دسته‌بندی نشده

چه کسی رکورد حسین رضازاده را شکست ؟

لاشا تالاخادزه که رکورد حسین رضازاده را شکست کیست ؟

در روز آخر رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در کشور تایلند، لاشا تالاخازده گرجستانی ضمن رسیدن به مدال طلا موفق به ثبت رکورد جدید و تاریخی در رشته خودش شد.

تالاخادزه با انتخاب وزنه 264 کیلوگرم در حرکت دوضرب موفق به شکستن رکورد جهانی در یکضرب، دوضرب و البته مجموع شد. رکورد حرکت دو ضرب پیش از این با 263.5 کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده از ایران بود که در روز آخر مسابقات جهانی توسط غول گرجستانی بالاخره شکسته شد.

لاشا تالاخادزه در 2 اکتبر 1993 در شهر زیبای ساچره در جورجیا متولد شده است. پدر او کوبا تالاخ زاده در پسرش عشق به بلند کردن وزنه ها را القا کرده است ، زیرا پدرش نیز، وزنه بردار و عضو تیم جورجیا در سالهای 1980-1990 بوده است.

پدر، لاشا تالاخادزه هم اکنون در زادگاه خود مربی است.

چه کسی رکورد حسین رضازاده را شکست ؟

شروع وزنه برداری لاشا تالاخادزه

در سال 2008 ، تصمیم گرفت که وزنه برداری را به عنوان یک سرگرمی امتحان کند و این تصمیم کل زندگی او را تغییر داد. در سال 2010 ، او از دبیرستان در ساچره فارغ التحصیل شد و تصمیم گرفت به پایتخت گرجستان ، تفلیس نقل مکان کند، تا آنجا که زیر نظر آوستانیل گاوکوئیدز برگزار شود ، به آنجا آموزش بپردازد.

این مهاجرت به تفلیس بود که با شروع وزنه برداری حرفه ای شروع ماجراجویی او شد.

بعد از مدت کوتاهی در تفلیس ، مکانی را در تیم جورجیا برای مسابقات قهرمانی زیر 17 سال اروپا که در اسپانیا برگزار شد ،شرکت کردم. من موفق شدم با نتیجه 158 کیلوگرم در رنکینگ و 187 در تمیز و تیزهوش مدال طلا کسب کند.

چه کسی رکورد حسین رضازاده را شکست ؟

لاشا تالاخادزه رکورد رضازاده را شکست

لاشا تالاخادزه فوق سنگین قدرتمند و عنواندار وزنه برداری جهان با ثبت مجموع 484 کیلوگرم ضمن کسب سه مدال طلای یکضرب، دوضرب و مجموع هر سه رکورد جهان را بار دیگر شکست و به نام خود ثبت کرد.

در روز آخر رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در کشور تایلند، لاشا تالاخازده گرجستانی ضمن رسیدن به مدال طلا موفق به ثبت رکورد جدید و تاریخی در رشته خودش شد. تالاخادزه با انتخاب وزنه 264 کیلوگرم در حرکت دوضرب موفق به شکستن رکورد جهانی در یکضرب، دوضرب و البته مجموع شد.

رکورد حرکت دوضرب پیش از این با 263.5 کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده از ایران بود که امروز در روز آخر مسابقات جهانی توسط غول گرجستانی بالاخره شکسته شد.

بیشتر بخوانید:

رکورد رضازاده توسط لاشا تالاخادزه شکسته شد (فیلم)

لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی کیست ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا