دسته‌بندی نشده

چند ترفند ساده جهت گرفتن بوی سویا در غذا

گرفتن بوی سویا

سویا یک پروتئینِ گیاهی مغذی است که جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز در غذا به حساب می‌آید. از مزایای به‌کارگیری این ماده غذایی مغذی، علاوه بر مناسب بودن قیمت آن، باید به این مطلب اشاره کرد که سویا بهترین جایگزین برای گوشت قرمز است.

برای اشخاصی که گیاه‌خوار هستند و یا پزشک خوردن گوشت را برایشان ممنوع کرده، استفاده از سویا در غذا بهترین گزینه برای آنها است. گاهی ممکن است احساس کنید سویا عطرِ غذای شما را خراب کرده است و بوی نامطبوعی می‌دهد و از ریختن سویا در غذا صرف‌نظر می‌کنید. لطفاً عجولانه تصمیم نگیرید چرا که ما روش گرفتن بوی سویا را برای شما شرح خواهیم داد.

روش آسان برای از میان بردن بوی بد سویا

روش آسان برای از میان بردن بوی بد سویا

تاثیر روی طعم غذا
بوی نامطبوع سویا می‌تواند تأثیر مخربی روی غذای شما داشته‌ باشد. با دانستن روش بوگیری سویا به این کابوسِ آشپزی پایان بدهید.

سویا را طعم‌دار کنید
سویا هم مانند گوشت یک ماده غذایی خام است و طبیعتاً بوی خوبی ندارد که با طعم‌دار کردن آن می‌توانید این بوی بد را خنثی کنید. به این صورت که ابتدا سویا را در آب جوش بریزید و سپس آبکش کنید و ادویه بزنید.

شیر، قاتلِ بوی بدِ سویا
سویا را در شیر بجوشانید تا حدی که یک مقدار نرم شود. به‌ اعتقاد برخی از آشپزهای بزرگ این کار، طعم و عطر سویا را به‌طور کامل عوض می‌کند و عطر این ماده مغذی به ‌سمت گوشت می‌رود.

حتماً بخوانید:

سویا را تفت دهید
سویا را در آب جوش نیم‌پز کنید و در آبکش بریزید. سویا را به‌ همراه پیاز و فلفل دلمه‌ای خرد شده و آویشن، روی اجاق قرار دهید و در کره تفت دهید. این کار طعم و بوی خیلی بهتری به غذای شما خواهد داد.

استفاده‌ از طعم دهنده
در این روش، بعد از اینکه پیاز را خرد کرده و با سویا روی اجاق قرار دادید، عصاره گوشت، رب گوجه فرنگی و زعفران را به این ترکیب اضافه کنید تا کاملاً بوی نامطبوع سویا رفع شود.

شیر، قاتلِ بوی بدِ سویا

ادویه‌های تند بهترین روش بوگیری سویا
زنجبیل، آویشن و پودر گشنیز چون طعم تندی دارند تا حد زیادی می‌توانند جلوی بوی نامطبوع سویا را بگیرند. استفاده از تمام ادویه‌های ذکر شده در این مطالب بستگی به ذائقه شما و اعضای خانواده دارد.

از معجزه مرکبات غافل نشوید
برای اینکه طعم بهتری به سویا و طبعاً غذای خود بدهید سویا را در آب پرتقال و یا آب نارنج به‌ مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید تا سویا کمی نرم شود. حالا سویای شما با یک طعم جدید آماده مصرف است.

منبع : چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا