دسته‌بندی نشده

چگونه حساب کاربری مان را در گوگل یا جی میل حذف کنیم؟

حذف حساب کاربری گوگل تصمیم مهمی است چرا که نه تنها به جیمیل، بلکه به هیچ کدام از محصولات و سرویس های گوگل دسترسی نخواهید داشت. اگر چند حساب کاربری در گوگل دارید و می خواهید فقط یکی از آنها را حذف کنید شاید کمی دشوار بنظر بیاید. با خواندن این راهنمای گام به گام می توانید به راحتی حساب کاربری تان را در گوگل پاک کنید.چگونه حساب کاربری مان را در گوگل حذف کنیم؟

حذف حساب کاربری در گوگل یا جی میل

1. از حساب کاربری خود خارج شوید یا به عبارتی آن را (Sign out) کنید. اطمینان پیدا کنید که با هیچ یک از حساب های کابری تان وارد( log in) نشده اید مخصوصا زمانیکه چند حساب کاربری دارید و فقط می خواهید یکی از آنها را غیر فعال کنید.
مطمئن شوید که از جی میل، یوتیوب، درایو و گوگل پلاس خارج شده اید.
گوشه بالا، سمت راست صفحه گوگل را نگاه کنید و مطمئن شوید که در قسمت ورود یا همان (Sign In) اطلاعات حساب کاربری تان نمایش داده نمی شود.

2. حالا در این مرحله وارد حساب کاربری تان شوید که می خواهید حذف کنید. با کلیک بر روی فلشی که کنار نامتان است مطمئن شوید که فقط با همین حساب کاربری وارد شده اید.

3. در قسمت بالا سمت راست، در کنار عکس آواتارتان، روی فلش کوچک کلیک کنید و سپس روی Account کلیک کنید.

4. به پایین صفحه یعنیAccount Managementبروید و رویClose account and delete all services and information associated with it کلیک کنید تا وارد صفحه ای شوید که حذف حساب کاربری را دارد.

5. تمام گزینه هایی که با مربعی در کنارشان مشخص شده است را با تیک تایید کنید. برای حذف حساب کاربری باید تایید کنید که با این کار دسترسی خود به تمام سرویس های گوگل را از دست می دهید. این کار را با تیک زدن تمام گزینه های موجود در صفحه انجام دهید.

6. رمز عبورتان را وارد کنید و سپس گزینه هایی که با آن تأیید می کنید که می خواهید حساب کاربریتان را حذف کنید Yes , I want to delete my accountرا تیک بزنید و سپس روی دکمه DELETE GOOGLE ACCOUNT کلیک کنید.چگونه حساب کاربری مان را در گوگل حذف کنیم؟

نکات قابل توجه:
*قبل از حذف ایمیلتان نسخه ای پشتیبان cloud-based از ایمیل خود تهیه کنید.

*می توانید حسابتان را از گوگل حذف نکنید فقط به راحتی می توانید وضعیت خود را به آفلاین تغییر دهید. و بنویسید” این حساب دیگر فعال نیست ” و دیگر به آن حساب وارد نشوید.

*فراموش نکنید که اگر وسیله ای با سیستم عامل اندروید دارید و آن را با حساب کاربری جیمیلتان همگام سازی (Sync) کرده اید،اگر حسابتان را تغییر داده باشید نمی توانید به Market دسترسی داشته باشید. باید دستگاهتان را به تنظیمات کارخانه برگردانید (reset to factory) و دوباره یک حساب جدید برای استفاده از این سرویس ایجاد کنید.

*وقتی یک حساب کاربری جدید درست می کنید نام کاربریتان را اسم و فامیلتان- مانند john.smith@gmail.com- قرار ندهید. بسیاری از کسانی که ایمیل های (Spam) می فرستند به صورت تصادفی اسم و فامیلی را وارد می کنند و فایل Spam را ارسال می کنند.

*اگر از جی میل به صورت آفلاین استفاده می کنید، باید تمام کوکی های مرتبط با جی میل آفلاین را به طور کامل حذف کنید. برای این کار در مرورگر گوگل کروم این مراحل را دنبال کنید:

در نوار آدرس chrome://settings/cookies را تایپ کنید و اینتر کنید.

mail.google.comرا سرچ کنید.

موس را روی نتایج جستجو ببرید و روی علامت X که ظاهر می شود کلیک کنید.

*وقتی حساب کاربری جدید در جیمل ایجاد می کنید، سعی کنید خاص باشد. اگر چیزی مثل : bob@gmail.com ایجاد کنید، به دلیل کوتاه بودن، ایمیل های Spam زیاد دریافت می کنید.

*داشتن آدرس ایمیل های زیاد باعث سردرگمی می شود و ممکن است رمز عبورشان را فراموش کنید. سعی کنید بیشتر از سه آدرس ایمیل برای خودتان نسازید.

*به خاطر داشته باشید که در صورت حذف حساب کاربریتان بعد از چند هفته دیگر قابل بازیابی نیست. اما گوگل امکان بازیابی حسابهایی که به تازگی حذف شده اند را به کاربران می دهد.

برگردان توسط مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا