دسته‌بندی نشده

کالری و ارزش غذایی پشمک چقدر است ؟

کالری پشمک چقدر است؟

پشمک از جمله خوراکی های شیرینی است که با خاطرات نوروز و دورهمی های مناسبتی گره خورده. بنابراین کمتر ایرانی را میتوانید سراغ داشته باشید که حتی در حد یک ناخنک یا کف دست هم از این خوشمزه بامزه امتحان نکرده باشد.

جالب است بدانید که بافت خاص و مزه های متنوع (وانیلی، زعفرانی، شکلاتی) این خوراکی کاری کرده است تا به خودتان بیایید و متوجه شوید مقدار زیادی از کالری پشمک را وارد بدن کرده اید و در واقع رژیم لاغری تان را تقریبا از یاد برده اید! نگران نباشید! ما در این مقاله مشتاق هستیم اطلاعات بیشتری درمورد کالری پشمک و ارزش غذایی آن تقدیمتان کنیم.

جدول ارزش غذایی و میزان کالری پشمک

هر صد گرم پشمک میزان مشخصی از درشت مغذی ها را به بدن شما می رساند که در جدول زیر میخوانید:

انرژی 394 کیلوکالری
کربوهیدرات 98 گرم
پروتئین 0 گرم
چربی 2/0 گرم

همانطور که ملاحظه میکنید با خوراکی قدرتمندی روبه رو هستید و هر صد گرم پشمک میتواند نزدیک به 394 کیلوکالری انرژی در بدن شما تأمین کند که اگر به رژیم کالری شماری خود در روز توجه داشته باشید، این عدد باید در مجموع کالری دریافتی شما در روز که عموما 2 هزار کالری است، گنجانده شود.

کالری پشمک

نقش کربوهیدرات در کالری شماری پشمک چقدر است؟

پشمک از جمله خوراکی های سرشار از قندهای آزاد ( قنداضافه) است که حجم زیادی از قند را وارد جریان خون شما میکند. خوب است بدانید که کربوهیدرات پشمک از نوع کربوهیدرات های ساده است که در ادامه بیشتر به این نوع از کربوهیدرات میپردازیم.

بیشترین سهم کالری پشمک از آن کربوهیدرات است.

خوب است بدانید که کربوهیدرات ها مجموعه ای از انواع غذاهای سالم و ناسالم را شامل می شوند. این عنصر مهم و تأثیرگذار در بسیاری از مواد غذایی روزانه شما مثل انواع نان ها، شیر، حبوبات، ذرت بوداده، انواع شیرینی ها، سیب زمینی، میوه ها، پاستا و نوشابه موجود است. بنابراین نادیده گرفتن کربوهیدرات ها امری غیرممکن است.
مأموریت اصلی کربوهیدرات ها ساخت گلوکز برای بدن است. گلوکز، کارخانه تأمین سوخت سلولی و در اصل کارخانه انرژی بدن به شمار می رود.

کالری پشمک چند است ؟

چگونه کالری پشمک را بسوزانم؟

از آنجایی که کالری این خوراکی خاطره انگیز بالاست، لازم است برای سوزاندن 100 گرم کالری پشمک یکی از ورزش های زیر را انجام دهید:

  • پیاده روی ( سه مایل در ساعت): 109 دقیقه
  • دویدن ( شش مایل در ساعت): 39 دقیقه
  • دوچرخه سواری (ده مایل در ساعت): 56 دقیقه

منبع: مینت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا