید. این کار به خوبی در اقلام کوچکتر مانند دوچرخه و پایه های مبلمان باغ کار می کند.

21. کاربرد جالب آلومینیوم در تقویت سیگنال وای فای

آیا سیگنال مودم وای فای را به سختی در بعضی از بخش های خانه دریافت می کنید؟ قصد دارید برد آن را تا جایی افزایش دهید که بتوانید در حیاط یا حتی خانه همسایه نیز قادر به استفاده از اینترنت باشید؟

  1. خوشبختانه حتی در این مورد هم می توان از فویل های آلومینیومی استفاده کرد.
  2. برای این کار ابتدا درون یک بشقاب را از فویل بپوشانید.
  3. سپس آن را پشت روتر (مودم) خود قرار دهید. بدین ترتیب می توانید با چرخاندن بشقاب، مسیر اراسال سیگنال های وای فای را نیز تعیین کنید.

22. یک پای خوشمزه بپزید

از کاغذ فویل در آشپزخانه هم می توان استفاده کرد. لبه های پای های خانگی را با نوارهایی از کاغذ فویل پوشش دهید تا نسوزند. فویل مانع از پختن بیش از حد و در نتیجه سوختن لبه های پای شده و در نهایت شما یک پای برشته یکدست خواهید داشت.

23. سرعت اتوکشی خود را افزایش دهید

وقتی لباس اتو می کنید، بخش زیادی از حرارت اتو جذب میز اتو می شود و باید چندین بار برای رفع چروک اتو زدن را تکرار کنید.

برای سرعت بخشیدن به اتوکشی، یک ورق فویل آلومینیوم زیر پوشش میز اتو بگذارید. این فویل گرما را به لباس منعکس می کند و لباس تان سریعتر صاف می شود

24. ریختن فویل در کود

برای اینکه گیاهان باغ تان را از خطر حشرات در امان نگهدارید مقداری از نوارهای فویل را در کود باغ تان بریزید.

علاوه بر این، یکی دیگر از مزیت های فویل این است که نور را نیز به سمت گیاهان منعکس می کند.

بیشتر بخوانید :

۸ کاربرد بی نظیر مایع ظرفشویی در خانه

۱۴ کاربرد شگفت انگیز استفاده از دستمال مرطوب در زندگی

۱۲ کاربرد عجیب شیشه شور در زندگی که تا به حال نمی دانستید!

۸ کاربرد سس مایونز که تا کنون نمی دانستید! خواص بی نظیر سس مایونز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا