دسته‌بندی نشده

چگونه سال نو را شروع کنیم؟

سال نو را چگونه شروع کنیم؟

سلام. امیدوارم که همه ی شما کاربران دوست داشتنی مجله دلگرم همیشه خوشحال و موفق باشید. از اونجایی که کم کم داریم به پایان سال نزدیک میشیم و سال جدید هر لحظه نزدیک تر میشه، تصمیم گرفتم مطالبی را در این مورد برای شما عزیزان بنویسم.


1. بین فضای کار و فضای زندگی خود تفات قائل شوید

سال جدید را با ایجاد تغییراتی در فضای کار و زندگی خود شروع کنید، این کار باعث میشه به معنای واقعی در حال و هوای سال نو قرار بگیرید. محیط جدیدی که بوجود میاد به شما اصل مهم “تغییر کردن” رو یادآوری میکنه و موجب این میشه که یک احساس بسیار متفاوت داشته و با انگیزه خیلی بیشتری به سمت دستیابی به اهدافتان حرکت کنید.

بین فضای کار و فضای زندگی خود تفات قائل شوید

2. خودتون رو لوس کنید

رنگ موهاتون رو عوض کنید، یک چیزی که همیشه دلتون میخواسته بخرید و البته یک حمام حسابی و گرم و نرم در برنامه داشته باشید.

خودتون رو لوس کنید

3. یک کار خلاقانه و هیجان انگیز انجام دهید.

این کار یکی از بهترین توصیه ها برای شروع سال جدید است چراکه این فعالیت ها و سرگرمی ها باعث میشه شما شادتر و ریلکس تر باشید. همچنین در ایجاد ایده های جدید و “تفکر خارج از چارچوب” بسیار موثر است. اگر استرس زیادی دارید، سعی کنید یک منظره زیبا و آرام پیدا کنید و به مدیتیشن بپردازید. یک کتاب جدید بخوانید، البته در موضوعی که واقعا دوست دارید. یا هرکار دیگه ای که خیلی وقته میخواهید انجام بدید اما وقت پیدا نکردید.

یک کار خلاقانه و هیجان انگیز انجام دهید

4. از زندگی روزمره غافل نشوید

در تعطیلات، چند روزی بسیار خوشحال هستیم و تفریح میکنیم اما پس از آن دوباره باید به سرکار برگشت. من مطمئنم که شما اهداف بسیار بزرگی برای سال جدید در نظر دارید همانطور که مطمئنم تا اسفند سال آینده اصلا هیچکدومشون رو حتی بیاد نمیاورید. اما وقتش رسیده که این عادت بد رو تغییر دهیم و سال جدید را بسیار مصمم تر و با جدیت بیشتر شروع کنیم. سعی کنید برنامه ها و اهدافی که دارید را مثل یک لیست خرید همیشه همراه داشته باشید، مثلا توی کیف پولتون قرارش بدید و بلافاصله شروع کنید. مثلا اگر یکی از اهدافتون اینه که بیشتر کتاب بخونید، به یک کتابفروشی برید و تعدادی از کتاب هایی که واقعا شما رو هیجان زده میکنند بگیرید. یا اگر هدفتون این هست که وزن خود را کم کنید، سری به یک باشگاه بزنید و شهریه سه ماه را جلوتر پراخت کنید، اینطوری به خاطر پولتون هم که باشه سعی میکنید همه ی اون سه ماه رو باشگاه برید.

از زندگی روزمره غافل نشوید

5. یک رسم جدید بسازید

رسم و رسومات یکی از مهمترین قسمت های جشن ها هستند و اکثرا خود جشن ها به نوعی یک رسم است. پس چرا که نه؟! شما هم یک چیز جدید را در خانواده خود مرسوم کنید. مثلا تخته ای تهیه کنید که انتهای هر سال اعضای خانواده دستاوردها و یا چالش هایی که به آن غلبه کرده اند را در تخته ثبت کنند و سال بعد به آن ها نگاه کنید. قطعا خاطراتی خوبی را زنده میکند.

یک رسم جدید بسازید

6. سعی کنید خودتان را بهتر بشناسید

حاضرم باهاتون شرط ببندم که هر فردی ده ها استعداد پنهان داره که منتظر فرصتی هستند تا خود را نمایان کنند. واقعا دوست دارم شما رو تشویق کنم تا در سال جدید با شکوفا کردن استعداد هاتون به بخش جدیدی از شخصیتتون آگاهی پیدا کنید. نقاشی بکشید، آواز بخونید، برقصید، بنویسید و صد ها کار دیگه که میتونید انجام بدید.

سعی کنید خودتان را بهتر بشناسید

7. یک تخته اهداف درست کنید

“تخته اهداف” یک روش بسیار محبوب برای حفظ انگیزه جهت تحقق بخشیدن به رویا هاست. پس اگر هنوز تخته مخصوص خودتون رو نساخته اید، توصیه میکنم هرچه سریعتر دست بکار شوید. یک پیشنهاد: در مقاطع مختلف سال جدید قطعا هر فردی حال هوای بخصوصی دارد، سعی کنید یک تصویر که بیانگر حال شماست را در تخته بچسبانید، در انتهای سال نتیجه جالبی دست می آید.

یک تخته اهداف درست کنید

8. با خانواده وقت بگذرانید

در جامه امروزه خیلی کمتر پیش میاد که همه ی اعضای خانواده بصورت روزانه دور هم جمع بشن. به همین دلیل است که باید سال نو را با تجدید دیدار با اعضای خانواده آغاز کنید. شاید حتی متوجه افرادی بشید که قبلا نمیدونستید عضوی از خانواده (دور) شما هستند. قطعا شما هم متوجه میشید که صحبت کردن و ایجاد ارتباط با اعضای خانواده چقدر میتونه لذت بخش باشه.

 با خانواده وقت بگذرانید

9. یک عادت بد را ترک کنید

شاید همش پیش خودتون به ترک سیگار فکر میکنید یا دوست دارید هفته بعدی بهره وری بالاتری داشته باشید. در هر صورت الان بهترین موقع برای برداشتن یک قدم جدید و عمل کردن به این شعار ها است. سال جدید را با ترک عادت های بد و تبدیل شدن به یک فرد جدید شروع کنید. زمانی که از نظر روانی، در ذهن خود توانستید یک مانع را پشت سر بگذارید در زندگی واقعی هم میتونید اینکار رو انجام بدید. هرگز فراموش نکنید که قدرت ذهن بینهایت است.

یک عادت بد را ترک کنید

10. از فرصت ها استفاده کنید

اگر احساس میکنید که در گذشته به دلیل تعلل یک فرصت خوب را از دست دادید، مطمئن شوید که از این به بعد در برابر فرصت ها هشیار تر باشید. البته در عین حال باید محتاط بود. روی خوش نشان دادن به فرصت ها و ریسک کردن میتونه باعث باز شدن درهای جدیدی به روی ما بشه.

از فرصت ها استفاده کنید

11. ارتباطات بیشتری برقرار کنید

درسته که وقت گذراندن با خانواده بسیار عالیست اما بسیار مهمه که دوستانتان را هم فراموش نکنید. پس اگر احساس میکنید که مدتی هست از یک دوست قدیمی خبر ندارید، به سراغ او بروید. به علاوه، شما همیشه میتوانید با افراد بیشتری آشنا بشید و دایره دوستان خود را گسترش دهید. دوستان جدید همیشه سودمند هستند، اون ها میتونند به شما یک طرز دید جدید نسبت به دنیای اطراف بدهند.

 ارتباطات بیشتری برقرار کنید

12. تجربه اندوزی کنید

سال جدید یعنی تجربه های جدید. بجای پرداختن به زندگی روزمره همیشگی، سعی کنید تجربه های جدید بدست آورید. هر ماه برای یک کار جدید که تابحال انجام نداده اید برنامه ریزی کنید. در طی این تجربه اندوزی ها، چیزهای جدیدی در مورد خودتان خواهید آموخت و طرز فکرتان دچار تغییر میشود. از ریسک کردن نترسید.” لوسیل بال” که یک بازیگر و کمدین است میگه:

من هرگز حسرت کارهایی که انجام دادم رو نمیخورم، تنها حسرت کارهایی که انجام ندادم را دارم

همیشه یادتون باشه که ما فقط یکبار زندگی میکنیم

تجربه اندوزی کنید

13. یک قدم رو به عقب بردارید

قبل از اینکه وارد سال جدید بشید، خیلی مهمه که کمی مکث کنید و به کارهایی که در سال گذشته انجام دادید فکر کنید. بعضی اوقات ما آدم ها اونقدر غرق در جزئیات میشیم که موضوعات واقعا مهم رو فراموش میکنیم. دستاوردهایتان را جشن بگیرید و خود را از لحاظ ذهنی آماده کنید و به این فکر کنید که چه چیزهایی را میتوانید بهتر انجام دهید. این “خود ارزیابی” قطعا کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 یک قدم رو به عقب بردارید


خوب اینها تعدادی از ایده های من بود برای شروع سال نو، حالا نوبت شماست که ایده هاتون رو به اشتراک بزارید. با سری مقالات مرتبط با سال نو که طی روزهای آینده در اختیار شما عزیزان قرار میگیره همراه دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا