دسته‌بندی نشده

۱۳ خاصیت اسرار آمیز جوز هندی (ادویه آسیایی)

جوز هندی یک ادویه آسیایی است که با نام علمی fragrans Myristica شناخته می شود.این گیاه متعلق به جزایر اندونزی است و همچنین در جنوب هند یافت می شود.جوز هندی دارای عطر دلپذیر و عالی ای است که طعم شیرینی دارد.

خواص جوز هندی شامل بهبود هضم، بهداشت دهان، سم زدایی بدن، سلامت کلیه ها، درمان بی خوابی، کاهش درد و درمان سرطان است. مزایای دیگر شامل درمان التهاب، افزایش گردش خون، حمایت از سیستم ایمنی بدن، درمان آکنه و تاخیر در پیری است.

divider

جدول ارزش تغذیه ای جوز هندی :

خصوصیت میزان ارزش غذایی
بتاکاروتن 11٪
کروم
فیبر دارویی 13٪
فلاونوئید
اسید فولیک 11٪
فوم
ماکلیینان
مگنیمیم
منگنز
نایسین
ریبوفلاوین
تيمين 11٪
ویتامین A 11٪
ویتامین B 11٪
ویتامین C 11٪

divider

خواص جوز هندی (ادویه آسیایی)


1.جوز هندی و دستگاه گوارش :

جوز هندی برای هضم غذا و مبارزه با تهوع و استفراغ مفید است.علاوه بر این متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که فیبر رژیمی موجود در جوز هندی برای تنظیم حرکات نامنظم روده یک پیشنهاد ویژه محسوب می شود مصرف منظم جوز هندی نه تنها هضم را تحریک می کند بلکه می تواند مشکلات روده ای را نیز درمان کند.

2.جوز هندی و بهداشت دهان و دندان :

بیماری های دهان بیماری های خاموشی هستند. در اغلب موارد، مشکلات دهان نادیده گرفته می شوند زیرا آنها دردناک نیستند و نادیده گرفتن مداوم آن ها اغلب باعث سرطان دهان می شود. جوز هندی می تواند به درمان مشکلات مختلف دهانی، مانند حفره، خونریزی لثه، دندان درد، و غیره کمک کند.

علاوه بر این، باکتری در داخل دندان شما دندان درد ایجاد می کند و اگر به موقع درمان نشود، می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. جوز هندی مانند یک ضد باکتری قدرتمند عمل می کند. گفته می شود که جوز هندی برای سلامتی دهان شما موثر است و می تواند به کاهش درد دندان کمک کند.

3.جوز هندی مانند یک سم زدا عمل می کند :

عوامل شیمیائی، نمک های اضافی، سموم و غیره می توانند باعث آسیب به سلول های کبدی شوند. با سلول های آسیب دیده، کبد شما بیشتر به بیماری های مزمن کبد مبتلا خواهد شد. به همین دلیل است که شما نیاز به سم زدایی از کبد خود دارید و متخصصین تغذیه توصیه می کنند که در این زمینه از یک محصول طبیعی استفاده کنید.

ادویه جاتی مانند جوز هندی می تواند از عوارض آلودگی محیط زیست، استرس، رژیم غذایی نامتعادل و داروها جلوگیری کند.

4.برای سلامت کلیه مفید است :

مانند دیگر اعضای بدن، حفظ سلامت کلیه ضروری است. گفته شده است که جوز هندی باعث افزایش متابولیسم شده وبرای ادرار مناسب است علاوه بر این، بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که اضافه کردن ماست به مواد غذایی می تواند به سنگ کلیه کمک کند سعی کنید در ماست خود جوز هندی اضافه کنید .با این حال، توصیه می شود در مورد وضعیت های کلیه با پزشک مشورت کنید.

5. برای درمان بی خوابی استفاده می شود :

بی خوابی یکی از آزار دهنده ترین مشکلات سلامتی است که شما را تشویق می کند تا برای درمان دارو بخورید . داروها احتمال دارد که موارد را بدتر کنند، زیرا آنها اعتیاد آور هستند و در بلندمدت نمیتوانند راه حلی ارائه دهند. و هنگامی که داروها را متوقف می کنید، دوباره بیخوابی بر می گردد.

متخصصان تغذیه نشان دادند که جوز هندی می تواند این کار را برای شما انجام دهد. شما می توانید پودر جوز هندی را به یک لیوان شیر گرم اضافه کرده و نوش جان کنید و تاثیرات ان را ببینید

6. جوز هندی درد را تسکین می دهد :

بسیاری از مطالعات انجام شده برای شناسایی این که آیا این ادویه معجزه آسا می تواند سردرد یا سایر درد های بدن را از بین ببرد یا خیر انجام شده است. جوز هندی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی زیادی دارد که نه تنها سردرد را تسکین می دهد، بلکه باعث کاهش درد ناشی از آسیب و زخم می شود. به علاوه جوز هندی باعث درمان التهاب مزمن مانند شرایط آرتریت می شود.

هر آنچه که باید در مورد جوز هندی یا ادویه آسیایی باید بدانید

7.مفید برای سرطان :

آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از رادیکال های آزاد که باعث ایجاد و گسترش سلول های سرطانی می شوند شناخته می شود. جوز هندی ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد با این حال، مطالعات در سطوح اولیه هستند و شواهد بیشتری برای تعیین اثرات مثبت این ماد در درمان سرطان مورد نیاز است.

8. آنتی اکسیدان قوی :

بدن شما نیاز به مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد نه تنها برای درمان سلول های سرطانی یا رادیکال های آزاد، بلکه برای جلوگیری از التهاب مزمن و آسیب اکسیداتیو به کار می روند. متخصصان تغذیه تشویق به خوردن ادویه جاتی مانند چغندرقند به هر شکل به زندگی روزمره خود می کنند.

آنتی اکسیدان ها، هنگامی که با مواد مغذی دیگر مانند مس، پتاسیم، آهن و غیره ترکیب می شوند، از بیماری های مزمن مانند آسم، آلزایمر و حتی افسردگی جلوگیری کنند،

9.باعث گردش خون عالی در بدن می شود :

جوز هندی می تواند گردش خون را در بدن شما تسهیل کند. هنگامی که خون از طریق قلب و مغز شما جریان می یابد، هر دو اندام حیاتی عملکرد خود را به طور موثر انجام می دهند. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که پتاسیم موجود در ادویه می تواند رگ های خونی خود را باز کرده و گردش خون را بهبود ببخشد.

10.مناسب برای بیماری های اعصاب :

بیماری های روانشناختی مانند زوال عقل و آلزایمر اغلب در سنین پیری اتفاق می افتد که در آن اغلب موارد را فراموش می کنید و به یاد می آورید که دشوار است. پیری نیز تمرکز و عملکرد شناختی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. شما می توانید در سن جوانی اقدامات احتیاطی را برای این کار انجام دهید.

گفته می شود اجزای مانند مکلیونان که در ادویه جاتی مانند جوز هندی وجود دارد، مغز شما را بهبود می بخشد. جوز هندی پتانسیل کاهش خطرات ناشی از بیماری های آلزایمر است و می تواند از بروز این بیماری در سالمندان جلوگیری کند.

11. برای سیستم ایمنی :

عملکرد سیستم ایمنی بدن شما شامل از بین بردن باکتری های عفونی، رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی است. برای انجام این کار، سیستم ایمنی بدن شما نیاز به مواد مغذی مانند منگنز، آهن، پتاسیم و ویتامین های مختلفی دارد که می توانید آن ها رادر جوز هندی بیابید.

12. درمان آکنه :

آکنه شما را تحت فشار شدید قرار می دهد اگر پس از تلاش های دشوار، آکنه از بین می رود، جای آن روی پوست می ماند جوز هندی در این حال به کارتان می آید به عنوان یک ضد باکتری، می تواند به طور موثر از باکتری های عامل آکنه جلوگیری کند. این ادویه را حتی می توانید به صورت موضعی بر روی پوست بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

13.ماسک جوز هندی ضد پیری :

می توانید پودر جوز هندی را با اب خمیر کنید و خمیر آن را بر روی پوست بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید خواص انتی اکسیدانی جوز هندی در جلوگیری از پیری بسیار موثر است.

خواص سلامتی جوز هندی قرن هاست که بر همگان آشکار است فقط کافی است آن را امتحان کنید.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا