دسته‌بندی نشده

چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه سالم می شود؟

ایجاد یک رابطه سالم

همه روابط عاشقانه فراز و نشیب هایی دارند و همۀ آنها نیازمند تعهد و تمایل به انطباق و تغییر در جهت اهداف مشترک هستند. چه رابطه شما تازه شروع شده باشد و چه سال‌ها با هم بوده باشید، قدم‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد یک رابطه سالم بردارید. حتی اگر در گذشته روابط ناموفق زیادی را تجربه کرده‌اید یا قبلاً برای شعله‌ور کردن دوباره آتش عشق در رابطه فعلی خود تلاش کرده‌اید، می‌توانید راه‌هایی برای ارتباط سازنده، رسیدن به رضایت و لذت بردن از شادی پایدار بیابید.

چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه سالم می شود؟

هر رابطه‌ای منحصر به فرد است و افراد به دلایل مختلف وارد رابطه می‌شوند. بخشی از چیزی که یک رابطه سالم را تعریف می کند، تعریف یک هدف مشترک برای رابطه است. اینکه چرا باید در رابطه باشید و در طول رابطه به کجا می‌خواهید برسید؛ اینها چیزهایی است که شما فقط با صحبت عمیق و صادقانه با شریک زندگی خود خواهید فهمید.

چگونه یک رابطه سالم داشته باشیم؟

با این حال، برخی از ویژگی‌ها نیز وجود دارد که در بیشتر روابط سالم، مشترک هستند. دانستن این اصول اولیه می تواند به معنی‌دار کردن رابطه شما کمک کند. هر هدفی را که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید یا چالش‌هایی که با هم روبرو هستید را برآورده و هیجان انگیز کنید.

حفظ یک ارتباط عاطفی معنادار با یکدیگر

هر کدام از شما باعث می‌شوید که دیگری احساس دوست داشته شدن و رضایت عاطفی کند. بین دوست داشته شدن و احساس دوست داشتن تفاوت وجود دارد. وقتی احساس می‌کنید که کسی دوستتان دارد، باعث می شود احساس کنید که توسط شریک زندگی‌تان پذیرفته شده‌اید و برایتان ارزش قائل شده است.

حتماً بخوانید:

درست مثل اینکه کسی واقعاً شما را درک کرده باشد. برخی از روابط در همزیستی مسالمت‌آمیز گیر می‌کنند، بدون اینکه شُرکا واقعاً از نظر عاطفی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در حالی که ممکن است پیوندشان در ظاهر پایدار به نظر برسد، فقدان درگیری مداوم و ارتباط عاطفی فقط به افزایش فاصله بین دو نفر منجر می‌شود.

ویژگی های یک رابطه سالم

از اختلاف نظر (محترمانه) نترسید

برخی از زوج‌ها بی‌سر و صدا صحبت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است صدای خود را بلند کرده و به شدت با یکدیگر مخالفت کنند. با این حال، کلید یک رابطه قوی این است که از درگیری نترسید. شما باید احساس امنیت کنید تا بدون ترس از انتقام، چیزهایی را که آزارتان می‌دهد، بیان کنید و بتوانید بدون تحقیر شدن یا تحقیر کردن یا اصرار بر حق بودن، تعارض را حل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا