دسته‌بندی نشده

پیرچشمی چیست ؟ علائم و درمان پیر چشمی چیست؟

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید

پیر چشمی چیست

پیرچشمی یعنی این که هر موقع عدسی چشم ما قابلیت انعطاف پذیری خودش را به تدریج از دست بدهد ما دچار پیر چشمی شدیم. فرد مبتلا به پیر چشمی برای بازیابی دید طبیعی خود نیاز به عینک دارد.

علل و عوامل پیر چشمی چیست

  • کهولت و بالا رفتن سن
  • نژاد
  • شرایط آب و هوایی
  • تغذیه
  • شرایط فیزیولوژیکی
  • کاهش بینایی نزدیک

پیرچشمی یک بیماری نیست، یک تقلیل فیزیولوژیک است که با گذر زمان همچنان که بقیه بخش های بدن تغییر پیدا می کند در تطابق در عدسی چشم انسان هم مشکلاتی بوجود می آید.

نوشته های مشابه

انسان در بدو تولد، تمام اعضا و جوارحش جدید و شاداب است و قدرت تطابق آن دقیق است مثلا وقتی به نزدیک نگاه می کند عدسی چشمش 20 شماره تغییر پیدا می کند. این قدرت تطابق به تدریج کاهش پیدا می کند، تا سن شصت سالگی که کلا تطابق از بین می رود. شروع تقلیل این تطابق از چهل سال به بعد است که به آن پیر چشمی گفته می شود.

بنابراین از چهل سال به بعد، قدرت تطابق 18 یا 20 بعد از تولد به حدود 5 می رسد، بنابراین برای دیدن خطوط نزدیک، سوزن نخ کردن و خیلی کار های بسیار ظریف مثل منبت کاری، انسان دچار مشکل می شود و نیاز به عینک دارد. کسانی که مبتلا به دیابت هستند، پیرچشمی در آن ها زودتر اتفاق می افتد و کسانی که از عینک هایی استفاده می کنند که چشمشان را درشت تر نشان می دهد (دور بین ها)، زودتر دچار پیر چشمی می شوند.

پیر چشمی چه زمانی رخ میدهد؟

بنابراین پیرچشمی، یک تغییر فیزیولوژیک بدن است که بعد از چهل سالگی رخ می دهد و درمان آن استفاده از عینک است. کسانی که نزدیک بین هستند، اگر شماره عینکشان زیر دو باشد، وقتی عینک را بر می دارند نزدیک را خیلی خوب می بینند ولی آن ها که دوربین هستند احتیاج به دو تا عینک دارند.

روش های درمان پیر چشمی

خیلی از افراد هستند که چشم را با عنوان سلطان بدن یاد می کنند زیرا بر این باورند که یکی از پرکاربرد ترین و پیچیده ترین سیستم ها و اعضای بدن است.

1- استفاده از لنز های زیر چشمی

از دیگر روش های درمان این بیماری است.

2- استفاده از کمرا

این وسیله که ضخامتی معادل 5 میکرون دارد از جنس چیزی ساخته شده که به قرنیه بسیار شبیه است و به آن آسیب نمی زند. این وسیله در یک چشم قرار می گیرد و تنها امکان مطالعه کردن را به بیمار می دهد.

3- استفاده از لنز برای کسانی که مبتلا به آب مروارید هستند

معمولا تنها 10 درصد از افرادی که آب مروارید دارند از این لنز ها استفاده می کنند دلیلش این است که جدای از هزینه ای که دارد معمولا بیماران پس از گذاشتن این لنز احساس دیدن نور می کنند.

لنز هایی هست که استفاده از آن ها می تواند هم دید دور هم دید نزدیک را ترمیم کند.

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا