دسته‌بندی نشده

۱۲ درمان باورنکردنی با الکتروتراپی

12 درمان با الکتروتراپی :

االکتروتراپی به طور گسترده ای در سراسر جهان برای درمان بسیاری از بیماری ها انجام میشود..پیشرفت پزشکی در دنیای مدرن هر روز راهکارهای جدیدی را در برخورد با بیماری ها ابداع می کند.الکترو درمانی یکی از اختراعاتی است که در قرن 17 میلادی به دنیای پزشکی معرفی شد.

درمانی که بیشتر با روش الکتروتراپی نیز شناخته می شد، مجددا از قرن 18 میلادی شروع به رشد کرد. در نهایت در اوایل قرن نوزدهم،گسترش پیدا کرد و یکی از جایگزین های اصلی طب پزشکی شد.

الکتروتراپی خواص فراوانی دارد. امروزه بسیاری از بیمارستان ها و کلینیک ها تحت نظارت متخصصان خود این درمان را ارائه می دهند. بعضی از پزشکان نیز به بیمار توصیه می کنند تا در صورت نیاز درمان الکتروتراپی انجام دهند. این باید چندین بار انجام شود تا نتیجه موثرتری داشته باشد

بنابراین، این یک نوع درمان طولانی مدت است که بیمار باید طی دفعات بلند مدت آن را در نظر داشته باشد..این موضوع بستگی به نوع بیماری وشدت درد دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایای الکتروتراپی به نکات زیر توجه کنید.

1 – بهبود سیستم عصبی:

این نوع درمان برای افرادی که مشکلات عصبی دارند استفاده می شود. این درمان با شدت کم برای جلوگیری از درد و کمک به مشکلات عصبی خواهدبود.

2 – کمک به درمان کمر درد :

الکتروتراپی کمر درد را تسکین داده و التهاب سیستم عصبی آن منطقه رابهبودمی بخشد. بنابراین، بسیاری از کلینیک های پزشکی وجود دارد که این درمان را ارائه می دهد. به طور عمده برای مقابله با کمر درد در دوران بارداری و سالمندان نیز کارایی دارد.

3 – بهبود علائم دیسک گردن :

الکتروتراپی به عنوان یک راه حل بهتر برای افرادی هستندکه علائم دیسک گردن دارند.. این باعث درد شدید در پشت و بدن می شود. الکتروتراپی می تواند به کاهش درد کمک کند و عصب را درمان کند. بنابراین، یکی از بهترین درمانها برای مقابله با این علائم است.

4 – درمان ضربه مغزی :

افراد مبتلا به آسیب مغزی، به علت تصادف یا بیماری، می توانند از طریق الکتروتراپی درمان شوند. خوب است که عصب مغز را با یک روش و وضعیت بهتر تحریک کنید. با این حال، این تنها با ولتاژ پایین انجام می شود. با انجام این درمان اغلب، مغز می تواند بهبود یابد و دوباره سلامت خود را به دست آورد.

5- درمان علائم پس از حمله قلبی :

حمله قلبی و هر گونه بیماری پزشکی مرتبط با قلب همچنین می تواند با استفاده از الکتروتراپی درمان شود. الکتروتراپی به بهبود و تحریک سیستم عصبی قلب کمک می کند. بنابراین،از آن برای جلوگیری از حمله قلبی استفاده می شود.

مزیت خارق العاده برق درمانی

6 – درمان علائم سکته مغزی :

سکته مغزی امروزه بسیار رایج است. یکی از بهترین درمان ها برای این بیماری الکتروتراپی است. بنابراین، الکتروتراپی جهت درمان با علائم سکته مغزی استفاده می شود. این عمدتا برای کسانی است که به علت سکته مغزی فلج می شوند.

7 – درمان سرطان :

برخی تحقیقات همچنین دریافتند که الکتروتراپی برای درمان سرطان عالیست.

8 – بهبود عضله :

الکتروتراپی همچنین برای بهبود عضلات ناسالم و یا حتی ضعف عضلات مفید است.

9 – سلامت روان :

الکتروتراپی موجب تحریک بهتر در عصب مغز و ذهن خواهد شد. بنابراین، بیماران روانی را می توانند با ولتاژ پایین درمان کنند..

10 – کنترل بیماری صرع :

الکتروتراپی همچنین می تواند علائم صرع را درمان کند. بنابراین، افراد مبتلا به این علائم به راحتی با این روش درمان میشوند. همانطور که عصب را تحریک می کند و علائم صرع را نیز کاهش می دهد.

11 – درمان روحی :

برخی از افرادی که با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند نیز تلاش می کنند این درمان را انجام دهند.

12 – انرژی درمانی برای بدن :

الکتروتراپی برای انرژی درمانی مفید است. این روش جایگزین، برای کسانی است که نیاز به شادی و داشتن انرژی بیشتری پس از یک روز سخت کاری دارندعالیست.

موارد احتیاط :

  1. حتی اگر این درمان برای بدن مناسب باشد، در بعضی موارد باید موارد احتیاط نیز رعایت شود.بنابراین، اطمینان حاصل کنید که توصیه زیر را برای نتیجه موثرتر از روش الکتریکی انجام دهید.
  2. پیشنهاد شده است که این کار با متخصصین مجرب انجام شود. در صورت امکان بهتر است به وسیله متخصصین انجام شود تا اثرات مطلوب تری را داشته باشد.
  3. سعی کنیدفلزاتی که در بدن دارید را بردارید
  4. این درمان چندین بار انجام میشود. بنابراین، پیشنهاد شده است هر جلسه را فراموش نکنید. در غیر این صورت به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.
  5. الکتروتراپی برای مقابله با بیماری های مختلف انجام میشود.اما مطلبی که همیشه در انتهای مقاله گفته میشه این است که قبل از انجام هر کاری با پزشک متخصص همان رشته مشورت کرده و با صلاح دید پزشک انجام دهید.

divider

بیشتر بخوانید :

14 مزیت مفید کاپینگ تراپی (بادکش فنجانی) چینی

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا