دسته‌بندی نشده

چطور در برخورد اول جذاب باشیم؟

انسان‌ها از تمجید و تحسین لذت می‌برند. آنها می‌خواهند در هر جمعی موردتوجه باشند و در اولین برخورد حس خوبی از خود به‌جای گذارند. بااین‌وجود آنها همیشه نمی‌دانند که باید در اولین برخورد چگونه رفتار کنند تا جذاب‌تر به نظر برسند! در این متن درباره ۷ نکته کلیدی برای افزایش جذابیت در دیدار اول صحبت می‌کنیم.

شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که تأثیر مثبت اولیه خود را بر دیگران بگذارید. در غیر این صورت ممکن است همسر ایده‌آل خود یا دوستی که برای شما ساخته شده است را در یک‌چشم بهم زدن از دست بدهید. تنها چند ثانیه طول می‌کشد که فردی از شما خوشش بیاید یا تصمیم بگیرد شما فرد جذابی نیستید. چه کسی تأثیر برخورد اول را در ادامه رابطه انکار می‌کند؟ بسیاری از روابط به دلیل اشتباهات قرار اول هیچوقت نتوانسته‌اند راه به جایی ببرند! همه ما عبارت «من تو را دوست دارم» را به طور ناخودآگاه بلد هستیم اما افراد با هوش کلامی بالا، توانایی منحصربه‌فردی برای ادای کلمات و جملات دارند. آنها می‌گویند: «من تو را همچون قطره آب روی برگ‌های سبز بهاری دوست دارم». دقیقاً همینجاست که تفاوت جنس کلام و تأثیرگذاری مشخص می‌شود. در اینجا 7 نکته کلیدی را به شما یاد می‌دهیم تا فوراً جذاب به نظر برسید و شانس خود را برای رسیدن به قرار دوم افزایش دهید.

۷ نکته کاربردی برای قرار اول

برخورد یا قرار اول استرس‌زا است و افکار زیادی به ذهن هجوم می‌آورند. آیا من به‌اندازه کافی جذاب هستم؟ آیا حرف جدیدی برای گفتن دارم؟ نکند که حوصله سر بر یا خسته‌کننده باشم؟ تمام این افکار می‌توانند قبل از رفتن به سر قرار شخصیت شما را ترور کنند! این ترور شخصیت، حاصلی جز کاهش اعتمادبه‌نفس و به گند کشیدن قرار اولتان نخواهد داشت؛ بنابراین برای یادگیری این ۷ نکته کاربردی با ادامه متن همراه باشید.

۷ نکته کاربردی برای قرار اول

۱ – خودتان باشید

خود واقعیتان را پنهان نکنید! افراد فکر می‌کنند با تظاهر کردن به چیزی که نیستند جذاب‌تر به نظر می‌رسند، اما دست شما زود رو خواهد شد. کسانی که خودشان را دوست دارند، ذاتاً جذابیت بیشتری دارند. ما جذب آدم‌های بی‌پروایی می‌شویم که سر مستانه به علایق خود چنگ می‌زنند. انسان‌ها برای کسانی که خودشان را دوست دارند احترام زیادی قائل‌اند و همین احترام می‌تواند سرآغاز جذابیت شما در قرار اول باشد.

۲ – گزافه‌گویی نکنید

اگر از افراد بپرسید که یکی از مهمترین ترس‌های شما در برخورد با آدم جدید چیست؟ اکثر آنها به نداشتن حرف مشترک و ترس از کسل‌کننده بودن اشاره می‌کنند. به همین دلیل اغلب به‌محض دیدار اول به پر حرفی می‌افتند و از هر در سخنی می‌گویند. برقراری تعامل و صحبت‌کردن ضروری و لازم است، اما دلیل نمی‌شود شما هرچه از ذهنتان گذشت را به زبان‌آورید. پراکنده‌گویی را کنار بگذارید و درباره یک موضوع مشخص با قدرت صحبت کنید.

۳ – کاریزماتیک رفتار کنید

افراد کاریزماتیک به‌محض ورود به هر جمعی توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند و همه دوست دارند به حرف‌هایشان گوش دهند. آنها تأثیر زیادی بر دیگران می‌گذارند؛ بسیار دوست‌داشتنی و پرجاذبه هستند و بدون آنکه خود را به‌زحمت بیندازند، به‌راحتی می‌توانند دیگران را متقاعد کنند. برخلاف باور عموم که کاریزما را ویژگی‌ای ذاتی می‌دانند، باید بدانید که می‌توانید این ویژگی را در خود تقویت کنید؛ بنابراین اگر فرصت مطالعه نسخه کامل کتاب افسانه کاریزما اثر اولیویا فاکس کابان را ندارید، می‌توانید این خلاصه کتاب آموزنده را در وبسایت و اپلیکیشن بوکاپو به‌صورت صوتی یا متنی مطالعه کنید.

۴ – شنونده خوبی باشید

در دنیای امروز که افراد به دنبال جلب‌توجه حداکثری در فضا‌های مجازی هستند و مدام از خودشان، افکارشان و علایقشان صحبت می‌کنند، مهارت شنیدن حلقه گمشده این ماجرا است. قلب و ذهن خود را به‌طرف مقابل بسپارید و واقعاً به حرف‌های او گوش کنید. کسی که یاد بگیرد چگونه به حرف‌های دیگران گوش کند، نصف راه جذابیت را طی کرده است! گاهی افراد با اظهار و نظر‌های نامربوط کاملاً خودشان را از چشم طرف مقابل می‌اندازند. خوب گوش‌کردن را یاد بگیرید و به دیگران اجازه دهید خودشان را بروز بدهند.

۵ – لبخند بزنید

چطور در برخورد اول جذاب باشیم؟

لبخند زدن تنها زبان مشترک همه ملت‌هاست! این مسئله قدرت تأثیرگذاری لبخند در ارتباط بین آدم‌ها را نشان می‌دهد. لبخند زدن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد جذابیت است. وقتی ما لبخند می‌زنیم یا می‌خندیم، اجازه می‌دهیم طرف مقابل در کنار ما احساس راحتی کند و او نیز با ما همراه شود. خنده کار خودش را خوب بلد است و لحظات شادی برایتان رقم خواهد زد. چه کسی به دنبال لحظه‌ای شاد بودن و دور شدن از دغدغه‌های زندگی مدرن نیست؟

۶ – ارتباط چشمی برقرار کنید

خیره شدن و زل زدن در چشم طرف مقابل را با ارتباط چشمی اشتباه نگیرید. توانایی نگاه‌کردن به چشم دیگران و صحبت‌کردن، نشان از اعتمادبه‌نفس شما دارد. لازم به تکرار نیست که بگوییم افراد با اعتمادبه‌نفس راحت‌تر از بقیه توجهات را به سمت خود جلب می‌کنند. ارتباط چشمی با اطرافیانتان را تمرین کنید. آنها را با چشمانتان تأیید کنید و نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید. معمولاً ارتباط چشمی برای آقایان راحت‌تر است و خانم‌ها در اولین دیدار به اهمیت این مسئله توجه نمی‌کنند. شری آرگو، نویسنده کتاب زنان زیرک معتقد است که زیبایی ظاهری و یا داشتن مدارک دانشگاهی بالا به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند باعث جلب‌توجه مردی شود که با او آشنا شده‌اید. او به زنان یاد می‌دهد که چگونه با راهکار‌های کاربردی توجه طرف مقابل را جلب کنند.

۷ – احساس جذابیت کنید

چگونه انتظار دارید به چشم دیگران جذاب باشید وقتی خودتان این احساس را ندارید؟ اعتمادبه‌نفس را با خودشیفتگی اشتباه نگیرد. بعضی از افراد از فرط خودشیفتگی خود را جذاب می‌پندارند و انتظار دارند که همه آنها را جذاب خطاب کنند. بااین‌حال فردی که از درون زیبایی خود را باور دارد و قبول دارد که هر فرد زیبایی‌های طبیعی منحصربه‌فردی دارد، می‌تواند این حس را به‌طرف مقابل نیز منتقل کند.

تأثیری که انسان‌ها در برخورد‌های اولیه بر یکدیگر می‌گذارند، می‌تواند مسیر روابط آنها را برای همیشه عوض کند. به همین دلیل مهم است که با هوشیاری کامل و آگاهانه با دیگران برخورد کنید. البته بسیار مهم است خودتان باشید و از تصنعی رفتار کردن پرهیز کنید. بهتر است با افراد جدید آهسته‌آهسته آشنا شوید تا بدون شناخت کافی برداشت‌های اشتباه از رفتار‌های هم نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا