دسته‌بندی نشده

۱۰ نکته قابل توجه برای انتخاب تالار و مکان برگزاری عروسی

نکاتی برای انتخاب مکان ایده آل برگزاری عروسی

قبل از اینکه به دنبال تالار عروسی بگردید بهتر است این نکات را در نظر بگیرید.

1. تعداد مهمان ها را در نظر داشته باشید

از آنجایی که همه مکان ها نمی توانند بزرگی مراسم ازدواج را پیش بینی کنند تقریبا هر مکانی حداقلی را برای تعداد مهمانان در نظر گرفته است: دیان کلانویچ از Dee Kay Events می گوید: دقت داشته باشید باید تعداد مهمان ها را کم در نظر بگیرید، اضافه کردن به تعداد مهمان ها آسان تر از کم کردن از آنها است.

او توصیه می کند اگر تعداد نهایی مهمانان از آنچه پیش بینی کرده بودید بیشتر بود و مجبور هستید پول بیشتری برای غذا بپردازید، از کارکنان محل برگزاری بپرسید آیا می توانند در ساعات پذیرایی خوراکی بیشتری اضافه کنند یا زمان پذیرایی را بیشتر کنند.

2. با همسرتان درباره مقدار پولی که می خواهید خرج کنید صحبت کنید

برای برگزاری مراسم عروسی پرس و جو کنید و ببینید چه مکانی با چه قیمتی مد نظر شما است. تعیین مقدار پولی که می توانید خرج کنید به شما کمک می کند به مکان هایی که مناسب بودجه شما نیست دل خوش نکنید. بهتر است قبل از رزرو مکان مورد نظر با متخصصان در زمینه برگزاری مراسم عروسی مشورت کنید تا متناسب با بودجه تان مکانی ایده آل برای عروسی پیدا کنید.

زوج ها خیلی هیجان زده می شوند و می خواهند بدون فکر کردن به هزینه های دیگری که باید متقبل بشوند، تاریخ و مکان برگزاری عروسی را قطعی کنند”. عجله کردن برای بستن قرارداد قبل از اینکه تمام حساب و کتاب ها را کرده باشید با این احتمال که شاید مجبور شوید تمام بودجه را خرج مکان برگزاری کنید شما را مجبور می کند حالا با کم کردن از بودجه خرج های دیگر این ولخرجی را جبران کنید.

3. وبلاگ های تشریفات مراسم عروسی و عکس های آنها را بررسی کنید

کریستین کرفورد مدیر پذیرایی مراسم عروسی می گوید: اگر این مکان ها مرتب شده نباشند، می توانید ایده خیلی بهتری از چیدمان و تغییر وسایل به سلیقه خودتان پیدا کنید. به خصوص اگر نتوانید مکان برگزاری عروسی را ببینید مفید است.

4. تاریخ عروسی را در نظر داشته باشید

تاریخ های عروسی می توانند به دلایل مختلفی مهم باشند؛ مارگو فیشر از Bright Occasions می گوید بعضی از زوج ها تصمیم می گیرند در روزی که همدیگر را دیدند یا به دلیل خوش یمنی اعدادی که در فرهنگ و مذهبشان دارند در روزی خاص عروسی کنند.

دیگران ممکن است زمانی ویژه از سال و فصل را انتخاب کنند نه یک روز ویژه را. اگر در مورد تاریخ عروسی انعطاف پذیر باشید و یک ماه کم مشتری را انتخاب کنید، معمولا می توانید مکان برگزاری رویاهایتان را با قیمتی کم رزرو کنید. مثلا احتمالا برای یک عروسی در روز شنبه در ماه دی نسبت به یک عروسی در روز پنجشنبه ای از ماه های تابستانی پول کمتری می پردازید.

وقت سال، روز هفته، همه در مذاکره تان با مجریان مراسم برای کرایه آن باغ تشریفات یا تالار تاثیرگذار است.

5. راحتی خود را درتالار یا باغ عروسی به یاد داشته باشید

داشتن تصوری از آنچه برای روز بزرگ زندگیتان می خواهید مهم است. محل عروسی شما سومین کاراکتر در تعریف از روز عروسیتان می شود. پروس یکی از مدیرهای برگزاری مراسم عروسی می گوید:” بهترین توصیه ای که می توانیم به شما بکنیم این است که جایی را انتخاب کنید که به شما احساس بودن در خانه تان را بدهد.

مثلا اگر جشن های خانوادگی را همیشه در حیاط پشتی برگزار می کنید به دنبال مکانی بزرگ در فضای باز باشید که ممکن است کمی زیباتر به نظر برسد و جای بیشتری برای مهمان ها داشته باشد.

6. رنگ ها یا تم را بعد از تصمیم گیری برای مکان برگزاری انتخاب کنید

ما اغلب عروس هایی داریم که به ما می گویند رنگ های انتخابیشان بنفش و نقره ای است و مکانی که انتخاب کرده اند دیوارهای سفید مایل به زرد و صندلی های طلایی دارند. پروس توصیه می کند: “به مکمل بودن رنگ ها و تم مکان برگزاری برای یک ظاهر منسجم فکر کنید”. بسیاری از افراد از ریزه کاری های ساده و ظریفی مثل لوسترها، سطوح براق، آتشدان های فضای باز و رشته چراغ های چشمک زن بین درخت ها استفاده می کنند.

یک هتل پس زمینه ای عالی برای یک عروسی افسانه ای کلاسیک است. اگر فردی سنت گرا هستید و به دنبال چیزی متفاوت هستید یک خانه یا ملک تاریخی را که جزئیاتی پر زر و زیور با خصوصیاتی بیشتر دارد و به آنها علاقه مند هستید در نظر بگیرید.

7. از مکان های برگزاری عروسی بازدید کنید

برای برنامه ریزی رسمی از قبل با مکان های برگزاری احتمالی تماس بگیرید و با نمایندگانی که می توانند به تمام سوالات شما جواب بدهند صحبت کنید. اگر ممکن است، ترتیبی بدهید تا زمانی از مکان مورد نظر بازدید کنید که برای عروسی دیگری چیده شده باشد.

به این ترتیب، می توانید اندازه قسمت پذیرایی وقتی تمام میزها، تجهیزات دی جی یا بند موسیقی، جایگاه عروس و داماد و هر جزء سازنده دیگری را چیده شده باشد ببینید. تیم برنامه ریزی مراسم در Gramercy Mansion توصیه می کنند: “برای بازدید اولیه خانواده تان را با خودتان همراه نکنید.

اگرچه بازخورد داشتن از پدر مادر و ساقدوش عروس عالی است، اولین قرار ملاقات را فقط به خودتان و همسرتان محدود کنید. انتخاب باغ برای عروسی یا تالار یک تصمیم خیلی شخصی است و وضعیت کلی مراسم شما را تعیین می کند.”

8. از کسانی که قبلا مراجعه کرده اند پرس و جو کنید

بسیاری از کارکنان مکان های برگزاری عروسی رابطه ای بسیار خوب با مشتریان قبلی دارند که از در اختیار گذاشتن تجربیاتشان با شما خوشحال می شوند. درباره خدمات مکان مورد نظرتان از آنها بپرسید، کسی بوده که کار کردن با او مشکل باشد؟ چیزی بوده است که دوست داشته باشند به طرز بهتری انجام می شد؟

9. به نورپردازی تالار یا باغ عروسی دقت کنید

اگر محل برگزاری عروسی خیلی تاریک باشد، کار عکاستان را برای عکاسی از جزئیاتی که برای تدارک آنها تلاش زیادی کرده اید مشکل می کند. همچنین باید بدانید آیا این مکان خدمات نورپردازی اضافه مثل نورپردازی در سقف، نورپردازی هوشمند و … هم ارائه می دهند یا شما اگر نیاز داشتید باید از یک تشریفات مجالس از بیرون کرایه کنید.

10. وضعیت آب و هوا را فراموش نکنید

اگر فضایی باز را پسنده اید قبل از رزرو مکان مورد نظر، بپرسید پیش بینی و تدارکات آنها برای این مشکل چیست و ببینید از فضاهایی که پیش بینی شده خوشتان می آید؛ اگر خوشتان نمی آید شاید بخواهید مکانی دیگر را در نظر بگیرد.

انتخاب مکان ایده آل برگزاری عروسی

ترجمه شده توسط فرحناز رنجبر در مجله دلگرم

بیشتر بخوانید:

برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

چگونه تالار پذیرایی مناسب انتخاب کنیم

چگونه تالار پذیرایی مناسب انتخاب کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا