دسته‌بندی نشده

چای باروتی و 12 خاصیت شگفت انگیز آن

چای باروتی چیست ؟

چای باروتی خواص این چای از چین باستان شناخته شده است در اصل از ژجیانگ، یکی از استان های چین کشت می شود. این چای ساخته شده از برگ چای نورد است و مزایای متعددی دارد. سبک منحصر به فرد این چای، گرد است. ساخت این چای بسیار خاص و جالب است. بعضی از مردم آن را به عنوان مروارید چای ها می دانند.

تولید چای باروتی در سلسله تانگ 618-907 معرفی شده و سپس در قرن نوزدهم به تایوان آمد.. اکنون ساخت این نوع چای از طریق دستگاه انجام می شود. یک واقعیت جالب که گلوله های براق نشان می دهد که چای نسبتا تازه است. اندازه باروت نیز با کیفیت همراه است، باروت های بزرگتر علامت کیفیت پایین تری است گلوله های دارای قطر کوچک و تیز کیفیت بالاتری دارند.

طریقه مصرف این چای مانند دمنوش و چای های دیگر است به محض اینکه پس از ریختن آب جوش چای رنگ گرفت می توانید آن را مصرف کنید.

خواص چای باروتی :


1. ضد اکسید شدن :

چای خوب ضد اکسید کننده است که کمک می کند تا از اثر رادیکال آزاد که از آلودگی محیط زیست در هوا تولید می شود جلوگیری شود. بنابراین، این یک راه خوب برای مدیریت بدن از اثر خطرناک و سمی است. این مزایای سلامتی فریرو است که می تواند به عنوان یک ضد اکسید کننده نیز عمل کند.

2. خواص ضد پیری :

همانطور که چای خوب ضد اکسید کننده است،خواص ضد پیری نیز دارد. این امر برای جلوگیری از احتمال چروک و چروک های دیگر از جمله سایر علائم پیری زودرس در صورت کمک خواهد کرد. بنابراین، این چای می تواند صورت را تازه تر و جوان تر کند.

3. بهبود ایمنی بدن :

چای باروتی یک راه خوب برای مدیریت یک سیستم ایمنی بهتر است. بنابراین، این چای می تواند به جلوگیری از احتمال ابتلا به باکتری ها یا عفونت ویروس در بدن کمک کند. این مزایای سلامتی چای دارجیلینگ است که می تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند.

4. منبع فیبر :

چای سبز منبع خوبی از فیبر است. فیبر این چای می تواند به نیازهای فیبر بدن در سیستم گوارش کمک کند.

5. چای باروتی باعث هضم آسان می شود :

چای منبع خوبی از فیبر است، این کمک خواهد کرد که سیستم گوارشی را کاهش دهد. این می تواند حرکت روده را بهبود بخشد. علاوه بر این، جذب مواد مغذی را بهینه کرده و هضم غذا را بهبود می بخشد. این همان مزایای سلامتی نخود فرنگی بنفش است که می تواند سیستم گوارش را نیز کاهش دهد.

6. افزایش سرعت سوخت و ساز :

مزایای دیگر سلامت چای باروتی شامل کمک به افزایش سرعت متابولیسم بدن است. و باعث می شود تبدیل غذا به انرژی بهینه سازی شود. و در واقع افزایش سرعت متابولیسم باعث جذب بهتر و سوختن چربی دور قلب می شود.

خواص چای بارونی

7. خواص ضد باکتریایی دارد :

چای باروتی یک راه خوب برای جلوگیری از عفونت باکتریایی در بدن است. بنابراین، می تواند به جلوگیری از هر گونه بیماری ناشی از عفونت باکتری ها مانند معده یا پوست کمک کند.

8. ضد سرطان است :

همانطور که چای عامل خوبی برای ضد پیری است، می تواند به عنوان یک ضد سرطان نیز کمک کند. کارشناسان بر این باورند که چای باروتی با سلول سرطانی مبارزه می کند و باعث تحریک ساخت سلول های سالم در بدن هستند. با این حال باعث این موضوع نیاز به تحقیق بیشتر دارد.

9. بهبود قلب و عروق :

چای باروتی یک عامل خوب برای کمک به بهبود سلامت قلب و عروق است. این چای سطح کلسترول HDL و LDL را پایین می آورد .همچنین از احتمال بیماری های قلبی و عروقی مانند سکته مغزی و یا حمله قلبی جلوگیری خواهد کرد.

10. کنترل فشار خون :

یکی دیگر از مزایای چای، کنترل فشارخون است. بنابراین، به فشار خون بالا کمک خواهد کرد و فشار خون بالا در بدن را کاهش می دهد. از این رو، از سردرد نیز جلوگیری خواهد شد.

11. بهبود عروق خونی رگ ها :

مصرف چای باروتی برای داشتن سرخرگ سالم به شما کمک می کند. این موضوع باعث می شود که از تشکیل پروتئین خون جلوگیری شود و گردش خون بهتر را به ارمغان بیاورد.

12. سوختن چربی و کاهش وزن :

همانطور که قبلا ذکر شد، چای باعث هضم فوری غذا شده و میزان متابولیسم را افزایش می دهد. بنابراین، این یک راه خوب برای کمک به سوزاندن چربی و بهینه سازی جذب مواد مغذی در بدن است. علاوه بر این، عاملی برای مدیریت وزن است.

هشدارها و توصیه ها :

حتی چای مزایای بسیاری دیگری نیز دارد، همچنین عوارض جانبی متعددی دارد. بنابراین، پیش از تصمیم به مصرف این چای بهتر است توصیه زیر را بپرسید:

  1. در صورت حساسیت ، مانند خارش، قرمزی پوست، قسمتهای متورم شدن بدن یا سایر علائم شامل بیماری و حالت تهوع، چای نخورید.
  2. زنان باردار باید قبل از مصرف چای به طور مرتب از چاقی مراقبت کنند تا از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کنند.
  3. افرادی که تحت درمان هستند نباید چای مصرف کنند البته بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

این تمام مزایای سلامتی چای باروتی است که از گذشته مشهور بوده است. بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم دوست دارند آن را مصرف کنند. علاوه بر این، در حال حاضر در سراسر جهان گسترش یافته است.

نکته آخر : عده ای معتقدند که چای باروتی معطر در طی زمان باعث ایجاد بیماری هایی می شود این موضوع آنچنان ثابت نشده است ولی به شما موکدا توصیه می کنیم از چای معطر استفاده نکنید و از چای های اصل و بدون هر گونه اسانسی مصرف کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

چای به و خواص چای به

چای کوهی چیست؟خواص چای کوهی را میدانید؟

زیره چه خواصی دارد +طرز تهیه ی چایی زیره و تاثیر آن بر لاغری

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا