دسته‌بندی نشده

کهیر بیماری پوستی شایع فصل بهار

بيماري‌هاي پوستي فصل بهار به 2 گروه كلي تقسيم‌بندي مي‌شوند. بخشي از اين بيماري‌ها به دليل تغييرهاي طبيعت رخ مي‌دهند.

کهیر

اين تغييرها شامل تابش نور خورشيد،‌ حيات مجدد درختان، گل‌ها، گياهان و گرده‌افشاني آنها و تكثير و زادوولد حشرات و مايت‌هاست.

گروه دوم بيماري‌هاي پوستي به فعاليت انسان‌ها و تغييرهاي رفتاري آنها در فصل بهار وابسته است و براساس شغل و كاري كه انجام مي‌دهند متفاوت خواهد بود.

درفصل بهار بسياري از افراد به علت كهير به متخصصان پوست مراجعه مي كنند در حالي كه مي توان با رعايت برخي از نكات از بروز اين بيماري بر روي پوست پيشگيري كرد.

دکتر داوودی متخصص پوست میگوید:كهير شامل تورم هاي صورتي يا بي رنگ خارش دار با حاشيه اي قرمز است كه با سوزش و خارش شديد همراه است.
اين متخصص پوست ادامه داد، در حدود 10 تا 20 درصد از افراد، دستكم يك بار در طول زندگي، دچار كهير مي شوند.
داوودي با بيان اينكه مصرف زعفران، فلفل و ادويه جات، گوجه فرنگي، توت فرنگي، سويا، غلات، تخم مرغ و آجيل در فصل بهار باعث بروز كهير در برخي افراد مي شود، اظهار داشت: هر كسي ممكن است با مصرف اين مواد، واكنش حساسيت زا به شكل لكه هاي قرمز و خارش دار پوستي نشان دهد.

کهیر

اين متخصص پوست تصريح كرد، در صورت بروز چنين حساسيتي، سريعا بايد از مصرف اين مواد غذايي خودداري كرد تا ضايعه كاملا بهبود يابد.
به گفته داوودي، گاهي اوقات نيز بيماراني كه به پزشك براي تشخيص اينگونه حساسيتها مراجعه ميكنند بايد از نظر بيماريهاي داخلي مثل بيماريهاي كبدي، عفونتهاي داخلي و حتي از نظر سينوسها و دندانها بررسي شوند كه اگر علتي غير از حساسيتهاي غذايي باعث بروز كهير شده باشد از اين طريق كشف شود.

کهیر بیماری پوستی شایع فصل بهار

درمان حساسیت پوستی و خارش پوستی فصل بهار

برای درمان حساسیت پوستی و خارش پوستی فصل بهار می‌توان از جوش‌شیرین، روغن نارگیل، آب لیمو و نعنای تازه استفاده کرد. بروز کهیر بر پوست معمولا ظاهر نامناسبی را برای فرد ایجاد می‌کند که همراه با التهاب، قرمزی، درد و خارش است.

درمانگران طب سنتی معتقدند برخی از گیاهان دارویی می‌توانند تا حد زیادی عوارض و نشانه‌های بروز این بیماری را در بدن کاهش دهند.

یکی از این گیاهان که می‌تواند میزان خارش و درد ناشی از ابتلا به کهیر را در بدن کاهش دهد مصرف نعنای تازه است. مصرف این گیاه به صورت تازه به همراه وعده‌های غذایی در کاهش میزان خارش و درد کهیر بسیار موثر است و حتی در بهبود عوارض ناشی از آن هم نقش دارد.

مصرف روغن نارگیل و آب لیمو نیز التهاب و خارش را کاهش می‌دهد. این مواد خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارند و از پوست در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کنند.

کهیر

مصرف آلوئه‌ورا و استفاده از ژل این گیاه نیز در بهبود خارش‌ها موثر است و همچنین استفاده از جوش‌شیرین برای رفع خارش پوستی توصیه می‌شود که با کمی آب باید مخلوط و روی پوست مالیده شود.

گردآوری :مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا