دسته‌بندی نشده

چرا به اهداف خود نمی رسیم؟

چرا به اهدافمان نمیرسیم؟ این مطلب میتواند یکی از جذاب ترین عناوین سری جدید مقالات موفقیت مجله دلگرم باشد. همراه ما باشید.

divider

متاسفانه اکثر افراد نمیتوانند به هدف های خود در زندگی برسند. در ادامه چند راهکار برای رفع این مشکل بزرگ به شما معرفی خواهیم کرد.

چیزهایی که شما را محدود میکنند بشناسید

یکی از تکنیک های ارزشمندی که در هنگام هدفگذاری میتوانید بسیار کارآمد باشید این است که از خود بپرسید: حد نهایی من کجاست؟ با چه سرعتی میخواهم به هدف هایم برسم؟ از چه راه هایی میتوانم به این اهداف برسم؟ این ها سوالهایی هستند که باید ازخود بپرسید.

شناسایی محدودیت هایی که فکر میکنید دارید بسیار مهم است و تشخیص درست آن ها نشانگر هوشیاری شماست. پس از آنکه اینکار را انجام دادید تاثیر شگرفی که بر میزان اعتماد بنفش شما میگذارد، شگفته زده تان خواهد کرد.

اعتماد بنفس یک فاکتور حیاتی است

پس از مطالعه صد ها تحقیق و مقاله ای که در موضوع موفقیت منتشر شده به یک نتیجه گیری رسیدم. میزان و سطح اعتماد بنفس شما عاملی تعیین کننده در دستاوردهای شماست.

زمانی که اعتماد بنفس کافی داشته باشید، شهامت انجام هرکاری را خواهید داشت. ذات موفقیت تشکیل شده از احتمالات است. هرچقدر بیشتر امتحان و تلاش کنید، شانس شما هم بیشتر است.

دقیقا هدفگذاری هم به این موضوع توجه دارد. زمانی که اهداف خود را سازماندهی میکنید، میتوانید چیزهای بیشتری را امتحان کنید و بالطبع، شانس شما هم افزایش پیدا میکند.

تنها چیزی که ممکن است شما را محدود کنند، میزان اعتماد بنفس و باور شما به خودتان است. زمانی که به حد اعلای خودباوری برسید، هیچ چیزی، تاکید میکنم، هیچ چیزی نمیتواند شما را متوقف کند.

اعتماد بنفستان را بسازید

بزرگ ترین چالش های موجود در مسیر موفقیت اکثرا فقط در ذهن ما هستند.

این مشکلات هیچ ارتباطی به شرایطی محیط اطراف شما یا مردم ندارد. زمانی که اعتماد بنفس خود را بالا ببرید این موضوع را کاملا متوجه خواهید شد و هنگامی که از درون، ذهن شما ساختار درستی داشته باشد، مشکلات هم یکی یکی حل میشوند.

سه تا ایده برای بالابردن اعتماد بنفس وجود دارد.

اول، مسئولیت تمام کارهایی که انجام دادید یا در آینده انجام خوهید داد را بپذیرید.

دوم، بپذیرید که میتوان هر مشکلی را حل کرد به شرط اینکه بر روی توانایی های خود کار کنید.

و سوم، برای رسدن به چیزهایی که میخواهید هدفگذاری کنید و در آن، زمان رسیدن به اهدافتان را هم مشخص نمایید. سپس هر روز سخت تلاش کنید تا رویا ها را به واقعیت تبدیل کنید.

بصورت مداوم تمرین کنید

گرایش طبیعی انسان این است که آنقدر تلاش کنید تا یک راهکار یا تکنیک مناسب پیدا کند. این راهکار میتواند در هر زمینه ای باشد.

بعد از اینکه این تکنیک را پیدا کردیم به یک دلیل نامشخص و عجیب، دوباره میریم سر خونه اول و همان کارهای قدیمی را انجام میدهیم. هدفگذاری و داشتن تفکر مثبت همانند یک برنامه ریزی ذهنی میماند که به رشد شخصیت ما کمک خواهد کرد.

درست مثل یک برنامه ورزشی که باعث رشد بدن ما میشود.اگر انتظار دارید که به اهدافتان برسید و برنامه هایتان واقعا کار کند، باید بصورت مداوم آن ها را انجام دهید.

الگوهای موفقیت را به زندگی خود تزریق کنید

زمانی که یک تکنیک یا استراتژی موفق پیدا کردید، بلافاصله آن را در زندگی روزمره بکار ببندید. پس از مدتی نتایج خارق العاده ای حاصل میشود که قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

من در مورد افراد موفق زیادی تحقیق کردم و متوجه شدم که همه ی آن ها استعدادهای زیادی داشته اند که حتی اگر 100 بار هم زندگی میکردند زمان کافی برای استفاده از همه شان را نداشتند.

شما هم مطمئن باشید دقیقا همین شرایط را دارید. هدفگذاری صحیح میتواند باعث افزایش سرعت شما شود تا بتوانید در زمان محدودی که دارید به موفقیت های خیلی بیشتری دست پیدا کنید.

حالا از خود بپرسید، اون چیه که همیشه میخواستید اما ترس زیاد اجازه نداده تا بدنبالش بروید؟


تا الان باید متوجه شده باشید که چرا هنوز به اهدافتان نرسیده اید، اگر همچنان سوالی برای شما باقی مانده میتوانید از طریق قسمت کامنت ها بیان کنید. امیدوارم که لذت برده باشید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا