دسته‌بندی نشده

چگونه تب کودک را با آب نمک پایین بیاوریم؟

چگونه با پاشویه آب نمک تب کودک را پایین بیاوریم؟

حتما تاکنون پیش آمده است که هنگام تب فرزندتان به‌ دنبال راهی برای رفع آن باشید. پاشویه برای تب یکی از رایج‌ترین کارهایی است که والدین در چنین مواقعی انجام می‌دهند؛ اما آیا تاکنون پاشویه با آب نمک را امتحان کرده‌اید؟

اگر شما هم در شرایطی بوده‌اید که کودک شما تب شدیدی داشت و نمی‌دانستید باید چه کنید، پاشویه با آب نمک می‌تواند آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای کاهش تب کودک باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید پاشویه فقط برای پایین آوردن تب بدن کودک به کار گرفته نمی‌شود. از سوی دیگر، بسیاری از افراد اعتقاد دارند که علاوه‌بر پایین آوردن تب کودک با نمک که تأثیر زیادی دارد، می‌توانید از این ماده برای رفع خستگی پا نیز استفاده کنید.

پاشویه برای تب کودکان

نوشته های مشابه

حتی اگر نمک هم در دسترس شما نباشد، با فرو بردن پای خود در آب احساس راحتی خوشایندی به شما دست خواهد داد. پاشویه علاوه‌بر رفع خستگی پاها، عرق، بوی بد و حتی تجمع میکروب‌ها در پا را نیز از بین می‌برد. خواص پاشویه با اضافه کردن نمک به آن چندین برابر بیشتر خواهد شد. به‌عنوان مثال، پاشویه با آب نمک تاثیر شگفت‌انگیزی در پایین آوردن تب کودکان دارد. البته احتمالاً نمک معمولی تأثیر کافی برای پایین آوردن تب کودک شما نداشته باشد. برای رفع این مشکل، نمک آبی را به شما توصیه می‌کنیم.

پاشویه کودک با آب نمک یکی از روش‌های رایج برای درمان تب کودکان است. نمک‌ درمانی می‌تواند یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای پایین آوردن تب کودک باشد؛ علت این امر را می‌توانیم در خواص اب نمک برای تب جست‌وجو کنیم. نمک خاصیت ضدباکتریایی دارد و می‌تواند تا حد زیادی باکتری موجود در بدن را کاهش دهد. ازهمین‌رو پاشویه کودک با آب نمک یک روش اثبات‌شده برای درمان تب کودکان محسوب می‌شود.

البته به یاد داشته باشید که پاشویه کودک با آب نمک معمولی تاثیر چندانی در پایین آوردن تب کودکان نخواهد داشت. به همین دلیل هم بسیاری از کارشناسان در این زمینه نمک آبی یا نمک صورتی را پیشنهاد می‌کنند. ازآنجایی‌که نمک هیمالیا املاح معدنی زیادی در خود جای می‌دهد، تأثیر بسیار مثبتی بر پایین آوردن دمای بدن کودک دارد.

پایین آوردن تب با نمک

آشنایی با سایر فواید پاشویه با آب نمک

پاشویه با آب نمک نه‌تنها در درمان تب کودکان موثر است، بلکه فواید دیگری نیز برای کودکان و بزرگ‌سالان دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما پاشویه آب نمک را به شما پیشنهاد می‌کنیم، ایجاد آرامش در فرد است. به‌منظور تاثیرگذاری بهتر توصیه می‌کنیم پاشویه با سرکه و نمک را امتحان کنید و از تاثیر این محلول در آرامش و کاهش استرس شگفت‌زده شوید.

علاوه‌بر این، پاشویه با سرکه و نمک می‌تواند به افزایش گردش خون در بدن کمک زیادی کند. به همین دلیل درصورت شکستگی هرکدام از اعضای بدن، با استفاده از این روش می‌توانید به روند بهبودی خود کمک کنید. خواص نمک دریا فقط به همین موارد محدود نمی‌شود و تاثیر قابل‌توجهی در سلامت فرد دارد؛ البته به شرط اینکه نمک درستی را برای مصارف روزانه خود انتخاب کنید.

مواد لازم برای پاشویه برای تب کودکان

برای پایین آوردن تب کودک با نم قبل از هرچیز باید نمک مناسب را تهیه کنید. به یاد داشته باشید که بهترین نمک خوراکی و همچنین بهترین نمک برای پاشویه کودک، نمک سفید موجود در بازار نیست؛ نمک هیمالیا و آبی فواید به مراتب بیشتری دارند. بعد از این کار فقط کافی است یک ظرف مناسب بردارید و تا نیمه آن را پر از آب گرم کنید. سپس در این ظرف آب گرم به‌اندازه 4 تا 5 قاشق غذاخوری نمک اضافه کرده و به‌خوبی آن را هم بزنید.

فواید پاشویه نمک

بسیاری از درمانگران اعتقاد دارند که اضافه کردن عصاره اکالیپتوس، نعنا، لیمو ترش، سرکه سیب و گلاب هم می‌تواند به افزایش کارایی این محلول کمک زیادی کند. پایین آوردن تب کودک با گلاب یکی از روش‌های مرسومی است که از گذشته تاکنون طرفداران خاصی دارد.

حتماً بخوانید:

حالا که از خواص پاشویه با اب نمک برای تب آگاه شدیم، وقت آن است که نحوه درست کردن محلول آن را نیز یاد بگیریم. برای پاشویه کودک با آب نمک باید دو قاشق غذاخوری عصاره اکالیپتوس، دو قاشق غذاخوری لیمو ترش، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، دو قاشق غذاخوری گلاب به همراه یک قاشق نعنا را نیز به این محلول آب و نمک اضافه کنید. بعد از مخلوط کردن همه مواد با آب گرم، پای کودک خود را درون آب بگذارید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تب کودک شما کاملاً پایین بیاید و به دمای متعادل برسد.

توجه داشته باشید که استفاده از نمک سفید تأثیر چندانی برای درمان تب کودک و ایجاد احساس آرامش در فرد ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با خرید نمک هیمالیا یا آبی از بلوسالت، فرایند پاشویه با آب نمک برای تب را انجام دهید. همچنین می‌توانید از این نمک به‌عنوان نمک خوراکی نیز استفاده کنید و از بروز مشکلات جسمی دیگر مانند فشار خون نیز پیشگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا