دسته‌بندی نشده

چند ترفند ساده برای تمیز کردن لکه ماژیک از روی موکت و فرش

پاک کردن لکه ماژیک از روی فرش و موکت

تمیز نگه داشتن فرش به اندازه ی انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل اهمیت دارد. گاهی بر اثر برخی بی احتیاطی ها لکه های مختلفی روی فرش ها ایجاد می شود و در نتیجه باعث از بین رفتن ظاهر زیبای فرش ها می شود که اگر برای برطرف کردن لکه های ایجاد شده سریع اقدام نشود لکه کهنه می شود و امکان از بین بردن کامل آن وجود نخواهد داشت به همین منظور در این مقاله به آموزش پاک کردن لکه ماژیک از روی فرش و موکت می پردازیم ، با دلگرم همراه باشید.

استفاده از الکل

همانطور که می دانید، الکل می تواند بسیاری از لکه ها را پاک کند. یکی از این لکه ها، لکه ماژیک است. یک حوله تمیز و خشک را بردارید و به الکل آغشته کنید و روی لکه ماژیک فرش یا موکت بکشید. این مرحله را چند بار تکرار کنید تا نسبتا از بین برود.

اگر از بین نرفت مقداری خمیر دندان را با جوش شیرین در یک فنجان کوچک مخلوط کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه روی لکه ماژیک باقی بماند سپس آن را با حوله تمیز و خشک پاک کنید.

پاک کردن لکه ماژیک

استفاده از شوینده های مخصوص جوهر

اگر جنس فرش شما حساس نیست و موجب آسیب به فرش نمی شود، می توانید از از شوینده های مخصوص جوهر موجود در بازار استفاده کنید، فراموش نکنید که پس از استفاده لکه را آبکشی نمایید.

استفاده از آب لیمو تازه

همچنین می توانید، از آب لیمو ترش تازه برای شستشوی فرش از لکه ماژیک نیز استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری آب لیموترش تازه روی لکه جوهر بریزید و اجازه دهید و با حوله سفید خشک و تمیز، روی لکه بمالید تا تمیز شود. روش صحیح آب کشی این است که تشتی زیر فرش قرار دهید و از بالا روی آن آب سرد بریزید به طوریکه آب کثیف وارد تشت شود.

لکه ماژیک روی فرش

همچنین اگر فرش شما روشن است و جز اجناس خاص مذکور نیست میتوانید یک فنجان آب و سفید کننده را با نسبت مساوی مخلوط کنید و با مسواک روی لکه بکشید و سپس آن را آب کشی نمایید. آب کشی بسیار مهم است زیرا ماندن سفید کننده در فرش موجب پوسیدگی و به مرور زمان موجب پارگی فرش می شود.

سرکه سفید

برای پاک کردن لکه جوهر از فرش ، لکه را در سرکه سفید فرو کنید سپس آن را با حوله حمام بپوشانید و روی لکه را با حوله محکم فشار دهید اما مالش ندهید . خواهید دید که لکه ماژیک یا جوهر از روی فرش به حوله منتقل می شود. ادامه این کار سبب می شود تا لکه کاملا از روی فرش به حوله منتقل شود و لکه ای روی فرش نماند.با استفاده ازاین ابزارهای ساده موجود در منزل لکه هایی نظیر اثر ماژیک بر روی موکت را از بین ببرید.

پاک کردن لکه ماژیک

روش پاک کردن لکه جوهر از روی موکت

وسایل مورد نیاز: دستمال نخی – الکل سفید – اسپری مو – مسواک نرم

حتماً بخوانید:

1.دستمال نخی را به الکل آغشته کنید و به روی لکه ضربه بزنید، دستمال را به روی لکه نکشید زیرا باعث پخش شدن بیشتر لکه خواهد شد. آنقدر این کار را ادامه دهید تا دیگر جوهری جذب دستمال نشود .

2.با یک دستمال نخی خشک به روی لکه ضربه بزنید تا خیسی آن کمی گرفته شود سپس اسپری مو را روی لکه بزنید( از اسپری مو فاقد روغن استفاده کنیدچون ترکیب الکل و روغن موجود در اسپری مو به موکت آسیب می زند.)

3.پس از پاشیدن اسپری روی لکه با مسواک روی لکه حرکت دورانی ایجاد کنید.

نکته : با انجام این مراحل شما می توانید به راحتی لکه را از موکت پاک کنید اما برای لکه های قدیمی تر شما باید این مراحل را چندین بار انجام دهید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا