دسته‌بندی نشده

پیشرانه جدید هوندا برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵

هوندا در سال گذشته تأیید کرد که برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵ نه به‌عنوان یک تیم، بلکه به‌عنوان یک تأمین‌کننده پیشرانه برای تیم مک‌لارن حضور خواهد داشت و حالا از موتور خود برای فصل جدید رونمایی کرده است.

در مسابقات فرمول یک در حال حاضر پیشرانه شمال یک موتور احتراق داخلی به همراه یک سیستم بازیابی انرژی با دو موتور الکتریکی یا ژنراتور می‌شود.

Honda 2015 formula one engine

Honda 2015 formula one engine

روند توسعه این پیشرانه در مرکز اصلی توسعه و تحقیقات خود در توشیجی ژاپن ادامه داشته است. علاوه بر انجام شبیه‌سازی‌ها، هوندا تست‌های خود را به یک مرحله فراتر برده است؛ یعنی جایی که موتور احتراق داخلی که یک توربوی ۱/۶ لیتری V-6 است با سیستم بازیابی انرژی متصل می‌شود.

در همین حال، پایگاه فرمول یک هوندا در «میلتون کاینس» بریتانیا به صورت کامل در حال فعالیت بوده است. این کارخانه جدید به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های فرمول یک هوندا عمل خواهد کرد و مسئول تعمیر و نگهداری پیشرانه‌های جدید تحویل داده شده به تیم‌ها خواهد بود.

پیشرانه‌های کنونی فرمول توسط فراری، مرسدس AMG و رنو تهیه می‌شوند که خروجی آن‌ها تا ۷۵۰ اسب‌بخار است. موتور احتراق داخلی به تنهایی حدود ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و دو موتور یا ژنراتور الکتریکی در این حالت آن را همراهی می‌کنند؛ یکی با قدرت حدود ۱۶۱ اسب‌بخار و دومی برای کمک به توربوشارژر.

وقتی برای قدرت نیازی به این دو موتور الکتریکی نباشد، این موتورها از طریق گرمای اگزوز و ترمزگیری انرژی را بازیابی کرده و در یک باتری ذخیره می‌کنند.

پیشرانه جدید هوندا برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵

Honda F1 2005 Jenson Button

Honda F1 2005 Jenson Button

هوندا تاکنون زمان‌های زیادی در فرمول یک حضور داشته است. این خودروساز ژاپنی اولین بار در سال ۱۹۶۴ وارد این رقابت‌ها شد؛ ولی وقتی یکی از رانندگانش با نام «جو شلسر» در فصل ۱۹۶۸، جانش را از دست داد، هوندا نیز این رقابت‌ها را ترک کرد.

هوندا بعداً در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی به عنوان تأمین‌کننده پیشرانه دوباره به فرمول بازگشت. این پیشرانه‌های هوندا از قدرتمندترین و قابل‌اطمینان‌ترین پیشرانه‌های فرمول یک بودند و به رانندگانی مانند آیرتون سنا و نلسون پیکت برای پیروزی در بسیاری از مسابقات از کمک کردند.

هوندا سپس در سال ۲۰۰۶ بار دیگر به عنوان یک تیم به رقابت‌ها وارد شد؛ ولی با توجه به عدم موفقیت و بحران اقتصاد جهانی در آن سال‌ها، این خودروساز ژاپنی بار دیگر در فصل ۲۰۰۸ رقابت‌ها را ترک کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا