دسته‌بندی نشده

چگونه زن باهوش و خودکفایی باشیم ؟

چگونه زن باهوش و خودکفایی باشم ؟

بسیاری از زنان نیز در کشور ما هستند که با تمام وجود برای زندگی خود تلاش‌می‌کنند تا بتواند آن را به بهترین شکل ممکن بسازند. آنچه درباره استقلال و هوش زنان بسیار مهم است، نترسیدن و دلسرد نشدن از مشکلاتی است که سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد. شما برای رسیدن به استقلال باید قبل از هر چیز هدفی برای خود در نظر گرفته و آرام‌آرام در راه رسیدن به آن قدم بردارید.

در این مقاله نیز ما به شما راهکارهایی ارائه‌می‌کنیم تا بتوانید زودتر به این رؤیا دست پیدا‌کنید.مستقل و باهوش‌بودن همیشه رویای بسیاری از زنان بوده است. کسانی که شاید تحت تأثیر فرهنگ جامعه یا خانواده مجبور شدند بسیاری از آرزوهای خود را نادیده بگیرند. مستقل‌بودن برای زنان کار راحتی نیست و به تلاش و همت شما بستگی دارد. بسیاری از زنان نیز در کشور ما هستند که با تمام وجود برای زندگی خود تلاش‌می‌کنند تا بتواند آن را به بهترین شکل ممکن بسازند. آنچه درباره استقلال و هوش زنان بسیار مهم است، نترسیدن و دلسرد نشدن از مشکلاتی است که سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد.

شما برای رسیدن به استقلال باید قبل از هر چیز هدفی برای خود در نظر گرفته و آرام‌آرام در راه رسیدن به آن قدم بردارید. در این مقاله نیز ما به شما راهکارهایی ارائه‌می‌کنیم تا بتوانید زودتر به این رؤیا دست پیدا‌کنید.

ویژگی‌های زنان باهوش و مستقل

زنان مستقل و باهوش از شغلشان غافل‌نیستند

سخت‌ کارکردن و تلاش‌کردن چیزی است که همه‌ی افراد باید صرف نظر از سن، جنسیت و یا سایر عوامل انجام‌دهند و فرقی‌نمی‌کند که یک شیفت شبانه در بیمارستان باشد و یا ساعتی را بعنوان مدیر عامل یک شرکت فورچن جهانی۵۰۰ باشد. زنان مستقل و باهوش همواره سخت‌ کارمی‌کنند و چشمشان به آینده است و در شغلشان سخت‌کوش هستند. این ضرب‌المثل که استانداردهایت را به اندازه پاشنه‌پاهایت بالابگیر تا حدودی در اینجا کاربرد دارد با این تفاوت که شما بایستی استانداردها، رویاها و جاه‌طلبی‌هایتان را تا حدی بالابکشید که کارتان به شما اجازه‌می‌دهد.

از پس شرایط و وضعیت خود برمی‌آیند

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که زنان باهوش و مستقل همواره انجام‌می‌دهند این است که می‌توانند از پس شرایط موجود ،خوب یا بد، برآیند. صبحت‌کردن با خود چیزی است که هرکسی باید آن را انجام‌دهد اما این زنان هرگز در انتقال ایده‌های خود به دیگران مشکلی‌ندارند و مطمئن‌هستند که هر نوع تصمیم‌گیری که بصورت مستقیم شامل حال آنها می‌شود به نوعی بازتابی از انتخاب‌هایشان است. این زنان نگران‌‌های شغلی خود، مشکلات هم‌اتاقیش و پنچری لاستیک ماشین‌ را خودشان مدیریت‌می‌کنند. البته وابستگی به سایر افراد آنقدر هم بد نیست اما داشتن دانش و اطلاعاتی که به کمک آن بتوانید شرایط موجود را کنترل‌کنید خود یک نوع قدرت و اقتدار است.

به اتفاقات ناخوشایند و اشتباهات واکنش منفی نشان‌نمی‌دهند

زنان مستقل و باهوش این توانایی را دارند که مشکلات را پشت‌سر بگذارند و از انتخاب‌های بد خود درس‌بگیرند. این دسته از زنان از دنیای ناجوانمردی که در حق‌شان بدی کرده‌است گلایه و یا شکایتی ندارند. اگر شما یک دختر مستقل و باهوش هستید به خودتان اجازه اشتباه‌کردن بدهید و اشتباهاتتان درس‌هایی بیاموزید. نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که ممکن‌است برای هر کسی اتفاق‌بیفتد واکنش منفی نشان‌ندهید (هرچند مسائل وحشتناک و ناخوشایند تضمین‌کننده‌ی واکنش مورد علاقه‌ی شما هستند). به این سناریوهای منفی بعنوان یک روند یادگیری و راهی برای رشد و بهتر و باهوش‌تر شدن نگاه‌کنید. شاید برای مدت کوتاهی ناراحت و عبوس شوند اما ناله و یا شکایت‌نمی‌کنند و پس از مدتی برای تبدیل‌شدن به فردی بهتر تلاش‌می‌کنند.

زنان مستقل و باهوش دست از یادگیری برنمی‌دارند

زنان مستقل و باهوش دست از یادگیری و یا تلاش برای شناخت بهتر جهان و محیط پیرامون خود برنمی‌دارند. مایه تاسف است که برخی از افراد دیگر علاقه‌ای به دنیای پیرامون خود ندارند و یا تصمیم‌می‌گیرند که به همان شکل در وضعیت موجود خود بمانند و تلاشی برای یادگیری و یا کاوش دیدگاه‌ها و یا موضوعات جدید نمی‌کنند و یا خود را به چالش‌نمی‌کشند. این دسته از افراد هرگز نمی‌توانند شور و علاقه‌ی یک نفر به بافندگی یا علم را تصورکنند و از نظر آنها پزشکی که عجیب‌غریب است و یا علاقه‌ی خودشان به یادگیری در خصوص الگوها و یا فیزیک و یا حتی وجود پیچ‌گوشتی‌های صوتی بی‌ارزش‌ است. آنها به سراغ افرادی می‌روند که نظرات و ایده‌هایشان برای آنها مهم است و هرگز اجازه‌نمی‌دهند که کسی بر سر راه علاقه و یا تحصیل آنها قراربگیرد.

زنان مستقل و باهوش هیچ‌وقت تکانشی تصمیم‌نمی‌گیرند

صبر و بردباری از نظر این زنان بسیار مهم است. آنها هر روز صبر و خویشتن‌داری را تمرین‌می‌کنند و هرگز در مورد مسائلی که بر سر راهشان قرارمی‌گیرد تکانشی تصمیم‌نمی‌گیرند. آنها می‌دانند که پرسه‌زدن با فردی که نمی‌شناسند، صرف‌کردن هزینه‌ی گزافی که سه هفته پس‌اندازکرده بودند برای خرید کیفی که حتی دوست‌ندارند و انجام کارهای خطرناک همگی حماقت محض است. زنان مستقل و باهوش همیشه منتظرمی‌مانند و در مورد همه مسائل خوب فکر‌می‌کنند. آنها همیشه و تا حد ممکن‌ سعی‌می‌کنند تا کنترل زندگیشان را در اختیار داشته باشند و کارهایی را انجام‌دهند که باعث خوشحالی و شادی واقعی آنها می‌شود.

زنان مستقل و باهوش اجاره‌بهایشان را پرداخت‌می‌کنند، خرید کیف را برای موقعی می‌گذارند که به اندازه‌ی کافی پول داشته باشند و قیمت آن معقول باشد و نه اینکه همچون بلیطی یک‌طرفه به سمت آوارگی و بی‌خانمانی در خیابان‌ها باشد.

اعتماد به نفس بالا

زنان مستقل و باهوش اجازه‌نمی‌دهند که دیگران اعتماد به نفس آنها را زیر سوال ببرند

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین کارهایی که زنان مستقل و باهوش انجام‌می‌دهند این است که به دیگران اجازه‌نمی‌دهند تا اعتماد به نفس و عزت‌نفس آنها را زیر سوال ببرند. اندام شما همانطور که هست خوب است و پیش‌بینی‌های کمال‌گرایی که رسانه تبلیغ‌می‌کند مضر هستند. این دسته از زنان اجازه‌نمی‌دهند تا تحت تاثیر این تبلیغات قراربگیرند.

آنها همواره سرشان را بالامی‌گیرند و توجهی به شکل و ظاهر، قد، رنگ پوست، هویت جنسیتی و یا ویژگی‌هایی از این دسته نمی‌کنند. چیزهایی که آنها را متمایز از سایرین می‌کند بزرگترین دارایی این زنان هستند. هیچکدام از این زنان هرگز به خود اجازه‌نمی‌دهند که از بودن خود به همان شکلی و ظاهری که هستند ناراحت‌شده و احساس بدی داشته باشند.

به نیازهای جسمانی خود اهمیت‌می‌دهند

یکی کارهایی که زنان مستقل و باهوش هرگز انجام‌نمی‌دهند غفلت از نیازها و سلامت جسمانی خود است. واقعیت این است که جسم ما به خواب، آب و غذا و استراحت نیاز دارد. غفلت از این موارد خطرناک و بی‌ملاحظگی است لذا این دسته از زنان هرگز نسبت به جسم خود بی‌اهمیت نیستند. زنان مستقل و باهوش خواب کافی دارند زیرا خواب کافی جدا از اینکه از لحاظ بیولوژیکی یک ضرورت محسوب‌می‌شود به سلامت روانی، تمرکز، عامل بهبودی و التیام نیز کمک‌می‌کند و همچنین ظاهری عالی نیز به پوست می‌دهد.

علاوه بر این، زنان مستقل و باهوش آب زیادی در روز مصرف‌می‌کنند تا بدن آنها هیدارته و سالم بماند. آنها تا جایی که سالم است و ضرری برای بدن ندارد غذا می‌خورند تا دچار کمبود کالری در بدن نشوند. این زنان استراحت‌کرده و خود را از دلهره‌ها دور نگه‌می‌دارند و به ذهن خود اجازه‌می‌دهند تا خود را بازسازی‌کند و برای نبرد و درگیری‌های ذهنی روز بعد آماده‌شود. اکنون می‌بینیم که این کارها زیاد هم سخت نیست، مگه نه؟

زنان مستقل و باهوش از زندگی انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارند

داشتن انتظارات غیرواقعی از زندگی یکی از سریع‌ترین راه‌های رسیدن به غم و اندوه است. خوشبختانه اگر شما نیز یک زن مستقل و باهوش باشید می‌بینید که این مسئله برای شما حل‌شده است و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از زندگی دارید و نسبت به آینده و دستاوردهایش خوش‌بین هستید. تفاوت ظریفی بین تفکر آرزومندانه و تفکر عجیب‌غریب و غیرواقعی وجود دارد. بگذارید با یک مثال واضح‌تر بگوییم. هر کسی در رویا و خیال‌پردازی بردن قرعه‌کشی و گذراندن دوران بازنشستگی در یک ویلای لوکس و مجلل در جنوب فرانسه است. زنان هوشمند و مستقل این توقف‌های کوتاه را پذیرفته و از آنها لذت‌می‌برند اما هرگز به آنها اجازه‌نمی‌دهند که بر زندگیشان تأثیربگذارد؛ این دسته از زنان واقع‌بین هستند و بر مبنای واقعیت‌ها فکرمی‌کنند اما همزمان هرگز رویاها و اهدافشان را سرکوب‌نمی‌کنند.

عدم ماندن در رابطه مضر

زنان مستقل و باهوش در رابطه‌ای نمی‌مانند که به ضرر روح و روانشان باشد

قانون جذب معمولا بدین معنی است که بهتراست این زنان با مردانی مستقل و باهوش در ارتباط باشند. با این همه گاهی پیش‌می‌آید که این زنان با افرادی وارد رابطه شوند که ناراضی، دارای تفکراتی کوچک، عصبانی و یا به طور کلی مضر هستند. اگر نمی‌توانید در مورد مسائل با دوستتان سازگاری داشته باشید پس زمان آن رسیده است که رابطه‌ی خود با او را قطع‌کرده و از آنها جدا شوید. زنان مستقل و باهوش هرگز اجازه‌نمی‌دهند که رفتارهای سمی و مضر شخص دیگری بر روی آنها تاثیربگذارد فرقی‌نمی‌کند که این آدم یک همکار باشد و یا یک دوست صمیمی در هر صورت در اغلب موارد رابطه‌ی خود را با او قطع‌می‌کنند. بودن و ماندن در یک رابطه‌ی و یا دوستی مضر و خطرناک هرگز چیز خوبی نیست و زنان مستقل و باهوش هرگز وارد این نوع از روابط نمی‌شوند.

اجازه دخالت در زندگی خصوصیاش نمی دهند

زنان مستقل و باهوش به دیگران اجازه‌ی دخالت در زندگی خصوصی خود را نمی‌دهند

اکثر افراد علاقمند به داشتن و حفظ یک رابطه‌ی عاشقانه هستند و به هرکسی این اجازه را می‌دهند که روابط عاشقانه را به آنها تحمیل‌کرده و در آن دخالت‌کنند. آنها روابط عاشقانه‌ی زیادی برقرارمی‌کنند تا فرد موردی را پیداکنند که ارزش صرف‌کردن وقت، انرژی و تلاش را داشته‌ باشد. زنان مستقل و باهوش با افرادی که آنها را تحقیرکنند، به آنها بی‌احترامی‌کنند و یا سعی بر کنترل تمامی ابعاد رابطه بین آنها را داشته باشند وارد رابطه نمی‌شوند.

آنها وقت کافی برای برخورد با این دسته از افرادی را که سعی بر محدودکردن زندگی آنها را داشته باشد و یا به هر صورت و شکلی بخواهند آنها را کنترل‌کنند را اصلا ندارند.

زنان مستقل و باهوش همواره کنترل زندگیشان را در دست دارند

آخرین ویژگی زنان مستقل و باهوش این است که آنها هرگز کنترل زندگی خود را از دست نمی‌دهند. بر اساس فیلسوفان منتخب کنترل توهمی است که بشر برای هماهنگی خود و جلوگیری از نابودی جامعه ساخته است. با این حال، کنترل در خدمت یک هدف مهم است و دانستن این موضوع که کنترل انتخاب‌ها، تصمیمات و سبک زندگیتان در دستان خودتان قرار دارد انگیزه‌ی بزرگی برای تقویت عزت‌نفس و اعتماد به نفس است. خود کنترلی یکی از بزرگترین فضایل و دارایی‌های زندگی است.

اطمینان از ای نکه خواب کافی دارید تا صبح به موقع در سر کار حاضر شوید یکی از ویژگی‌های باهوش بودن است. خودداری از تهمت‌زدن به عکس‌های اینستاگرام در مکانی که ممکن‌است کارفرما آنها را ببیند نوعی رفتار هوشمندانه است. دعوت‌کردن خود به صرف تماشای یک فیلم و یا نوشیدنی بعد از کار و یا یک غذای عالی نشان از استقلال شما است. زنان مستقل و باهوش زندگی و مسیرهای خودشان را درست آنگونه که باید رقم‌می‌زنند.

راه‌های کسب استقلال زنانه

مدتی را به فکرکردن در مورد خودتان اختصاص‌دهید

خودبازتابی مهارتی است که نیازمند تکرار و تمرین زیادی است. اگر در این زمینه تازه‌کار هستید شاید بهتر است که از برخی ابزارها برای کمک‌گرفتن استفاده‌کنید. تا زمانی که ندانید که این خود مستقل درون شما کیست نمی‌توانید مستقل باشید. باید در این زمینه با خودتان کاملا صادق و رو راست باشید. در مورد نقص‌ها و کمبودهایتان با خود صادق باشید و خود را فریب‌ندهید.

این نکته را همه‌ی ما می‌دانیم که هیچکس در این دنیا کامل و بی‌نقص نیست و قرار نیست که ما از این قضیه مستثنی باشیم. فکرکردن در مورد خودتان به شما این امکان و بنیان را می‌دهد تا گام‌های مهم دیگری همچون درک خواسته‌ها و نیازهای خود، دانستن نقاط قوت و ضعف خویش و یادگیری جرات و قاطعیت را برای مستقل‌شدن بردارید. در واقع این مرحله اعتماد بنفس لازم برای مستقل‌شدن را به شما می‌دهد.

یادبگیرید تا از تنهایی خویش لذت‌ببرید

زمانی که در مورد برداشتن گام‌هایی برای مستقل‌شدن می‌رسد راحت‌بودن و یادگرفتن این که از تنهایی خود لذت‌ببریم امری ضروری است. از این طریق اعتراف‌می‌کنید که شما برای خودتان کفایت‌می‌کنید و نیازی به کس دیگری ندارید. این کار به آسانی این است که یک فرد برون‌گرا در دام نیاز به افراد دور و بر خود و نیاز به داشتن افرادی در اطراف خود و وابسته‌بودن به یکدیگر بیفتد. البته منظور این نیست که شما نمی‌توانید از بودن در کنار دیگران لذت‌ببرید، بسیاری از افراد برون‌گرا سعی بر تعاملات جمعی دارند و از بودن در کنار سایرین انرژی می‌گیرند بلکه منظور ما این است که لازم است که یادبگیرید که گاهی از تنها بودن با خودتان نیز لذت‌ببرید.

حتی اگر در تنهایی خود در کافه نشسته‌ باشید، مشغول خواندن مجله مورد علاقه خودتان باشید و نظاره‌گر گذر عمر و جریان زندگی باشید باز هم سعی‌کنید که از این زمان با خود بودن نهایت لذت را ببرید.

حواستان به دخل و خرجتان باشد

دلیل اهمیت مستقل‌بودن را بدانید. آیا هدفتان از مستقل‌بودن داشتن خانه‌ی خود است ؟ آیا به دنبال ایمنی و رفاه آینده‌ی خود در دوران بازنشستگی هستید ؟ اولویت‌های مالی خود را هرچه که هست بر روی کاغذی بنویسید. تجسم انگیزه‌ی خودتان از مستقل‌بودن به شما کمک‌می‌کند تا اشتیاق لازم برای شروع یک بودجه‌بندی مالی ثابت را پیداکنید. مقدار معینی از پولتان را به ابعاد مختلفی از زندگیتان اختصاص‌دهید. برای مثال، اگر دوست‌دارید که هفته‌ای یک فیلم در سینما ببینید هزینه‌ آن را نیز در بودجه‌بندی مالی خود لحاظ‌ کنید.

مقداری از پولتان را برای خرج و پس‌انداز بصورت هفته‌ای و یا ماهانه کنار بگذارید. در بودجه‌بندی مالیتان انعطاف‌پذیر باشید تا در صورت بالارفتن ناگهانی قیمت‌ها و یا خرجی‌های ناگهانی دستپاچه و دچار مشکل‌نشوید. برای اینکه از لحاظ مالی بطور کامل مستقل‌شوید بایستی در این زمینه تحقیق و برنامه‌ریزی‌کنید. در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پس‌انداز مطالعه‌کنید و چیزهایی یادبگیرید.

در صورتی که احساس‌می‌کنید به یک مشاور یا برنامه‌ریز مالی نیاز دارید به او مراجعه‌کنید. معمولا در کارهای یکسان درآمد زنان نسبت به مردان کمتر است.‌ ارزش‌های کاری خود را ارزیابی‌کنید و ببینید که آیا اکنون زمان مناسبی برای درخواست افزایش حقوق است یا نه. جلساتی را برنامه‌ریزی‌کنید تا با رئیس خود بنشینید و در مورد اهداف و حقوق خود با وی صحبت‌کنید. به طور واضح و شفاف درخواست خود را با او در میان بگذارید. در حین گفتگو خونسرد و مصمم باشید و نسبت به گفته‌های رئیس‌تان انتقادپذیر باشید.

در مورد انتخاب واژگان و جملات خود تجدید نظرکنید

چند وقت یک بار از واژه‌هایی مانند “نمی‌توانم”، “نمی‌خواهم”، “نباید”، “انجام‌نمی‌دهم” و یا عبارات ناامیدکننده و منفی و مخصوصا در مورد خودتان استفاده‌می‌کنید؟ البته تنها به این واژه محدودنمی‌شود بلکه شامل هر نوع پاسخ منفی به نظرات مخصوصا نظراتی که بطور مستقیم به شما مربوط‌می‌شود نیز می‌گردد. برخی از این عبارات عبارتند از:

  • نمی‌توانم به این هدف برسم، این هدف برای من خیلی بزرگ است و خارج از توان من است.
  • امروز ظاهر و وضعم خوب نیست، من احساس بسیار بدی دارم.
  • توانایی انجام این کار را ندارم.
  • به اندازه کافی خوب نیستم تا احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشم.
  • من زشت هستم.
  • من چاق هستم.
  • من به اندازه کافی باهوش نیستم.
  • هیچ مهارتی ندارم.
  • همه از من بهتر هستند.

خواسته‌ها، نیازها و تمایلات خود را درک‌کنید

دقیقا چه چیزی از زندگی می‌خواهید ؟ چه چیزی شما را خوشحال‌می‌کند ؟ هر روز باید چه چیزهایی بدست‌بیاورید ؟ کلمه نیاز واژه‌ی بدی نیست و همه ما آن را در زندگی خود داریم. حتی تئوری انگیزش نیازهای اولیه‌ی انسان شامل نیاز به برقراری ارتباط، صمیمیت و محبت، رابطه جنسی و نیاز به تحقق خود را می‌داند. همه ما نیازهایی داریم که با خواسته‌ها و تمایلات شما فرق‌می‌کند. درک خواسته‌ها، نیازها و تمایلات یک نقطه قوت محسوب‌می‌شود. درک و آگاهی از نیازها و خواسته‌های خود مبنایی برای قاطع‌بودن شما است.

اگر از نیازها و خواسته‌ها و تمایلات خود آگاهی داشته باشید در این صورت می‌دانید که باید در خواستن آنها قاطع باشید و به رخ‌دادن آنها ایمان داشته باشید. آنچه که شما از زندگی، روابط، خودتان و شغلتان می‌خواهید پایه‌ها و اساس اهداف شما را تشکیل‌می‌دهد. این اهداف چیزهایی هستند که شما بخاطر آنها کارمی‌کنید و بدنبال آنها هستید. نیازهای شما چیزهایی هستید که در زندگی برای خوشحال‌شدن و رسیدن به کمال به آنها نیازمندید.

نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید

نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و آنها را بهبود بخشید

شناخت نقاط ضعف و قوت خود بخشی از مرحله خودبازتابی است و می‌تواند باعث تغییرات بزرگی در زندگی شما شود. خود و نقاط ضعف و قوت خودتان را بشناسید و برای بهبودی آنها برنامه‌ریزی‌کنید.

مثبت‌اندیش باشید

داشتن یک نگرش مثبت به شما بعنوان یک زن مصمم در برخورد با دیگران به شما کمک‌می‌کند. همچنین مثبت اندیش بودن باعث‌می‌شود تا حس خوبی در مورد خود داشته باشید و قدرت لازم برای مستقل‌شدن را به شما می‌دهد. از فکرکردن به چیزهای منفی اجتناب‌کنید. در عوض هر روز خودتان را تحسین‌کنید.

خودتان باشید

یک رکن اصلی در تبدیل‌شدن به یک زن مستقل این است که از خودتان بودن شرمی‌ نداشته باشید. در واقع سعی‌کنید که روی واقعی خودتان را نشان‌دهید. سعی‌کنید که تصویر آیینه‌ای از یک زن دیگر باشید. نقاط قوت و علایق خودتان را

بشناسید و بر روی آنها تمرکزکنید.

  • قربانی الگوهای مد روز نشوید. آراسته‌کردن خودتان به شما بهترین حس را می‌دهد. لباس‌هایی بپوشید که در آنها احساس راحتی‌ می‌کنید و به شما اعتمادبنفس می‌دهد.
  • از فشارآوردن به خود برای بهتر جلوه دادن خود بپرهیزید. بسیاری از زنان فشارهای زیادی را متحمل‌می‌شوند صرفا بخاطر این که زن هستند اما در صورتی که نمی‌خواهید لازم‌نیست که کارهایی را انجام‌دهید و یا کسی بشویید که نیستید. لازم‌نیست که آرایش‌کنید و یا لباس‌های خاصی بپوشید. علاوه بر این، اجباری نیست که فعالیت‌های زنانه‌ای مانند خریدکردن و یا دیدن فیلم‌های عاشقانه را صرفا به دلیل این که زن هستید را انجام‌دهید.

ویژگی های کلی زن مستقل و باهوش

تبدیل‌شدن به یک زن مستقل و باهوش شاید برای خیلی از زنان رویای بزرگی باشد. کسانی که می‌خواهند بدون وابستگی به دیگران زندگی خوبی برای خودشان بسازند. اما زنان مستقل و قوی چه ویژگی‌هایی دارند؟ زنان مستقل اغلب به داشتن یک شغل و حرفه که بتوانند از آن طریق کسب درآمد کنند فکرمی‌کنند. آن‌ها از پس مدیریت شرایط مختلف برمی‌آیند. نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که قطعا در زندگی هرکسی وجود دارد، واکنش منفی نشان‌نمی‌دهند و شاید دوره‌ای احساسات بدی را تجربه‌کنند اما هیچ‌وقت مغلوب آن‌ها نمی‌شوند.

این زنان همیشه به دنبال یادگرفتن مطالب جدید هستند و از این کار خسته‌نمی‌شوند. هیچ‌وقت تکانشی تصمیم‌نمی‌گیرند و قبل از هر کاری همه جوانب را در نظر‌می‌گیرند. اجازه‌نمی‌دهند که دیگران اعتمادبه‌نفس آن‌ها را زیر سؤال ببرند. به جسم خود اهمیت‌می‌دهند و می‌دانند که خواب و خوراک مناسب برای داشتن یک ذهن سالم جزء ضروریات است.

زنان باهوش از زندگی انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارند. هیچ‌گاه در رابطه‌ای نمی‌مانند که به ضرر روح و روانشان باشد. عاشق‌می‌شوند اما اجازه دخالت به دیگران را در زندگی خصوصی خود نمی‌دهند. این افراد همواره کنترل زندگی را در دست دارند. اما شما هم اگر می‌خواهید تبدیل به یک زن باهوش و مستقل‌شوید به یاد داشته باشید که باید به خودتان و خواسته‌هایتان زیاد اهمیت‌دهید، بدانید که از زندگی چه می‌خواهید و دنبال چه هستید. خوشبختی خود را به کسی وابسته نکنید و سعی‌کنید از تنهایی خود نیز لذت‌ببرید.

حواستان به دخل‌وخرجتان باشد و حتما یک برنامه‌ریزی مالی خوب برای خودتان داشته باشید. کلمات ناامیدکننده مانند نمی‌توانم و نمی‌شود و … را از دامنه لغات خود پاک‌کنید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا‌کنید و آن‌ها را بهبود‌ببخشید. همیشه مثبت فکر‌کنید و مهم‌تر از همه این‌ها خودتان باشید !

بیشتر بخوانید:

زنان جذاب: این ۱۵ مورد مهم ترین ویژگی خانم های جذاب است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا