دسته‌بندی نشده

چرا همسرم به حرفم گوش نمیده ؟ ( +راهکارهای اساسی)

چرا همسرم به حرفم گوش نمیده ؟

قطعا این جمله را از بسیاری از مردان و زنان شنیده ایم که همسرشان به حرف‌هایشان گوش نمی‌کند و یا به آنها توجه نمی‌کند. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.
بخشی از آن طبیعی است و در اکثر مردان وجود دارد، اما بخشی دیگر ممکن است به خاطر رابطه‌ی خانم و شوهرشان باشد و نیاز به اصلاح داشته باشد.
در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود که چرا مردان ممکن است حرف شنو نباشند و سپس راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل برای خانم‌ها توضیح داده می‌شود.

حتماً بخوانید:

چیکار کنم شوهرم ازم حساب ببره ؟!

چیکار کنم شوهرم ازم حساب ببره ؟!

اگربه دنبال راه‌هایی هستید که شوهرتان را وادار کنید روی شما حساب کند یا معمولاً شوهرتان را از شما بترساند، مطالعه این مقاله از دلگرم را از دست ندهید.

مشکل گوش ندادن در یک رابطه می‌تواند به مسائل مختلفی مربوط باشد. عوامل مؤثر در این امر می‌تواند شامل روش مراوده شما (یا همسرتان) باشد، یا دیگر مسائل شخصی که باعث می‌شود هرکدام از شما قادر یا مایل به گوش دادن نباشید. گاهی هم ترکیبی از مسائل مختلف می‌تواند باعث گوش ندادن همسرتان به شما شود.

گوش ندادن همسر

اگر همیشه یا اغلب مواقع انتظار دارید که شوهرتان با شما موافق باشد و از شما حرف شنوی داشته باشد، این حد از اصرار و پافشاری و احترام نگذاشتن به طرز تفکر خودش، باعث می‌شود خسته و دلزده شود و دیگر به حرف‌هایتان گوش ندهد.

مردان معمولا خوش‌شان نمی‌آید که خانم بیش از حد وارد جزئیات می‌شود و مو به مو چیزی را تعریف می‌کند. اگر عادت دارید همه چیز را طولانی و با جزئیات تعریف کنید، بدانید که شاید روزی شوهرتان خسته شود و دیگر به حرف‌هایتان گوش ندهد. مردان کلی گویی را دوست دارند، یعنی اگر می‌خواهید خوب به حرف‌هایتان گوش کند باید بسیار مختصر و مفید تعریف کنید و صحبت کنید، و فقط موارد مهم را بگویید. وارد جزئیات نشوید.

گوش دادن همسر

چیکار کنم شوهرم به حرفم گوش کنه

بهترین راه برای حل مشکلات در رابطه با همسر، ارتباط با او و صحبت کردن با او درباره مسائل است. همچنین، می‌توانید به دنبال راه‌حل‌های مشترک برای مسائل خانوادگی بگردید و با همکاری و تعاون، به روابط بهتری دست یابید.

قدردانی کردن در هر شرایطی معجزه می‌کند. اگر می‌خواهید شوهرتان از شما حرف شنوی داشته باشد، لازم است هر از چند گاهی (نه همیشه) او را بابت کارهایی که به درستی انجام می‌دهد، تشویق کنید

  • سرزنش و ایراد گرفتن از رفتارهای همسرتان را کنار بگذارید

ایراد گرفتن از رفتار همسر فقط باعث می‌شود که حس کند فرد با کفایتی نیست و از شما بیشتر فاصله می‌گیرد.

  • از احساساتتان صحبت کنید

از این موضوع صحبت کنید که رفتار همسرتان باعث می‌شود چه احساسی را تجربه کنید ، این بسیار به رابطه‌تان کمک می‌کند: برای مثال: عزیز دلم زمانی که باهام مشورت نمی‌کنی خیلی حس بدی بهم دست میده حس می‌کنم من برات اهمیت ندارم. یا عزیز دلم ما یک خانواده هستیم و برای اینکه از خانوادمون مراقبت کنیم باید نظرات همدیگر و در نظر بگیریم.

  • به او نشان دهید که به تصمیمات او اعتماد دارید.

شما می‌توانید احساس کفایت را در همسرتان ایجاد کنید. این موضوع نفع دوجانبه دارد و به رابطه شما هم کمک می‌کند. مثلاً: عزیزم خیلی تصمیم خوبی گرفتی؛ اما اگر من رو هم در جریان میذاشتی و با من مشورت می‌کردی خیلی بیشتر خوشحال می‌شدم. یا اگر تصمیم اشتباهی می‌گیرند بدون سرزنش و توبیخ همدلی کنید و منبع امن همسرتان باشید بگذارید بتواند احساسات خودش را با شما در میان بگذارد.

  • حرف‌ها و خواسته‌هایتان را بررسی کنید

ممکن است حرف‌ها و خواسته‌های شما، طوری نباشد که شوهرتان بتواند به آنها عمل کند چون هر شخصی تیپ شخصیتی و طرز تفکر خاص خود را دارد و اگر طرز تفکر شما در آن موضوع برایتان قابل قبول است، دلیل بر این نیست که حتما آن موضوع را از زاویه دید خودتان، شوهرتان نیز قبول داشته باشد. بنابراین باید از زاویه دید او نیز بررسی کنید و خودتان را جای او بگذارید

  • در شرایط مناسب با او صحبت کنید

مغز مردان به صورتی است که فقط می‌توانند بر روی انجام یک کار تمرکز کنند. به عنوان مثال زمانی که یکی از وسایل آشپزخانه را تعمیر می‌کند، نمی‌تواند همزمان به حرف‌های شما نیز با دقت گوش دهد. بنابراین در شرایط مناسب با او صحبت کنید که تمام تمرکزش به حرف‌های شما باشد و نه به کار دیگری.

  • در شرایط مناسب با او صحبت کنید

مغز مردان به صورتی است که فقط می‌توانند بر روی انجام یک کار تمرکز کنند. به عنوان مثال زمانی که یکی از وسایل آشپزخانه را تعمیر می‌کند، نمی‌تواند همزمان به حرف‌های شما نیز با دقت گوش دهد. بنابراین در شرایط مناسب با او صحبت کنید که تمام تمرکزش به حرف‌های شما باشد و نه به کار دیگری.

غر زدن در همه افراد وجود دارد و جزءی از ذات انسان محسوب می‌شود اما اگر می‌خواهید شوهرتان از شما حرف شنوی داشته باشد، غر زدن افراطی را متوقف کنید چون هرچقدر غر بزنید، او بیشتر از شما فاصله می‌گیرد و کمتر به حرف‌هایتان گوش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا