دسته‌بندی نشده

چگونه می توان اقامت کاری اروپا گرفت (۲۰۱۸)

گرفتن ویزای کاری در اروپا چگونه و شرایط اخذ اقامت از طریق کار در اروپا 2018 چیست و راههای اخذ اقامت از طریق کار در اروپا چیست ، آیا به دنبال اخذ اقامت از طریق کار در اروپا هستید؟ آیا مهاجرت به اروپا و اقامت از طریق کار در اروپا امکان ­پذیر می­باشد؟

آیا می­دانید شرایط مورد نیاز برای اقامت از طریق کار در اروپا و مهاجرت به اروپا از طریق ویزای کار چیست؟ آیا بردن همراه در اقامت از طریق کار در اروپا و مهاجرت به اروپا از طریق ویزای کار ممکن می­باشد؟ چه کشور­هایی قوانین اقامت از طریق کار در اروپا و مهاجرت به اروپا از طریق ویزای کار راحت تری دارند؟

ویزای کاری اروپا، نام کشورهایی اروپایی که ویزای کاری می دهند

مهاجرت و اقامت در اروپا


1. اقامت غیر دائم:

این نوع اقامت به منظور انجام کار­های تحقیقاتی، تحصیل، آموزش زبان یا دوره های خاص می­باشد.

2. اقامت دائم:

این اقامت مخصوص افرادی است که تقریباً ۵ سال تمام در یکی از کشور­های اتحادیه اروپا اقامت غیر دائم دارند و هزینه­ی زندگی خود را از راه کار در آن کشور به دست می­آورند.

در سال­های اخیر، تعداد متقاضیان در باب مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشم­گیری داشته است. تقریباً همه ­ی افرادی که اقدام به مهاجرت می­نمایند به دنبال رسیدن به موقعیت­های شغلی بهتر، درآمد بالاتر و یا رفاه اجتماعی می ­باشند.

نکته­ ای که در باب مهاجرت از اهمیت فوق ­العاده ­ای برخوردار است، اخذ اقامت دائم و به دنبال آن گرفتن تابعیت کشور مورد نظر می­باشد. فرد مهاجر باید گزینه­ ای را برای مهاجرت انتخاب نماید که بتواند به آسانی اقامت و در نتیجه تابعیت کشور مقصد را کسب نماید.

بنابراین چنانچه فردی در هنگام ورود به کشور مقصد دارای مجوز کار باشد، می­تواند راحت­ تر به هدف خود برسد. پس می­توان نتیجه گرفت مهاجرت کاری از بهترین و آسان ترین روش­های مهاجرت می­باشد.

در ابتدای امر، فرد مهاجر باید کشوری را برای مهاجرت برگزیند که بازار کار مناسب ­تری با رشته تحصیلاتش داشته باشد.

ویزای کاری اروپا، نام کشورهایی اروپایی که ویزای کاری می دهند

نحوه گرفتن اقامت کاری در اروپا

جهت اقامت از طریق کار در اروپا و مهاجرت به کشور­های اروپایی از طریق کار، کلیه کشور­های اتحادیه ­ی اروپا قوانین مشترکی دارند و آن این است که شخص متقاضی برای کار در کشور­های اتحادیه­ ی اروپا باید یک پیشنهاد شغلی از فردی در کشور مورد تقاضا داشته باشد.

با توجه به اینکه جذب نیروی کار برای موقعیت کاری موجود در هر کشور اتحادیه اروپا، ابتدا باید سه ماه در خود کشور آگهی شود و چنانچه شخص متقاضی شغل آگهی شده، یافت نگردید، مجدداً جذب نیرو به مدت سه ماه در کل اتحادیه­ ی اروپا آگهی خواهد شد.

در نهایت چنانچه کسی در اتحادیه اروپا نیز خواهان شغل آگهی شده نشد، نوبت به افراد خارجی می­رسد که احتمال این فرایند بسیار پایین است. افراد اتحادیه اروپا که بر افراد خارجی الویت دارند عبارتند از: پناهندگان دارای مجوز کار، افراد تبعه کشور­های اروپایی و فارغ­ التحصیلان اتحادیه اروپا که مجوز کار دارند. قابل ذکر است که در این کشور­های اروپایی همراه کسی که مجوز کارد دارد، نیز می­تواند اجازه کار داشته باشد.

این طور که از نوشته بالا بر میاید، در اکثر کشور­های اروپایی (به جز آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی و بلژیک) تنها راه ورود به کشور از طریق ویزای کار، داشتن پیشنهاد شغلی است.

بنابراین با توجه به اینکه دست یافتن به چنین حالتی عمدتاً بسیار مشکل می­ باشد، پیشنهاد می­شود که متقاضی از طریق ادامه تحصیل یا شرکت در دوره­های زبان به کشور اروپایی وارد گردد و پس از آن برای ورود به بازار کار کشور مذکور تلاش نماید.

زیرا در اکثر کشور­های اروپایی چنانچه مدرک تحصیلی را در همان کشور اخذ کرده باشید، به مدت یک سال اجازه اقامت موقت برای درخواست کار دارید. قابل ذکر است در صورت یافتن شغل و پرداخت مالیات به مدت ۴ تا ۵ سال، می­تواند اجازه اقامت دائم کشور مذکور را دریافت نماید.

شخص مهاجر به اروپا از طریق ویزای کار، باید در هفته اول ورود به کشور مقصد، خودش را به اداره پلیس محلی معرفی کند. سپس نسبت به بازنمودن حساب بانکی اقدام نماید. مرحله بعد تهیه­ ی بیمه نامه است (گاهی کشور­ها از بیمه نامه خاصی استفاه می­نمایند). پس از اتمام این مراحل شخص متقاضی باید به همراه مدارک گذرنامه، سوابق کار،مدارک تحصیلی به اداره کار برود و پرونده خود را به جریان اندازد.

همان­طور که پیش از این ذکر شد، کشور­های آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی و بلژیک راه دیگری را برای ورود متقاضیان کار به کشورشان ارائه می­دهند.

ویزای کاری اروپا، نام کشورهایی اروپایی که ویزای کاری می دهند

نام کشورهای اروپایی که ویزای کار می دهند


1. بلژیک:

از جمله کشور­های عضو اتحادیه­ ی اروپا است که یک ویزای موقت شش ماهه برای فرد متقاضی کار در بلژیک صادر می­نماید که به واسطه آن، فرد فرصت خواهد داشت کاری متناسب با رشته تحصیلی خود بیابد. با توجه به اینکه فرایند اخذ ویزای کار بلژیک طولانی می­باشد،

افرادی که مایل به کار کردن در بلژیک هستند می­توانند با ویزای دیگر و یا از طریق دیگر کشورهای عضو شینگن وارد آن کشور شوند و جهت دریافت ویزای کار بلژیک اقدام نمایند. قابل ذکر است بلژیک در مدت زمان کوتاه­تری نسبت به سایر کشور­های اتحادیه اروپا، به افراد متقاضی اقامت دائم ارائه می­دهد.

2. آلمان:

صنعتی ­ترین کشور اتحادیه ­ی اروپا می­باشد که از لحاظ وجود موقعیت ­های کاری در وضعیت بهتری نسبت به بلژیک قرار دارد. کشور آلمان مانند کشور بلژیک، یک ویزای موقت شش ماهه برای فرد متقاضی کار صادر می­کند. فرد متقاضی می­تواند با داشتن این مجوز شخصاً به جستجوی کار بپردازد و پس از یافتن شغل نسبت به مهاجرت خانواده ­اش اقدام نماید.

نکته قابل توجه این است که همسر فرد متقاضی نیز حق کار در کشور اروپایی را دارد. شرایط مناسب برای مهاجرت از طریق ویزای کار داشتن سن زیر ۴۰ سال، سابقه­ ی کار، آشنایی با زبان آلمانی می­باشد.

3.اتریش:

کشوری است که براساس ارزیابی مبتنی بر سیستم امتیاز بندی به متقاضیان واجد شرایط ویزای جستجوی کار ۶ ماهه ارائه می­دهد. افرادی که موفق به دریافت ویزای کار اتریش می­گردند، پس از حدود ۴ سال کار در اتریش و پرداخت مالیات امکان اخذ اقامت دائم اتریش را خواهند داشت.

4.آفریقای جنوبی:

ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی در جهت ارتقای و رشد اقتصادی کشور صادر می­گردد. هنگامی که فرد متقاضی کار در آفریقای جنوبی، موفق به یافتن کاری در رشته تحصیلی خود گردید،می­تواند کارت اقامت یک ساله اخذ کند و با پرداخت مالیات پس از ۴ سال، اقامت دائم اخذ نماید.

ویزای کاری اروپا، نام کشورهایی اروپایی که ویزای کاری می دهند

بیشتر بخوانید:

چگونه میتوان ویزای کاری به آذربایجان گرفت ؟

چگونه می توان ویزای تحصیلی آلمان گرفت ؟

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا