دسته‌بندی نشده

چگونه به والدین خود بگوییم دوست پسر داریم ؟

راههای معرفی دوست پسر به والدین

برای مطرح کردن موضوع دوست پسر و یا ازدواج با خانواده باید سیاست عقلی و زبانی به کار برد. این موضوع به هیچ وجه به معنای دروغ گفتن و پنهان کردن حقیقت نیست بلکه به این هدف است که حریم ها شکسته نشوند اما جوان بتواند حرف دلش را بزند. پیش زمینه هایی که باید فراهم شود:

1- زمان مناسبی را انتخاب کنید

هنگامی که صحبت از دوست دختر/دوست پسر میشود ، زمان بندی شما حرف اول را میزند . نباید زمانی مانند وقتی که آنها در حال انجام کاری هستند ، روی چیزی متمرکز هستند ، عصبی یا ناراحت هستند را انتخاب کنید .

باید هنگامی که آنها در منزل در حال استراحت هستند و آرامش دارند ، با انها صحبت کنید تا مکالمه ی شما نیز آرام و بدون عجله پیش برود .

2- مکان مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب محلی مناسب برای صحبت با والدین خود درباره ی دوست پسر/دوست دخترتان نیز امری بسیار حائز اهمیت است.

پدر مادر خود را در مترو ، اتوبوس ، سوپرمارکت ، مرکز شهر یا هر مکان شلوغ دیگری سوپرایز نکنید . نه تنها در این مکان ها ممکن است پدر مادرتان روی صحبت های شما تمرکز نداشته باشند ، بلکه در مکان های شلوغ ، شما نمیتوانید مکالمه ای عمیق و شخصی داشته باشید .

پس توصیه ما به شما این است که یک مکان خصوصی که از حواس پرتی و شلوغی به دور است را انتخاب کنید .

3- مکالمه خود را رو در رو انجام دهید

وقتی میخواهید با پدر یا مادرتان درباره ی دوست پسرخود صحبت کنید ، بسیار مهم است که رو در رو آن را انجام دهید .

شما ممکن است به خاطر شرم و حیایی که میان والدین و فرزندان وجود دارد ترجیح دهید که این کار را با پیام دادن به صورت اس ام اس ، ایمیل یا استفاده از فضا های مجازی مانند تلگرام یا واتس آپ انجام دهید . اما ما به شما میگوییم که این کار را نکنید .

آنها ممکن است سوالات زیادی درباره ی این شخص در ذهنشان به وجود آید و آنها نتوانند از پشت مانیتور سوالات و ابهامات خود را برطرف سازند ، پس بهتر است شما روبروی آنها نشسته باشید و در کمال آرامش سوالاتشان را پاسخ دهید .

همچنین با مکالمه رو در رو آنها میتوانند چهره و چشمان شما را ببینند و متوجه شوند شما به چه اندازه درباره ی آن شخص هیجان زده اید.

4- تصمیم بگیرید که بهتر است با آنها به صورت جداگانه یا با هم گفت و گو کنید

هنگامی که آماده شدید درباره ی رابطه ی عشقی خود به پدر مادرتان بگویید ، تصمیم مهمی که شما باید بگیرید این است که با هر کدام به صورت جدا صحبت کنید یا با هر دوی آنها کنار هم صحبت کنید .

به هرحال شما شخصیت و روابط خود با هر یک را بهتر میدانید . اگر فکر میکنید با آنها به صورت تکی صحبت کنید بهتر است این کار را انجام دهید یا برعکس .

چون مادر ها کمی راحت تر با مسائل کنار می آیند پس بهتر است اول با مادر خود صحبت کنید و او را آماده کنید تا اگر در گفت گو با پدرتان به مشکل خوردید ، مادرتان به کمکتان بیاید .

باز میگوییم که شما خود روابطتان با پدر مادرتان را بهتر میدانید پس هرکاری که فکر میکنید بهتر است و نتیجه بهتری میدهد را انجام دهید

چگونه بگوییم می خواهیم با دوست پسر خود ازدواج کنیم ؟

در جامعه کنونی ازدواج ها دیگر شکل سنتی گذشته را ندارند و دختر و پسر قبل از اینکه والدین را در جریان ارتباطشان با یکدیگر قرار دهند ، به منظور شناخت بیشتر برای ازدواج با هم آشنا می شوند و دیگر مثل قدیم ها پسرها موقع گفتن اینکه از یکی خوششان آمده به پدر یا مادرشان تغییر رنگ نمی دهند و دخترها هم راحت تر به مادرشان می گویند که خواستگار دارند .

با این همه تغییر در سبک زندگی، با وجود این موضوعات اما هنوز خانواده ها به طور کامل آمادگی پذیرش این موضوع را ندارند که از رسم سنتی ازدواج فاصله بگیرند و فرزندشان همسر آینده اش را انتخاب و به آنها معرفی کند و هنوز در میان گذاشتن مسئله با خانواده ها مهم و حتی گاهی سخت است.

پیش زمینه گفتگو در مورد ازدواج با دوست پسر

جوانان قبل از انتقال موضوع ازدواج با خانواده ها، باید چند نکته را درنظر بگیرند تا بتوانند به سوال ها و نگرانی های آن پاسخ دهند:

  1. قبل از هر چیز باید شناخت کافی از فرد موردنظرشان داشته باشند. این شناخت نیز باید براساس منطق و اطلاعات علمی صحیح باشد.
  2. از نظر ظاهری با هم تناسب داشته باشند و از نظر تحصیلی فاصله زیادی با هم نداشته باشند.
  3. پسر، خدمت سربازی را انجام داده است یا نه؟
  4. هر دو نفر به بلوغ و استقلال اقتصادی رسیده اند یا نه؟
  5. یکدیگر را از لحاظ ویژگی های شناختی و خلقی بررسی کرده با شند؛ یعنی اینکه طرف مقابل عصبی است یا نه؟ و خیلی موارد دیگر.
  6. به خاطر جبران ناکامی های گذشته دست به این ازدواج نزنند.
  7. مسائل مذهبی و دینی را در نظر بگیرند؛ مثلا اگر پسر معتقد به حجاب کامل چادر باشد و دختر این موضوع را رعایت نکند، در آینده مشکل برایشان پیش می آید.

معرفی دوست پسر به والدین / چگونه به والدین خود بگوییم دوست پسر داریم

ترفندهایی برای مطرح کردن ازدواج با دوست پسر

خودخواه نباشید

به فکر طرف مقابل خود نیز باشید و فقط به خودتان فکر نکنید زیرا ممکن است او شرایطی داشته باشد که نتواند آن راباز گوکند و اتلاف وقت و دست دست کردن شما او را تحت فشار قرار دهد.

مثلا برخی از پسرها خواستگاری را به دلیل تمام شدن سربازیشان ، خریدن ماشین یا خانه ، ترفیع گرفتن در اداره و… عقب می اندازند در صورتی که شاید دختر به دلیل داشتن خواستگارهای متعدد از سمت خانواده اش تحت فشار باشد.

این مشکلات می توانند یکی از طرفین را خسته کند وسبب بروز مشکل برای او شوند تا حدی که صورت مسئله را به کلی پاک نمایند.

حتما بگویید

اگر برای شناخت طرف مقابلتان زمان بیشتری را در رابطه با او باشید و هر روز خواستگاری را عقب بیاندازید ، ضرر خواهید نمود. زیرا طولانی شدن رابطه سبب وابستگی بیشتر شما و پر رنگ تر شدن احساساتتان می شود و شما را از شناخت بیشتر و گرفتن تصمیم منطقی دور می سازد.

اگر شما رابطه خود را اطلاع خانواده ها رسمی کنید شناخت شکل جدید و جدی تری به خودش می گیرد که چشمتان را به روی دست دیگری حقایق باز می کند اما هنگامی که بدون اطلاع خانواده ها دررابطه باشید فرآیند شناخت روند کند و حتی ساکنی پیدا می کند.

بنابراین درمیان گذاشتن با خانواده سبب می شود مسائل و مشکلات راحت تر حل گردد. زمانی که دو نفر بدون اطلاع از خانواده ها با یکدیگر در رابطه باشند ، خانواده که عنصر مهمی است از قلم می افتد.

شما می توانید در خواستگاری و دیدن همه اعضای خانواده و تعاملشان با هم و از نزدیک رصد کردن خانه و زندگی شان شناخت بیشتری به دست آورید و یا حتی نظرتان تغییر نماید.

خودتان را آماده کنید

اینگونه نیست که شما وقتی تصمیم به ازدواج بگیرید ، اسم و مشخصات طرف مقابلتان را به خانواده بدهید و خود را خلاص کنید . شما باید قبل از گفتن، خودتان را برای رویارویی با بزرگ تر ها آماده کنید.

رسمی کردن ازدواج ، همان قدرکه برخی مشکلات را حل می کند می تواند مسائل و مشکلات با شکل جدیدتری نیز برایتان به وجود آورد .

بنابراین از افراد با تجربه در این مسیر کمک بگیرید. بهترین کمک را می توانید از خواهر یا برادر بزرگ تان که این مسیر را قبلا پیموده ، بگیرید زیرا آنها دارای شناختی هستند که می تواند به درد شما بخورد.

اگرهم اولین نفر در خانواده تان شما هستید که سنت شکنی می کنید ، به سراغ چند تا دوست و همکلاسی که قبلا این مسیر را پیموده اند ، بروید. شما می توانید از آنها کمک بگیرید و با توجه به شرایط خانواده تان آن را بومی سازی کنید.

به کی بگیم ؟

ابتدا برای در میان گذاشتن موضوع خواستگاری با خانواده تان رگ خواب آنها را پیدا کنید و بدانید نبض خانواده دست کیست و لازم نیست ابتدا به سراغ مهره های اصلی خانه بروید بلکه می توانید به سراغ یک واسطه بروید که مادر ها می توانند بهترین واسطه بین شما و پدر باشند.

اگرشناختی از مادرتان دارید و می دانید گزینه مناسبی در این زمینه نیست، به سراغ خواهر برادرهای بزرگ تر بروید تا آنها واسطه شوند و حرف های شما را به گوش خانواده برسانند. این روش مطمئن تر است و شما را از مشکلات احتمالی مصون می دارد.

اگر مخالف شنیدید

اگر خانواده شما به دلیل نداشتن شناخت با انتخاب تان مخالفت کردند، دلسرد نشوید و بدانید که سختگیرانه عمل کردن آنها به دلیل شناخت ناکافی است پس عصبانی نشوید.

می توانید خصوصیات و زوایایی که از دید خانواده تان پنهان است، برایشان، شفاف و پررنگ کنید و با چند جلسه آشنایی بیشتر و ایجاد فضای مناسب آن شبهه را برطرف کنید اما در صورتی که مشکلات بزرگ تربود به زمان و صبر بیشتری نیاز است.

اگر از نظر فرهنگ، عقیده و… با خانواده طرف مقابل مشکل دارید، از دید خانواده به ماجرا نگاه کنید شاید نکاتی پنهان از نظرتان وجود داشته باشند که در آینده بتوانند مشکل ساز شوند.پس تمامی مسائلی را که بزرگترهای با تجربه شما بیان می کنند، با دید منطقی و نگاهی جدی تر بررسی کنید.

اگر بعد از این بررسی ها هنوز مصمم بودید، فکر کنید و با ملایمت به خانواده درباره ویژگی های مثبت طرف مقابلتان توضیح دهید شاید این خصوصیات برای والدینتان مهم باشد.

یکی از راه های خوب برای جلب نظر خانواده ها آشنایی بیشتر و ایجاد صمیمیت می باشد بنابراین با برگزاری چند جلسه خانوادگی و با کمک طرف مقابل نظرات را به نفع خودتان تغییر دهید.

بدون رضایت خانواده ازدواج نکنید

در خانواده های ایرانی ازدواج نباید بدون رضایت خانواده انجام شود و حداقل باید یک رضایت نسبی وجود داشته باشد. دختر یا پسری که بدون رضایت والدین همسر وارد خانواده ای می شوند، متاسفانه از نظر آن خانواده مطرود هستند.

عروس ها زیر نگاه تند و تیز مادر شوهر و خواهر شوهر قرار دارند و ممکن است نگاه تحقیر آمیزی به داماد شود بنابراین اگر بخواهید بدون نظر والدین ازدواج کنید مشکلاتی برای شما ایجاد می شود.

اگر مخالفت خانواده ها به خاطر تفاوت اعتقادات مذهبی ، اختلاف مالی فراوان ، فاصله سنی بسیار زیاد یا موجه نبودن شخصیت فرد مورد نظر بود در حالی که شما معتقدید می توانید با قدرت عشق و صبر او را عوض کنید بهتر است به توصیه والدینتان گوش دهید و بی گدار به آب نزنید و در انتخابتان دقت بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

با این ۱۲ ترفند دوست پسرتان را عاشق خود کنید

۱۰ نشانه که بفهمید آیا دوست پسر تان با کس دیگری قرار میگذارد؟

با دوست پسری که قهر کرده چطوری آشتی کنیم ؟

۴۵ نشانه از پسری که قصد ازدواج دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا