دسته‌بندی نشده

گرند کنیون (Grand canyon) دره ای در ایالت آریزونای آمریکا

دره گرند کنیون (Grand canyon) ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

دره گرند کنیون (Grand canyon)

معرفی دره گرند کنیون (Grand canyon)

گرند کنیون (به انگلیسی: Grand Canyon) یک دره است که میان آن رود کلرادو قرار دارد و در ایالت آریزونا، آمریکا قرار دارد. بخشی بزرگی از گرند کنیون در پارک ملی گرند کنیون قرار دارد که یکی از اولین پارک‌های ملی در آمریکا است.

درازای گرند کنیون ۲۷۷ مایل (۴۴۶ km) و پهنای آن تا ۱۸ مایل (۲۹ km) می‌رسد و عمق آن یک مایل (۶٬۰۰۰ فوت / ۱٬۸۰۰ متر) است. این دره احتمالاً در دو میلیارد سال پیش و با فرسایش سنگ‌ها توسط رود کلرادو به وجود آمده‌است. البته درباره مسائل زمین‌شناسی به وجود آمدن گرند کنیون بحث‌هایی وجود دارد.

گرند کنیون (Grand canyon) دره ای در ایالت آریزونای آمریکا است که در میان آن رودخانه کلرادو جریان دارد. بخش بزرگی از این دره در پارک ملی «گرند کینون» قرار گرفته که یکی از اولین پارک های ملی آمریکا است.

این دره با عمق 1800 و طول 446 کیلومتر از جاذبه های بزرگ گردشگری آمریکا است که به علت فرسایش 6 میلیون ساله رودخانه کلرادو و تابش پرقدرت خورشید زیباترین مناظر طبیعی جهان را به وجود آورده است.

دره گرند کنیون (Grand canyon)

پیش از مهاجرت اروپاییان این دره محل زندگی بومیان آمریکایی بوده‌است آنها محل‌های زندگی در دره و خیلی از غارها ساخته بودند و حتی مردم پوئبلو این دره را یک ناحیه مقدس می‌شمردند.

نخستین اروپایی که به دره گرند کنیون رسید فردی اسپانیایی به نام گارسیا لوپز دکاردناس است که در سال ۱۵۴۰ به این دره رسید هم‌اینک هنوز در حدود ۵۰۰ سرخ‌پوست در گرند کنیون زندگی می‌کنند.

گرند کنیون از جاذبه‌های بزرگ گردشگری در آمریکا است به ویژه چشم‌اندازهای کناره جنوبی آن اما مکان‌های بسیار آرامی نیز در محدوده گردشی آن یافت می‌شود.

پیاده‌روی تا کف دره به خاطر ژرفای زیاد و گرمای هوا نیاز به سطح بالایی از قدرت بدنی دارد. هر چه فرد به بخش‌های پایین‌تر دره نزدیک می‌شود گرمای هوا هم افزایش می‌یابد.

دره گرند کنیون (Grand canyon)

قرن ها پیش و قبل از مهاجرت اروپاییان به آمریکا، این دره مکان زندگی بومیانی بوده که در شکاف ها و غارهای آن زندگی می کردند.

«گارسیا لوپرکاردناس» اسپانیایی نخستین اروپایی بود که در سال 1540 به این دره پا گذاشت و پس از او «جان وزلی پاول» تجربه سفر به گرند کنیون را به دست آورد.

پیاده روی تا کف این دره 6 میلیون ساله به خاطر ژرفای زیاد و گرمای بالای هوا قدرت بدنی بالایی را می طلبد چرا که هرچه به بخشهای پایین گرند کنیون نزدیک شویم دمای هوا نیز افزایش می یابد.

دره گرند کنیون (Grand canyon)

دره گرند کنیون (Grand canyon)

دره گرند کنیون (Grand canyon)

دره گرند کنیون (Grand canyon)

دره گرند کنیون (Grand canyon)

دره گرند کنیون (Grand canyon)

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا