دسته‌بندی نشده

کیوی و دانستنی های پوست آن

کیوی و دانستنی های پوست آن

کیوی و دانستنی های پوست آن

کیوی در ابتدا در کشور چین به عمل آمده و در آن کشور به نام دیگری آن را می‌شناخته‌اند، زمانی که کشاورزان نیوزیلند شروع به کشت این میوه و در نهایت صادر کردن آن به سایر کشورها نمودند این میوه به «کیوی» معروف شد. از این میوه به عنوان میوه ملی چین نیز یاد می‌کنند.

گوشت میوه کیوی سبز کمرنگ بوده و دارای دانه‌های سیاه رنگ می‌باشد و از عطر و طعم خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

کیوی و دانستنی های پوست آن

تحقیقات اخیر محققان فرانسوی نشان می دهد که دو میوه آووکادو و کیوی نیز سرشار از ویتامین E هستند. آووکادو میوه ای روغنی است که به دلیل دارا بودن بسیاری از مواد مغذی به ویژه اسیدهای چرب مفید می تواند به عنوان یکی از اجزای سالاد سبزیجات ،به رژیم غذایی افزوده شود.

کیوی به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از مواد مغذی از جمله ویتامین C و فلاونوئیدهای مختلف اهمیت بسیار زیادی در تامین سلامت و پیشگیری از بیماری های مختلف دارد. بر اساس مطالعات اخیر از این پس کیوی به عنوان یکی از منابع ویتامین E نیز به شمار رفته و در پیشگیری از انواع سرطان ها نقش دارد.

کیوی و دانستنی های پوست آن

نکته مهم این است که بخش عمده ویتامین E، در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه می شود که این میوه را به خوبی شسته و با پوست مصرف نمایید.

کیوی و دانستنی های پوست آن

فواید میوه کیوی

این میوه کوچک و قهوه‌ای رنگ یکی از غنی‌ترین منابع برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشد. کیوی سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و میزان ویتامین C موجود در کیوی از پرتقال بیشتر است. این میوه همچنین منبع خوبی از پتاسیم، فیبر و میزان قابل توجهی از ویتامین‌های A و E می‌باشد.

* جلوگیری از ابتلا به بیماری آسم

* جلوگیری از سرفه و خس‌خس گلو به خصوص در کودکان

گردآوري توسط : مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا