دسته‌بندی نشده

۱۰ خاصیت جادویی پودر سبوس گندم

فواید پودر سبوس گندم

پودر سبوس گندم دارای مقادیر زیادی از مواد فسفر دار و ویتامین‌های E، B، آهن ، منیزیم، روی و کلسیم است که این مواد برای گلبول‌های سفید و قرمز خون ضروری است.بهترین خاصیت سبوس گندم که از قدیم شناخته‌شده است به فیبر آن برمی‌گردد که از یبوست و چاقی پیشگیری می‌کند و دومین خاصیت آن القای حس سیری است . فایده دیگر سبوس، کاهش جذب کلسترول است که باعث کاهش چربی خون شده و به‌طور غیرمستقیم از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.سبوس جذب قند خون را نیز کم می‌کند و زمینه ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. روی موجود در سبوس گندم از ریزش و سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌کند. اثرات بهبودی و نظم در دفع، بهبود سلامت کلی در فرد را در پی دارد و ازجمله پوست بدن مخصوصاً پوست چهره پاک و شاداب شده، فرد احساس سبکی می‌کند و حالت تعادل روانی برای وی ایجاد می‌شود.

ویژگی‌های پودر سبوس گندم

  1. مفید در بهبود و تنظیم سیستم گوارش
  2. کاهش اشتهای کاذب
  3. کاهش جذب کلسترول که باعث کاهش چربی خون می‌شود
  4. کاهش جذب قند خون و درنتیجه کاهش ابتلا به دیابت
  5. شادابی پوست
  6. درمان یبوست
  7. جلوگیری از ریزش و سفید شدن موها
  8. مفید در بهبود ورم معده و ورم روده
  9. مفید در بهبود پولیپ های کولن و روده
  10. کنترل کلسترول در خون

فواید پودر سبوس گندم

ترکیبات موجود در پودر سبوس گندم

حاوی فیبر ، فسفر ، گلوتن ، سیلیس ، فلوئور ، ویتامین B ، ویتامین PP ، ویتامین E ، آهن ، منیزیوم ، پتاسیم ، روی ، کلسیم ، منگنز.

نوشته های مشابه

سایر خواص سبوس گندم

سبوس، جدار خارجی گندم را تشکیل می‌دهد و قسمتی از گندم است که دائماً در آفتاب و هوا غوطه‌ور می‌باشد و از تشعشع خورشید و نیروی کهربایی آفتاب و باد و باران استفاده می‌کند و از بیشتر املاح و ویتامین‌های موردنیاز بدن به‌اندازه کافی برخوردار است.وقتی گندم را آسیاب می‌کنند، سبوس آن دور ریخته می‌شود درحالی‌که بیشتر مواد غذایی و مفید گندم در سبوس آن جمع شده است.متأسفانه در حال حاضر انسان غذاهای مفید را سفید و خالص می‌کند و همه‌چیز را سفید و بدلی می‌خورد: نان سفید، قند سفید، برنج سفید و غیره آرد سفید هنری جز سوختن ناقص ندارد و نان سفید که سبوس آن کاملاً گرفته‌شده باشد غذاییت چندانی ندارد، دیرهضم و نفاخ بوده و در معده شما تخمیر شده تولید یبوست می‌کند.نان سفید، باعث نوعی ترش کردن می‌شود که آن را ترشی نشاسته‌ای نامیده‌اند که ترشی معده را زیاد می‌کند و درنتیجه تولید ضعف عمومی نموده و راه را برای ورود امراض عفونی باز می‌کند.

پودر سبوس گندم برای درمان یبوست

پودر سبوس گندم به دلیل اینکه دافع قاطع یبوست است به طلای گیاهی معروف شده است. در تنظیم سیستم گوارش و رفع یبوست، هیچ ماده‌ای باقدرت سبوس گندم برابری نمی‌کند. یبوست مادر بیماری‌ها محسوب می‌شود که به گفته پزشکان یبوست عوارض گوناگون از قبیل دیابت، چاقی، چربی خون بالا، تری گلیسیرید، کلسترول بالا، اسید اریک بالا، پوکی استخوان، کم‌حجم شدن مغز استخوان، پوسیدگی دندان و حتی لاغری مفرط را به دنبال دارد.سلولزهای سبوس گندم باعث ایجاد حرکات دودی دستگاه گوارش می‌شوند و این حرکات دودی در حقیقت بسیار مهم و ضروری می‌باشند معده را تحریک می‌کنند که این تحریکات فواید زیادی دارند و سبب تقویت معده می‌شوند. سبوس گندم موجب رانش مدفوع در طول لوله‌های روده کوچک و بزرگ‌شده و درنهایت ملین و برطرف‌کننده یبوست است. یکی دیگر از فواید مهم پودر سبوس گندم، از بین بردن سر دل سنگین است و نفخ و گاز و فشاری که در روده و معده ایجاد می‌شود را از بین می‌برد. و ورم معده و ورم روده و روده تحریک‌پذیر که اساساً درمان دارویی ندارد را به‌راحتی درمان می‌کند ضمن اینکه درمانگر پولیپ هایی می‌شود که در کولن یا روده فراخ ایجاد می‌شود .

حتماً بخوانید:

روش مصرف پودر سبوس گندم

پودر سبوس گندم روزانه برای هر نفر یک تا دو قاشق غذاخوری در داخل انواع غذاهایی چون انواع سوپ‌ها و آش، سالاد، ماست و انواع خورش‌ها، کتلت، کوکو سبزی و سیب‌زمینی،‌ انواع خوراک‌ها ریخته شود و یا یک قاشق مرباخوری داخل یک لیوان شیر و یا انواع آبمیوه‌ها استفاده شود.

هشدار!

با توجه به اینکه سبوس گندم محصول جانبی کارخانجات آرد سازی است و محصولات جانبی کارخانجات آردسازی غیرقابل‌مصرف انسان می‌باشد، خوراکی نیست و آلودگی دارد که متأسفانه همین نوع سبوس در بسته‌بندی‌های متنوع به بازار عرضه‌شده و مصرف آن‌ها مشکل‌زاست.اکنون کارخانه ناژوان گیاه با انجام فرآیندهای سالم‌سازی و با نظارت سازمان غذا و دارو اقدام به تولید سبوس گندم خوراکی به‌صورت کاملاً استریلیزه شده و بهداشتی نموده است که در تهیه و خرید سبوس گندم باید به این موضوع توجه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا