دسته‌بندی نشده

چطوری دوست پسرم را امتحان کنم ؟

امتحان کردن دوست پسر

شاید گاهی در ارتباط با دوست پسر‌تان دچار شک و تردید شده‌اید و احساس‌کرده‌ اید که او به شما خیانت‌می‌کند و یا حتی از فکر چنین اتفاقی هم می‌ترسید. این موضوع را نمی‌توانید با او مطرح‌کنید چون احتمالا با این کار او را ناراحت خواهید کرد. در چنین شرایطی تنها چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که او را امتحان‌کنید.

در نتیجه با یک خط تلفن دیگر به او پیام‌می‌دهید یا از دوست صمیمی خود می‌خواهید که این کار را برای شما انجام‌دهد و او را امتحان‌کند. تا زمانیکه نتیجه را متوجه‌شوید آرام و قرار ندارید و فقط می‌خواهید که پسر موردعلاقه‌تان هیچ جوابی به پیام شما یا دوستتان ندهد.

اما اگر این اتفاق نیفتاد و او جواب پیام شما را کاملا صمیمانه داد چه می‌شود ؟ آیا اصلا کاری که انجام دادید درست است ؟ در این مقاله درباره پیامدها و جنبه‌های مختلف چنین تصمیمی صحبت‌می‌کنیم.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی‌ می‌کنند.

آنچه قبل از امتحان‌کردن دوست پسرتان باید بدانید

چرا احساس شک در شما ایجاد شد ؟

چه زمانی برای اولین بار احساس‌کردید که به دوست پسرتان شک‌دارید و می‌خواهید او را امتحان‌کنید تا مطمئن شوید فقط به شما وفادار است ؟ آیا خطایی از او سر زده بود ؟ رفتار نامناسبی از او دیده بودید ؟ پیام و یا تماس مشکوکی در موبایلش بود ؟ قبل از این که بخواهید او را امتحان‌کنید حتما دلیل احساس و کاری که می‌خواهید انجام‌دهید را از خود سوال‌کنید.

آیا من بیش از اندازه به او شک‌ دارم، آیا این من هستم که دوست‌دارم عشقم فقط مال من باشد و با هیچ کسی در ارتباط نباشد ؟ آیا تا بحال هیچ مورد غیراخلاقی از او ندیده‌ام و او همیشه به من محبت می‌کرده و این فقط یک احساس ترس از آینده و ترس از نداشتن او است ؟ اگر این صرفا یک احساس در درون شما است و او هیچ بدعهدی نکرده است باید حتما روی افکار و باورهای خود فکر‌کنید و علت را پیدا‌ کنید.

پس از امتحان کردن دوست پسر چه می شود ؟

زمانی که شما تصمیم به انجام کاری می‌گیرید باید همه جوانب را بسنجید. اگر دوست پسرتان به این موضوع پی ببرد و متوجه‌شود این داستان از سمت شما برنامه‌ریزی شده واکنشش چه خواهد بود ؟ مسلما هیچ شخصی دوست ندارد که فرد مورد علاقه‌اش به او بی‌اعتماد باشد، پس حواستان به احساسات او نیز باشد. اگر او این کار را با شما می‌کرد چه حسی پیدا می‌کردید ؟ احتمالا فکر می‌کردید که به شما اعتماد ندارد و هنوز وارد زندگی مشترک نشده می‌خواهد مچ شما را بگیرد و کنترلتان کند. تصور این موضوع هر احساسی را که در شما ایجاد‌می‌کند، چند برابرش را نیز در واقعیت برای عشقتان ایجاد خواهد کرد.

غیر از امتحان‌کردن دوست پسرتان چه راه‌حل‌های دیگری دارید ؟

امتحان‌کردن عشقتان به هر دلیلی که باشد یک واکنش هیجانی و دور از منطق است. فکر‌می‌کنید اگر عشقتان را امتحان‌کنید و او متوجه‌شود این کار از سمت شما است و هیچ جوابی به پیام شما ندهد و خیال شما کاملا از جانب او راحت‌شود، در آینده نمی‌تواند دور از چشم شما با دختر دیگری ارتباط برقرار کند ؟ پس منطقی تصمیم‌بگیرید؛ این کار فقط پاک‌ کردن صورت مسئله است.

اگر قبلا سابقه خیانت و بدعهدی از عشقتان دیده‌اید و با بخشش و گذشت شما تغییری در رفتارش ایجاد نشده، احتمال این که در آینده دوباره این رفتار را تکرار‌ کند زیاد خواهد بود. پس امتحان‌کردن او بیشتر روح شما را آزرده‌ می‌کند. اگر قصد ادامه دادن رابطه را با او دارید به او کمک‌کنید تا مشکلش را حل‌کند نه این که با مچ‌گیری شرایط را بدتر کنید. اگر هم فکر‌ می‌کنید او تغییری نمی‌کند بهتر است رابطه‌تان را تمام‌کنید .

روش های جایگزین به جای امتحان کردن

نشانه‌هایی که می‌توانند جایگزین امتحان‌کردن دوست پسر‌‌تان شوند.

همانطور که گفته شد، شما با امتحان‌کردن عشقتان می‌خواهید از میزان وفاداری او مطلع شوید. اما نشانه‌هایی وجود دارند که به شما می‌گویند چطور می‌توانید متوجه‌شوید که پسر مورد علاقه‌تان به شما متعهد است .

او مدام با شما تماس‌ می‌گیرد و پیام می‌فرستد

دوست پسر شما در سخت‌ترین شرایط هم به یاد شما است. حتی روزهایی که مشغله کاری زیادی دارد دقایقی را ما بین کارش خالی‌کرده و با شما تماس‌می‌گیرد.

چیزی را از شما پنهان‌ نمی‌کند

او مشغله را بهانه بی‌خبری از شما نمی‌کند.

برای گوشی‌اش رمز عبور نمی‌گذارد و در مورد جاگذاشتن گوشی‌اش در کنار شما در هر شرایطی مردد نیست. زمانی که می‌خواهید به عکس‌‌های اینستاگرام او نگاه‌کنید بدون تردید و بلافاصله رمز کاربریش را در اختیار شما قرارمی‌دهد.

همیشه از شما طرفداری‌ می‌کند

چگونه می‌توان دوست پسر خود را در حین دعوا امتحان‌کرد ؟ یک مرد وفادار هرگز در مورد عزیزانش بدگویی نمی‌کند. حتی در مواقعی که با هم دعوا می‌کنید باز هم حواسش به مرز بین بدگویی و نصیحت‌کردن‌ است. هر چند که همه‌ی این دعواها و بگو مگوها در حد یک جوک است اما باز هم او از بدگویی در مورد شما و رابطه‌ی بین خودتان اجتناب‌ دارد زیرا به شدت شما و این رابطه برای وی محترم و با ارزش هستید.

علاقه زیاد به شما

به شما علاقه‌ی زیادی دارد و بیش از هر شخص دیگری به شما فکر‌می‌کند

او به شما احترام‌می‌گذارد و چشمانش تنها به دنبال شماست. هیچ‌ چیز بدتر از این نیست که چشم دوست پسر آدم به دنبال دختران دور و بر و یا دوستان خودت باشد. یک مرد واقعی از این موضوع آگاه است و کاری‌می‌کند تا شما نیز از این موضوع آگاه‌شوید که شما تنها انتخاب وی هستید.

او بسیار به شما اهمیت‌ می‌ دهد

او صرفا به این دلیل به شما اهمیت‌می‌دهد که دیدن لبخند شما باعث شادی و خوشحالی وی می‌شود و نه بخاطر این که چیزی از جانب شما بدست‌می‌آورد. یک مرد همواره از در کنار معشوق خود بودن در تمامی دستاوردهای عشقش احساس شادی می‌کند. او شما را بخاطر آن چه هستید دوست‌دارد زیرا شما برای او با ارزش هستید. همچنین این اهمیت‌دادن می‌تواند به شما اطمینان‌خاطر بدهد که دوست‌ پسرتان به دنبال دختر دیگری نیست زیرا او عشقش را پیداکرده است.

آن چه انجام‌ می‌ دهید برای او مهم است

عاشق هم بودن یعنی این که شما در تمامی لحظات زندگی حامی و همراه یکدیگر باشید. تحسین‌کردن کارهای کوچک قطعا می‌تواند بر روی روحیه و اخلاق هر شخصی تاثیرگذار باشد. اگر دوست‌ پسرتان هر روز و حتی در مورد موفقیت‌های ناچیز نیز شما را تحسین‌می‌کند و کارهایتان برای وی مهم است پس بدانید که او قطعا نسبت به شما وفادار است.

هیچ رازی را از شما مخفی‌ نمی‌کند

اگر دوست پسرتان هرگز رازی را از شما مخفی‌نمی‌کند هر چند که این راز کوچک نیز باشد پس با خیالی آسوده مطمئن‌باشید که او هرگز حتی خیال خیانت‌کردن به شما را هم در سر نخواهد پروراند. شما هر دو تمامی رازهایتان را با یکدیگر در میان‌ می‌گذارید و در این بین استثنائی قائل نیستید. اگرچه ممکن‌است که در بین دوستان دوست پسرتان دخترانی نیز باشند و صرف نظر از اینکه هر دوی شما به طور خاصی در مورد این موضوع به توافق رسیده‌اید یا نه اما وی برای رابطه‌ی خود با آنان حد و مرزهایی مشخص‌می‌کند.

او به شما احترام‌ می‌گذارد

اگر دوست پسرتان واقعا شما را دوست‌داشته باشد پس به شما علاقمند خواهد بود. در این شرایط حتی اگر او با نظرات و افکارتان مخالف هم باشد باز هم به ایده‌های و نظرات شما احترام‌می‌گذارد. او به جزئیات علایق و نفرت‌های شما توجه‌می‌کند و تا حد توان در صدد برطرف‌ کردن نیازهای شما برخواهد آمد. برای روشن‌تر شدن قضیه می‌توانید سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • آیا وی در مورد زندگی شخصیتان از شما سوال‌ می‌کند ؟
  • آیا به احساسات و افکار شما احترام‌می‌گذارد ؟

اگر دوست پسرتان به شما احترام‌می‌گذارد در این صورت علی‌رغم این که شما از وی درخواستی نداشته‌اید اما او تعهدات اولیه‌ی خود را نشان‌داده است. سازش تنها مربوط به چیزهای کوچکی همچون علی‌رغم این که او فیلمی را دوست‌ندارد اما چون شما عاشق آن فیلم هستید بخواهد با شما آن فیلم را ببیند و یا حتی مسائل بزرگتر از این هم نیست بلکه سازش نشانه‌ای برای این است که دوست پسرتان واقعا شما را دوست‌دارد.

  • سازش واقعی این نیست که “اگر تو این کار را برای من انجام‌دهی من هم این کار را برای تو انجام‌می‌دهم” فراموش‌ نکنید که سازش و در کنار هم بودن یک مذاکره نیست.
  • از خود بپرسید که آیا دوست پسرتان همیشه اصرار بر این دارد که در مواردی که با هم توافق‌ندارید حق با او است ؟ و یا این که شما حرف آخر را می‌زنید و او با این قضیه مشکلی‌ندارد ؟

او دوست‌دارد شما را به خانواده و دوستانش معرفی‌کند

اگر دوست پسرتان می‌خواهد که فقط متعلق به او باشید و شما را به خانواده و دوستانش معرفی‌نمی‌کند بعید است که واقعا شما را دوست داشته باشد زیرا اگر او واقعا شما را بخواهد شما را در تمامی بخش‌های زندگیش شریک‌می‌داند و شما نیز جزئی از آن خواهید بود.

  • شاید در ابتدا و مخصوصا اگر دوست پسرتان رابطه‌اش با خانواده‌اش زیاد خوب نباشد، واردکردن شما به خانواده‌اش کار سختی باشد.
  • اگر او در کنار خانواده و دوستانش با شما رفتاری متفاوت‌دارد دلیل این کار را از او بپرسید. اگر او واقعا شما را دوست داشته باشد برای او فرقی‌نمی‌کند که در چه محیطی باشد و همواره به حضور شما افتخار‌می‌کند.
  • کسی که شما را دوست‌دارد حتما به خانواده و دوستان شما نیز علاقمند است. حتی اگر دوست پسرتان از خانواده و یا دوستان شما خوشش هم نیاید باز هم در صورتی که شما از او بخواهید او به دنبال فرصتی برای بودن با آنها خواهد بود.
  • ممکن‌ است که دوست پسرتان چون خجالتی است از بودن در کنار خانواده و دوستانتان طفره‌می‌رود و گریز دارد اما اگر او سعی‌می‌کند تا شما را هم از آنها دورکند احتمالا کنترل و حساسیت بیش از حدی روی شما دارد که البته این علامت اصلا خوب نیست.
  • اگر دوست پسرتان اهمیتی به شناختن دوستان و خانواده‌تان نمی‌دهد این می‌تواند بدین معنی باشد که اصلا به شما هم اهمیتی‌نمی‌دهد.

هر زمان که کار اشتباهی انجام‌دهد از شما عذرخواهی می‌کند

بعضی از مردها به راحتی عذرخواهی‌ می‌کنند اما ممکن‌است که تغییری در رفتار و اعمالشان ایجاد نشود. از طرفی دیگر، بعضی از هم مردها هم هستند که حتی اگر مسلم بدانند که اشتباه هم کرده‌اند باز هم عذرخواهی نمی‌کنند. توجه‌کنید که هنگامی که دوست پسرتان کاری اشتباه و یا زشتی می‌کند واکنش او چیست. آیا او در چنین مواقعی از شما عذرخواهی می‌کند؟

• اگر فردی به راحتی عذرخواهی می‌کند اما دوباره همان الگوی رفتاری را تکرارکند در واقع عذرخواهی‌های او کاملا بی‌معنی است.

• احتمالا معذرت‌خواهی کردن بابت اشتباهات برای دوست پسری که لجباز و یکدنده است، سخت باشد اما اگر او شما را دوست داشته باشد تا زمانی که دوباره همه چیز بین شما به حالت عادی بازنگردد، معذب خواهد بود و برای برطرف‌کردن این دلخوری‌ها از شما معذرت‌خواهی می‌کند.

حرف و عملش یکی است

اصولا دوست پسری که حرف و عملش یکی نباشد اصلا قابل اعتماد نیست. در واقع کسی که اعمالش با گفتارش همخوانی نداشته باشد از لحاظ فکری مشکل دارد و این مشکل را می‌تواند از کردار و گفتارش مشاهده‌ کرد. اگر دوست پسرتان عمل و حرفش یکی نیست نمی‌توان به او اعتمادکرد حتی اگر شما را دوست هم داشته باشد باز قابل اعتماد نیست.

  • • بسیاری از اوقات پیش آمده که دوست پسری بخواهد تا این عدم‌همخوانی عمل و گفتار را از طریق اعتراف‌کردن به تجارب منفی زندگیش توضیح‌دهد. در چنین مواقعی اکثرا دختران نسبت به دوست پسرانشان احساس ترحم‌کرده و سعی‌می‌کنند تا به او کمک‌کنند.
  • • ممکن‌ است در برخی دیگر از مواقع نیز فرد بخواهد تا شما را بابت این ناهنجاری بین گفتار و کردار مقصر کند. در این مواقع، فرد با تفسیرکردن حرف‌های شما سعی در مقصرکردن شما در بروز افکار منفی در خودش می‌داند که این کار اصلا نشانه‌ی خوبی نیست.

بخاطر داشته باشید که تنها گفتن “دوستت‌دارم” کافی نیست

می‌توان گفت که کسی که به شما می‌گوید که شما را دوست دارد اما در عمل آن را نشان‌نمی‌دهد در واقع علاقه‌ای به شما ندارد.گاهی گفتن جمله‌ی “دوستت‌دارم” از ته دل نیست و صرف بدنبال اهداف دیگری است. وقتی کسی به شما می‌گوید “دوستت‌دارم” دقت‌کنید که آیا حرف و عملش یکی است یا نه.

• اگر در مورد اعتمادکردن به حرف‌های او مطمئن‌نیستید از یک نفر قابل اعتماد در این زمینه کمک‌بگیرید. شاید او چیزهایی را ببیند که شما قادر به درک و دیدن آنها نیستید.

• اگر قانع‌شده‌اید که دوست پسرتان واقعا شما را دوست‌دارد پس اکنون نوبت آن رسیده‌ است که به این فکرکنید که آیا تنها این دوست‌داشتن برای شما کافی است یا نه.به یاد داشته باشید که این ویژگی‌ها صرفا نشان‌دهنده بالا‌بودن احتمال دوام رابطه شما و دوست‌پسرتان است و به هیچ عنوان به تنهایی تضمین‌کننده رابطه نیستند و به واکنش‌های شما نسبت به عشقتان نیز بسیار بستگی‌دارد.

بیشتر بخوانید:

با این ۱۲ ترفند دوست پسرتان را عاشق خود کنید

۱۰ نشانه که بفهمید آیا دوست پسر تان با کس دیگری قرار میگذارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا