دسته‌بندی نشده

۱۱ خاصیت شگفت انگیز چای ریحان

دمنوش ریحانهزاران سال است که در مناطق آسیایی هند و بنگلادش استفاده می شود.شاید هنوز این دمنوش محبوب نباشد اما کسانی که از این چای استفاده کرده اند از خواص عالی آن باخبر هستند.

خواص دارویی و درمانی چای و دمنوش ریحان که تا بحال نمیدانستید

11 خاصیت شگفت انگیز چای و دمنوش ریحان


1.مفید برای سیستم ایمنی بدن

یکی از محبوب ترین خواص سلامتی مصرف چای ریحان اثر آن بر تحریک سیستم ایمنی بدن است. چای ریحان به علت حضور آنتی اکسیدان های محلول در آب می تواند به تحریک عملکرد سلول های سفید خون کمک کند . به همین دلیل است که به طور سنتی چای ریحان مصرف می شود تا از عفونت جلوگیری کند و مقاومت را افزایش دهد.

2.از سرطان جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در چای ریحان می تواند از نقص های کروموزمی جلوگیری کند که به نوبه خود باعث کاهش احتمال جهش های سلولی و تغییرات سرطانی می شود.چای ریحان به عنوان یک عنصر احتمالی در پیشگیری از عود مجدد سرطان مفید است.

3. کاهش التهاب

چای ریحان آنزیم هایی را که مانع از التهاب بدن می شود را زیاد میکند.اگر چه التهاب پاسخ طبیعی بدن است، اما بیماری های التهابی باعث بروز بیماری های طولانی مدت در بدن مانند آرتریت روماتوئید، بیماری قلبی و دیابت می شود. مهم این است که نسبت پروتئین های ضد التهابی را حفظ کنید . خوشبختانه چای ریحان می تواند به شما کمک کند این کار را انجام دهید.

4. چای ریحان دارای خواص ضد باکتریایی است

یکی از خواص چای ریحان توانایی آن برای جلوگیری از رشد باکتری ها ست. مطالعات نشان داده اند که عصاره ریحان قادر به کنترل عفونت های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک می باشد

5.با افسردگی مبارزه می کند

مصرف منظم چای باعث آرامش اعصاب و تسکین حال روحی شماست، چای ریحان باعث تقویت ترشحات دوپامین و سروتونین، می شود. این دمنوش در حفظ آرامش و سلامت مغز بسیار مفید است. بسیاری از افراد برای کاهش بیماری افسردگی از چای ریحان استفاده میکنند.

خواص دارویی و درمانی چای ریحان ، دمنوش ربحان

6.کمک به کنترل استرس

مصرف چای ریحان مانع از ترشح کورتیزول شود. چای ریحان دارای ترکیباتی است که با استرس مقابله می کندو باعث بهبود قابل ملاحظه ای در استرس اکسیداتیو شده و فشار خون را پایین می آورد.

7.باعث سلامت قلب و عروق می شود

چای ریحان باعث جلوگیری از تجمع پلاکت و لخته خون در بدن میشود،و به کاهش خطر سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند. علاوه بر این، می تواند باعث کاهش کلسترول در دیواره رگ هاشود.

8.باعث تنظیم متابولیسم در کبد می شود

مطالعات انجام شده نشان داده است که کسانی که در طول پنج روز دمنوش ریحان می نوشند قادر به تنظیم مجدد سطح بالایی از آنزیم های کبدی هستند. علاوه بر این، مشخص شد که چای ریحان می تواند به درمان بیماری کبد چرب در افراد غیر الکلی کمک کند.

9.حفظ تعادل اسیدی و قلیایی بدن

چای ریحان اثر مثبتی بر هضم، ایمنی و تحرکات روده ای دارد. . باکتری ها در شرایط اسیدی علت اصلی بیماریها هستند. چای ریحان باعث حفظ تعادل محیط قلیایی و اسیدی است که بدن را در حالت تعادل نگه می دارد.

10.باعث تقویت قوای جنسی می شود

چای ریحان باعث افزایش ترشحات تستوسترون می شود.تستوسترون هورمون اصلی در تحریک جنسی است و توضیح می دهد که چرا سطح بالای تستوسترون برای سلامت جنسی مفید است در هند از این دمنوش به عنوان دمنوش مقدس یاد می شود و این به دلیل توانایی آن در تولید مثل می باشد.

11.مفید برای دیابت و سندروم متابولیک

چای ریحان می تواند قند خون را کنترل کرده و به کاهش میزان گردش خون کلسترول کمک کند. این دمنوش در مدیریت علائم دیابت و کاهش احتمال ابتلا به سندرم متابولیک عالی است. مصرف چای ریحان یک درمان طبیعی موثر برای کمک به درمان علائم دیابت یا کلسترول بالا است.

ریحان بهتر است به صورت دمنوش مصرف شود .این دمنوش قرن ها برای کمک به درمان بیماری های مختلف استفاده شده است، که بسیاری از آنها اکنون توسط علم اثبات شده اند.

البته، اگر در حال حاضر فشار خون و کلسترول و دیابت دارید و دارو مصرف می کنید بهتر است قبل از مصرف دمنوش ریحان با پزشک خود مشورت کنید.

خواص دارویی و درمانی چای و دمنوش ریحان که تا بحال نمیدانستید

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا