دسته‌بندی نشده

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

مهارت های خانه داری و کدبانو شدن

داشتن هدف، موفقیت و شادابی در زندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برنامه زندگی‌تان را طوری تنظیم کنید که هر روز یک کار جذاب و هیجان انگیز در آن جای بگیرد. برای یک کدبانو نمونه بودن با یاد گرفتن طرز پخت غذاهای متنوع می‌توانید احساس خوشایندی را در خانه ایجاد کنید.

بریدن گوشه اسفنج

اسفنجی که ظرف ها را با آن می شویید می شناسید؟ اسفنجی که با آن دیوار را تمیز می کنید چطور؟ برای اینکه بتوانید اسفنج ها را از هم تشخیص دهید کافیست گوشه اسفنجی که با آن دیوارها را تمیز می کنید ببرید.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

قرار دادن پنبه در سطل زباله

طبیعت آشغال این است که بوی بد بدهد. اما فنی وجود دارد که بوی آن را کمتر کند. یک تکه پنبه بردارید و آن را به اسانس معطر آغشته کنید و داخل سطل زباله زیر کیسه بیاندازید. این یک روش ساده و ارزان است که بوی بد و زننده سطل زباله را کم می کند.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

استفاده از سبد لباس ها

اگر در خانه بهم ریختگی دارید استفاده از سبد لباس روش خوبی برای جمع کردن تمام چیزهایی است که در جای خود قرار ندارند. اگر عجله دارید تنها کافیست این سبد را خارج از دید قرار دهید و اگر زمان دارید با تمام وسایل را در جای خودشان قرار دهید و مهارت خانه داری تان را به نمایش بگذارید.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

برق انداختن سینک ظرفشویی با آرد

اگر ظرفشویی شما ضد زنگ است بهترین کاری که می توانید برای آن انجام دهید برق انداختن با استفاده از آرد است. ظرفشویی را بشویید و خشک کنید، روی آن آرد بپاشید و سپس آن را بشویید. خواهید دید که سینک چقدر براق خواهد شد و از آن شگفت زده خواهید شد.

برق انداختن سینک

مقداری گچ در آشپزخانه نگه دارید!

با تمام مهارت خانه داری ، چیزی هست که شرط می بندیم نمی دانید: گچ فوق العاده جاذب است، که باعث می شود یک لکه گیر عالی باشد. با یک دستمال کاغذی تمیز غذا و روغن اضافه را از روی لباس کثیف شده بردارید و روی لکه را با گچ بپوشانید. قبل از آن که لباس لکه دار را در ماشین لباسشویی بیاندازید، روی لکه مقداری لکه بر یا مایع لباسشویی بمالید، آن را با آب داغ بشویید. لکه روغنی باید محو شده باشد.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

یک برس ظرف در حمام نگه دارید

راز تمیزی دوش حمام چیست؟ آن را مثل همیشه تمیز کنید. راز تمیز کردن مثل همیشه چیست؟ داشتن یک برس ظرفشویی آغشته به صابون آماده در سبد حمام.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

استفاده از ماشین ظرفشویی برای خشک کردن ظرف ها

سبد ظرف ها را کنار بگذارید چرا که فضای زیادی از کانتر آشپزخانه را می گیرد و از سبد ماشین ظرفشویی خالی برای خشک کردن ظرفایی که با دست شستید استفاده کنید. ماشین ظرفشویی فضای بیشتری از یک سبد ظرف دارد. بنابراین می توانید تمام ظرف های انباشته شده را خیلی سریع بشویید و تمیز کنید.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

پدهای دست ساز برای تمیز کردن قابلمه

کیسه های مشبک را که در آن سیب زمینی قرار می دهند می شناسید؟ خب، از این به بعد آن هار را دور نریزید. به جای آن اسفنج قدیمی را درون آن قرار دهید و آن را با بست کمربندی محکم کنید و سر و ته کیسه را گره بزنید. اکنون یک اسکاچ دست ساز برای تمیزکردن قابلمه دارید.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

استفاده از کیسه های مشبک لباسشویی در ماشین ظرفشویی

دفعه بعدی که خواستید ماشین ظرفشویی را روشن کنید، تمام وسایل کوچک مثل در شیشه آب، در ظرف های مواد غذایی و … را جمع کنید و آن ها را در کیسه مشبک لباسشویی قرار دهید. این کیسه ها باعث می شوند موارد کوچک و شکننده گم شدن نشوند و در عین حال آب گرم و پودر ظرفشویی کار خودشان را انجام دهند.

کیسه های مشبک لباسشویی در ماشین ظرفشویی

جوشاندن جوش شیرین و آب در قابلمه

این روش از مهمترین مهارت خانه داری است و برای تمیز کردن وسایل آشپزی بسیار ساده و موثر است. کافیست آب را بجوشانید و مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید و اجازه دهید وسایل تان در آن مخلوط بمانند. بعد از چند دقیقه جوشیدن، با استفاده از قاشق چوبی آن ها در بیاورید.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

تمیز کردن نقره با فویل آلومینیومی

شما به این موارد نیاز دارید: ظرف آلومینیومی یا لیوانی که با فویل آلومینیومی پوشانده اید، جوش شیرین، نمک و آب جوش. واکنش این محلول علمی شروع به لکه برداری سریع می کند، اگرچه مواردی که لکه های بیشتری دارند نیاز دارند بیشتر در این محلول باقی بمانند.

چگونه یک کدبانو تمام عیار باشیم ؟

بالاخره از شر لکه های قهوه خلاص شوید!

آیا ماگ های قهوه شما لکه های قهوه ای دارند که قصد تمیز شدند ندارند؟ جوش شیرین را امتحان کنید. مقداری از آن را درون لیوان لکه دار بریزید و مقداری آب درون آن بریزید به طوری که خمیر ایجاد شود. به آرامی جوش شیرین را روی لکه ها بمالید و این کار باعث می شود لکه ها درکمتر از یک دقیقه محو شوند. سپس ماگ را مانند همیشه بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا