دسته‌بندی نشده

ژل رویال : ۲۰ خاصیت بی نظیر ژل رویال

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با ژل رویال و خواص ژل رویال بیشتر آشنا شوید

ژل رویال چیست ؟

ژل رویال یکی از محصولات پر فایده و مهم زنبور‌های عسل است. از این ماده به دلیل خواص ارزشمندی که دارد، برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

ژل رویال با خاصیت آنتی بیوتیک به عنوان ضد تومور، کاهش دهنده فشار خون و تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، اثرات آن بر سیستم عصبی و فعالیت هورمونی زنانه ، ثابت شده است.

ژل رویال ماده‌ای نسبتاً غلیظ و به رنگ زرد روشن مایل به سفید با طعمی تقریباً تند است. این ماده از دو غده هیپوفارین که در طرفین سر زنبوران جوان کارگر وجود دارد ترشح می‌شود. پس از ترشح با بزاق دهان آن‌ها مخلوط شده و به وجود می‌آید. همه زنبوران از این ماده به مدت سه روز استفاده می‌کنند و تنها زنبوری که برای همیشه از این ژل تغذیه می‌کند، زنبور ملکه است. ژل رویال خواص درمانی بسیار فراوانی دارد و امروزه برای درمان بسیاری از امراض و ناتوانایی‌ها از این ماده شفا بخش استفاده می‌شود. به این ژل، شاه انگبین نیز گفته می‌شود.

مواد تشکیل دهنده ژل رویال

ترکیبات ژل رویال شامل مواد معدنی و مغذی بسیار زیادی است که مهمترین آن‌ها موارد زیر هستند:

خواص درمانی ژل رویال

ژل رویال یک محصول غذایی است که حاوی کالری بالایی است. این کالری به دلیل وجود پروتئین، کربوهیدرات و اسید های چرب، ایجاد شده است. برخی می گویند، مکمل ژل رویال، طول عمر را افزایش می دهد. این ادعا به طور کامل پشتیبانی نمی شود.

با این حال ژل رویال ، با کاهش میزان تری گلیسیرید و لیپوپروتئین، از قلب محافظت می کند.

ژل رویال از روزگاران گذشته تاکنون برای درمان بیماری‌های مختلف در انسان به کار می‌رفته است. این ماده یک منبع غذایی مفید برای انسان است. همچنین در کتاب‌های طب سنتی قدیم از این ماده به اکسیر جوانی و ماده‌ای حیاط بخش نیز یاد شده است. با بررسی‌های به عمل آمده بر روی ترکیبات ژل رویال گاهی گفته می‌شود که بیش از ۹۰ درصد بیماری‌ها با ماده ارزشمند قابل درمان هستند. برای درمان بیماری‌های زیر از این ژل استفاده می‌گردد:

  1. درمان بیماری‌های هورمونی و جنسی مانند ناباروی، مشکلات یائسگی
  2. درمان نارسایی‌های قلبی
  3. پیشگیری و بهبود بیماری‌های خاص مانند ام اس، صرع، سرطان‌ها
  4. انرژی زایی برای ورزشکاران و افراد پر کار
  5. تقویت رشد جسمی و ذهنی کودک در دوران جنینی و محرک رشد کودکان
  6. تنظیم قند خون
  7. درمان بیماری دیابت
  8. تنظیم کننده متابولیسم بدن و کاهش چربی خون
  9. اشتها آور
  10. جلوگیری از آسیب کبد بعد از شیمی درمانی
  11. زیبایی و شادابی پوست و ضد چین و چروک و جلوگیری از پیری زودرس
  12. ترمیم و بازسازی جای زخم و سوختگی
  13. درمان بیماری‌های عصبی، آلزایمر و افسردگی و بهبود میگرن
  14. افزایش دهنده مقاومت بدن در مقابله با عفونت‌ها
  15. تنظیم فعالیت غده تیروئید
  16. افزایش شیر مادران

دیگر خواص ژل رویال

17. تنظیم فشارخون

ژل رویال باعث تنظیم فشار خون می شود.تحقیقات نشان می دهد که برخی از پروتئین های موجود در ژل رویال، تاثیر مستقیمی بر فشار خون انسان دارند. این پروتئین هیدرولیزات می تواند اثر طولانی مدت بر فشار خون داشته باشد. این ترکیب با پتاسیم موجود در آن به عنوان یک واسازودیلاتور برای کاهش استرس و فشار در عروق خونی و قلب عمل می کند، ژل رویال، یک روش شبیه سازی موثر، برای جلوگیری از بیماری های قلبی است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف ژل رویال به طور مداوم ، در رژیم غذایی شما می تواند باعث کاهش قابل توجهی در میزان کلسترول شما شود، در نتیجه به شما کمک می کند از بیماری های قلبی و عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری کنید.

با وجودی که عملکرد دقیق ژله رویال، در فرآیند باروری نامشخص است، برخی معتقدند که اثر آن بر باروری انسان، هنگام اتصال به سلولاکتین، بالا است. سلولاکتین پروتئینی که بر مورفولوژی ملکه تأثیرمی گذارد. این موضوع نشان می دهد که افزایش تحرک اسپرم در مردان، در شانس بارداری ، تاثیر گذار است.

18. جلوگیری از سرطان

تعدادی از آنتی اکسیدان ها در ژل رویال وجود دارد که به طور خاص، توانایی مهار بسفنول A را دارد. این استروژن محیطی است که با افزایش سطح سرطان پستان ارتباط دارد. بنابراین، با اضافه کردن ژل رویال به رژیم غذایی خود، می توانید از این نوع سرطان جلوگیری کنید.

19. کاهش التهاب

ویتامین های قابل توجه و آنزیم های فعال در ژل رویال، عامل بالقوه ضد التهابی است. با این حال، گرمای بیش از حد، خواص آنزیمی را خنثی می کند، بنابراین، شما می توانید به طور موضعی آن را به مناطق آسیب دیده بدن، برای از بین بردن درد و التهاب، اعمال کنید.

همانطور که ژل رویال به طور قابل ملاحظه ای طول عمر ملکه را افزایش می دهد، آنتی اکسیدان های موجود در ژل رویال نیز می توانند برای از بین بردن رادیکال های آزاد که به طور معمول باعث پیری زودرس می شوند، کار کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند چین و چروک را از بین ببرند، پوست شما را درخشان و جوان کرده و از ریزش مو جلوگیری کند.

ژل رویال مزایای بسیاری در جلوگیری از بیماری های خاص دارد. لسیتین، یکی از اجزای مهم در ژل رویال است که به طور موثر می تواند کلسترول را کاهش داده، عملکرد کبد را بهبود بخشیده و هضم غذا را افزایش دهد. همه این چیزها می توانند در کاهش وزن کمک کنند. هنگامی که این ژل همراه با سوخت و ساز بدن استفاده شود، محتوای پروتئین این مکمل غذایی، می تواند به عنوان یک تقویت کننده در بدن انسان تاثیر گذارد.

20. تأثیر ژل رویال بر روی عملکرد ملکه زنبور عسل

ملکه زنبور عسل در میان دیگر زنبوران از جثه بزرگتری برخوردار است. همچنین این زنبور عمر طولانی‌تر و قدرت تخم ریزی فوق العاده بالایی دارد. تمامی این ویژگی‌ها به دلیل تغذیه زنبور ملکه با ژل رویال است. این زنبور در حالی که در طول عمر طولانی خود فقط یکبار جفت گیری می‌کند، اما در طول ۲۴ ساعت چیزی در حدود ۲۵۰۰ تخم می‌گذارد. از دیگر اثرات ژل رویال برای ملکه زنبور‌ها این است که گاهی وزن تخم‌ها از خود ملکه بیشتر است.

ژل رویال / خواص ژل رویال

نحوه مصرف ژل رویال چگونه است ؟

نحوه مصرف ژل رویال ما می توانیم ژل رویال را به دو صورت مصرف کنیم.

  1. نحوه مصرف ژل رویال به صورت خالص:هر روز صبح. ( ناشتا بهتر است ) به اندازه ی یک نخود( یک گرم) ژل رویال را به صورت زیر زبانی مصرف کنید. تا از طریق بزاق ( ژل رویال ) وارد جریان خون شود
  2. نحوه مصرف ژل رویال مخلوط ژل رویال با عسل طبیعی. ژل رویال را به نسبت یک به بیست با عسل مخلوط میکنید. ( به طور مثال : ۱۰گرم ژل رویال را با ۲۰۰گرم عسل مخلوط می کنیم) و روزانه یک الی دو قاشق مربا خوری از مخلوط عسل و ژل رویال میل بفرمایید. معمولا افراد به دلیل مزه ترش و گص مانند. ژل رویال از روش دوم جهت مصرف استفاده می کنند.

نحوه مصرف ژل رویال در یک دوره ی ۳۰-۶۰روزه می تواند به طور قابل توجهی سطح کلسترول و تری گلیسیرید را در خون پایین آورد. در برخی از کشورها ژل رویال جهت جلوگیری از رسوب در عروق تجویز می شود. استفاده از ژل رویال اثرات مثبتی برگردش خون در مغزدارد که عمدتا باعث تسریع گردش خون در شریان ها وبخش مویرگی می گردد افرادی که فعالیت فکری زیادی دارند با مصرف روزانه یک گرم ژل رویال می توانند بر خستگی خود غلبه کنند وهمچنین قدرت تمرکز وحافظه ی خود را بیشتر و بیشتر کنند.

نحوه ی استفاده از ژل رویال بر روی پوست

نحوه مصرف ژل رویال بر روی پوست . مقدار معینی ژل رویال یا شاه انگبین را مانند کرم بر روی پوست. یا محل زخم ویا جوش بمالید بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. باانجام این کار دو بار در روز وبه مدت یک هفته تاثیر این ماده ی شگفت انگیز را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.۲- نحوه مصرف ژل رویال با پودر دارچین . می توانید با مخلوط مقداری پودر دارچین و ژل رویال و مقداری عسل یک ماسک خانگی عالی برای پوست خود بسازید. این ماسک تاثیر بسزایی بر روی جوشهای صورت دارد. البته بهتر است این ماسک راقبل از خواب استفاده کنید وصبح زود با آب ولرم شستشو دهید. اما اگر این کار برایتان مشکل بود می توانیدحداقل نیم ساعت ودو بار در روز وبه مدت دو هفته از این ماسک استفاده کنید.

نحوه تولید ژل رویال

ژل رویال ماده ای سفید رنگ می باشد که توسط غدد مغزی زنبورهای کارگر به نام hypopharyngeal ترشح می شود. زنبورهای کارگر معمولا 6 تا 7 هفته عمر می کنند اما فقط در سن 3 تا 12 روزگی می توانند ژل رویال تولید کنند. زنبورهای کارگر از ژل رویال برای تغدیه لاروها تا سه روز استفاده می کنند و بعد از آن لاروها را با مخلوطی از عسل و گرده گل تغذیه می کنند اما لاروی را که قرار است ملکه شود به صورت مداوم با ژل رویال تغذیه می کنند.در واقع زنبورهای کارگر ملکه نمی شوند و قدرت باروری ندارند چون فقط سه روز ژل رویال مصرف می کنند اما ملکه که تمام عمرش ژل رویال مصرف می کند قدرت و ویژگی های خارق العاده ای دارد. یکی از ویژگی های ملکه قدرت باروری فوق العاده آن است که در بالا اشاره شد ویژگی دیگرش طول عمر زیاد ملکه است که بین 5 تا 7 سال می باشد که در مقایسه با عمر چندهفته ای زنبور کارگر خیلی بالاتر است.علاوه بر این اندام های ملکه زیباتر و درشت تر هستند و وزن ملکه حدود 60 درصد از زنبور کارگر سنگین تر است. تمام ویژگی های منحصر به فرد ملکه فقط به خاطر مصرف مداوم ژل رویال می باشد.

این ماده شگفت انگیز بعد از برداشت باید به سرعت در یخچال نگهداری شود و یا با عسل مخلوط شود چون خیلی زود خارج از یخچال فاسد می شود. ژل رویال های که در بازار هستند معمولا با عسل مخلوط شده اند

ژل رویال به خاطر پیچیدگی ساختار شیمیایی اش در هیچ آزمایشگاهی نمی تواند کپی شود اما به طور کلی شامل 67درصد آب، 13 درصد پروتئین، 11 درصد قند ساده، 5درصد اسید چرب و مقادیری از انواع مختلف آمینو اسید ها است. ژل رویال همچنین مقادیری از انواع مواد معدنی، آنزیم ها، ترکیبات آنتی بیوتیک و ضد باکتری، ویتامین ب6 و ب5 و مقدار کمی ویتامین ث می باشد. وقتی شما به اندازه سر سوزنی از ژل رویال را بچشید انواع مزه های شور، تند، تیز، شیرین و ترش را در یک لحظه احساس می کنید.

عوارض ژل رویال

طی آزمایشات انجام شده بر ژل رویال ، مشخص شد که آزمایشات پوستی در بسیاری از بیماری های آلرژیک، مثبت بود. گزارش های موردی از آلرژی، اثرات افزایش یافته بر آسم، حساسیت بیش از حد، و خطرات مشابه دیگر، مشاهده شد.

در مورد میزان سمیت ژل رویال نمی توان نظر قطعی عنوان کرد. ژل رویال مانند دیگر مواد می تواند در بعضی موارد، عوارض جانبی ایجاد کند. در صورتی که پس از استفاده مداوم مشکلی ایجاد نشود، عارضه ای برای فرد نخواهد داشت.

ما در برخی دیگر مشکلاتی ایجاد کرده و می تواند واکنش های حساسیتی جدی ایجاد کند. برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی، باید از ژل رویال تازه و زیتون استفاده کنید. اگر سابقه بیماری دارید، قبل از مصرف ژل رویال، باید با پزشک، مشورت کنید.

شرایط نگهداری ژل رویال

به دلیل ترکیبات خاص موجود در این ماده و وجود آنزیم‌ها و هورمون‌های موجود در آن برای نگهداری آن باید به موارد زیر توجه کرد:

  • از ژل رویال در شرایط آزمایشگاهی تا مدت ۱۸ ماه می‌توان نگهداری کرد. بدون اینکه تغییری در ترکیبات و کیفیت آن به وجود آید.
  • برای نگهداری از آن در منزل، ژل را درون ظروف شیشه‌ای در بسته ریخته و تا زمان اتمام آن در یخچال و در دمای حدود دو درجه قرار دهید.
  • برای پیشگیری از تجزیه شدن ترکیبات موجود در ژل رویال آن را در معرض نور و اکسیژن هوا قرار ندهید.
  • همچنین محل و ظرف نگهداری این ماده نباید مرطوب باشد.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا