دسته‌بندی نشده

چگونه پرستار کودک خوبی باشیم ؟

مراقبت و نگهداری کردن از کودکان و نوزدان یکی از سخت ترین کارهایی می باشد که یک انسان می تواند مسئولیت این امر را بپذیرد. یکی از این افراد پرستار کودک می باشد. اما چه فاکتورهایی وجود دارد که نشان دهد این فرد در اجرای وظیفه خود به خوبی عمل کرده و به عنوان یک پرستار کودک خوب توانسته به خوبی از کودک یا نوزاد شما مراقبت و نگهداری کند.

هدف مرکز مراقبت پرستاری آتیه پرستاران سلامت از تهیه و جمع آوری این مقاله آگاهی والدین می باشد. اگر به دنبال یک پرستار خوب برای کودک یا نوزاد خود هستید حتما پیشنهاد می شود تا پایان این منبحث ما را همراهی نمایید.

اصول انتخاب پرستار کوک

اگرچه تربیت فرزندان توسط خانواده در همه جوامع در اولویت است اما به دلیل افزایش مادران شاغل ، تمایل خانواده ها به سمت داشتن پرستاری مناسب برای کودک خود افزایش یافته. با توجه به اینکه هر خوانواده فرهنگ ، آداب ، خط قرمزها و قوانین خاص خود را دارد پس بهتر است، شخصی که برای مراقبت از کودک انخاب می شود کاملا مقید به این باشد که مطابق شیوه های تربیتی والدین عمل کند.

همچنین باید علاوه بر داشتن مهارت عشق ورزی و صبر و حوصله ی کافی ( برای بازی و سرگرمی )، تجربه و دانش ضمنی در زمینه ی پرورش و نحوه ی شکل گیری شخصیتی وی در سنین مختلف را داشته باشد تا بتواند در برخورد با کودکان در سنین مختلف و خصوصیات اخلاقی متفاوت، عملکرد خوبی داشته باشد.

ارتباط گیری صحیح پرستار کودک با والدین

یک پرستار خوب باید بتواند ارتباط نزدیکی با والدین کودک برقرار کند . زیرا هرچه بیشتر در جریان خصوصیات و فرهنگ و جو خانواده قرار بگیرد بهتر می تواند کودکی متناسب با اصول تربیتی آنها پرورش دهد. پرستار کودک باید بداند که والدین مشتاق هستند ، حال که در کنار فرزندشان نیستند از برنامه روزانه ، مشکلات و فعالیت های آموزشی کودک در طول روز آگاه شوند تا در جریان روند رشدی و تربیتی فرزندشان قرار بگیرند.

چگونه پرستار کودک خوبی باشیم ؟

اهمیت داشتن مهارت ارتباطی پرستار در برخورد با کودک

از آنجایی که کودکان تیپ های شخصیتی متفاوتی دارند پرستار کودک باید صبور و منعطف باشد و برای برقراری ارتباط نزدیک با کودک ، مهارت کافی داشته باشد تا بتواند مطابق با خصوصیات اخلاقی و رفتاری خاص وی ، با کودک ارتباط موثر از نظر عاطفی برقرار کند و سلامت رفتاری او را تامین کند.

زیرا تلاش برای ایجاد محیطی آرامش بخش و دوست داشتنی در خانه ،علاوه بر ایجاد احساس امنیت برای کودک ، باعث می شود که به دلیل دلبستگی به پرستار ، از او حرف شنوی داشته باشد . در نتیجه پرستار به راحتی می تواند اصول تربیتی و آموزش را در نبود والدین اجرا نماید.

شیوه های تربیتی صحیح یک پرستار خوب

یکی از مهمترین مواردی که همواره مورد توجه والدین می باشد آموزش صحیح امور تربیتی به کودک است زیرا در شکل گیری شصیت و رفتار های بعدی کودک ، نقش سازنده ای دارد. به طور کلی پرستار باید بداند که با کودکان با شخصیت های متفاوت ، اعم از درون گرا ، پرشور ، خجالتی ، زود رنج و غیره چه سبک تربیتی در پیش بگیرد تا بتواند نقاط مثبت را ارتقا و نقاط ضعیف آن ها را اصلاح نماید.

به طور مثال : کودکی که خجالتی و گوشه گیر است را می توان با مشارکت دادن در کارها ، به ارتباط گیری و حضور در اجتماع تشویق کرد. شما می توانید برای راه کارهای بیشتر مقاله درمان کم رویی کودکان را مطالعه نمایید.

همچنین پرستار باید در مقابل رفتارهای اشتباه کودک منعطف باشد زیرا علت اصلی عملکرد اشتباه کودک در یک موضوع ، نداشتن آموزش صحیح درباره ی آن است.

یکی از بهترین راهکارها برای این موضوع که پرستار کودک آتیه پرستاران سلامت از آن بهره می گیرد، این است که پرستار با والدین ارتباط نزدیکی داشته باشد ، تا بتواند در جریان خصوصیات و عادات خاص کودک قرار بگیرد و با روشهای صحیح در جهت ارتقاء یا رفع مشکل کودک اقدام نماید.

چگونه پرستار کودک خوبی باشیم ؟

یک پرستار خوب برای سرگرمی کودک چه برنامه ایی دارد:

در دنیای شیرین کودکان ، بازی کردن ، گردش و امور سرگرم کننده جایگاه خاصی دارد. در نیتجه اگر پرستار کودک خلاق باشد می تواند بسیاری از مسائل اخلاقی و شیوه های صحیح رفتاری را در قالب بازی به کودک یاد دهد.

همچنین با انجام بازیهای آموزشی و جذاب ( مناسب سن ) ، مانند نقاشی کردن ، کتاب خواندن ، خمیر بازی ، آموزش رنگ ها و غیره می تواند علاوه بر پر کردن اوقات فراغت ، توانایی های جسمی ، هوشی و تخیلی کودک را افزایش دهد.

از طرفی برای ایجاد نشاط ، می تواند با هماهنگی خانواده در ساعات مشخصی از روز ، کودک را به گردش و پارک برده و اوقات خوشی را برایش فراهم سازد تا از این طریق ، کودک علاوه بر سرگرمی ، تعاول اجتماعی با هم سن هایش را نیز یاد بگیرد.

توجه ویژه پرستار به خواب و خوراک کودک :

از آنجایی که ذائقه و رژیم غذایی کودکان با یکدیگر متفاوت است ، پرستار کودک باید با در نظر گرفتن علایق کودک و مشارکت دادن او در تهیه ی غذا ، سعی در این داشته باشد که رژیم غذایی را سمت مصرف غذاهای مقوی و مناسب سن او سوق دهد تا ویتامین ها و مواد لازم جهت رشد ذهن و جسم را ، کودک به صورت روزانه دریافت نماید و چنانچه کودک تحت مراقبت ، زیر یک سال باشد وظیفه ی آماده سازی شیر خشک و غذاهای کمکی با ظاهری جذاب افزایش میل کودک به غذا خوردن را نیز عهده دار است.

منبع : https://parastaremanzel.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا