دسته‌بندی نشده

پل غزنوی گلستان کجاست ؟

معرفی پل غزنوی

اگر شما نیز از علاقه مندان به سازه های تاریخی ایرانی هستید، می توانید در این بخش با این پل و نمونه معماری زیبای آن آشنا شوید. این مجموعه امروزه از دیدنی های مهم بوده و بازدیدکنندگان زیادی دارد. معماری متمایز این بنا به شیوه های مختلفی اهمیت داشته که از ان دیدن می کنید. این پل را می توان یکی از دیدنی های آزادشهر دانست.

سد تاریخی غزنوی

این پل تاریخی که قدمت آن به دوره اول پهلوی باز می گردد و در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر آزادشهر واقع شده است یکی از اماکن تاریخی مهم در استان گلستان می باشد. این پل در مسیر جاده آزادشهر-شاهرود قرار دارد و در نزدیکی روستای غزنوی می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای مردم این روستا به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود.

اگر قصد سفر و بازدید از اماکن تاریخی استان گلستان را دارید این پل می تواند گزینه مناسبی در طول سفر شما باشد. ساخت این پل در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی آغاز شده است و در ساخت آن از بهترین معماران و مهندسان فرانسوی استفاده شده است.

پل غزنوی

این پل سال های زیادی است که در فهرست آثار ملی قرار دارد و دارای معماری خاص و منحصر به فردی می باشد که می تواند شما را مجذوب زیبایی خود نماید. بازدید از این پل تاریخی کاملا رایگان می باشد و گردشگران می توانند همه روزه از این جاذبه دیدن نمایند. همچنین در اطراف این پل اماکن تفریحی و تاریخی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها نیز استفاده نمایید.

پل غزنوی امروزه از دیدنی های گلستان بوده و دیدنی های زیادی برای علاقه مندان دارد. شما می توانید در لینک با مکان های دیدنی گلستان آشنا شوید و جاذبه های زیادی از این نواحی را بشناسید.

آثار تاریخی منطقه:

آثار تاریخی مهمی که در این نزدیکی واقع شده اند برای شما جذاب بوده و می توانید از این جاذبه ها دیدن کنید. این نواحی جاذبه های تاریخی زیادی داشته و مسیر اطراف آن نیز به صحرا می رسد. در این منطقه و درباره آثار تاریخی آن نیز افسانه های زیادی وجود دارد که شما می توانید به آن ها پی ببرید.

تصاویر پل غزنوی

این پل گردشگری زیبایی های زیادی دارد و هر ساله نیز گردشگران زیادی از این جاذبه های تاریخی و حتی طبیعی اطراف آن دیدن می کنند. امروزه این سازه در میان آثار میراث ملی ایران نیز به ثبت رسیده اند که از زیبایی های آن بازدید خواهید کرد.

معماری شگفت انگیز این سازه که از ویژگی هایی زیادی برخوردار بوده و نمونه ای از سازه های ساخته شده به دست معماران خارجی بوده کمتر نمونه ای از آن در ایران دیده می شود. شما علاقه مندان می توانید در سفر به این ناحیه با زیبایی های این پل و قلعه های تاریخی نزدیک آن آشنا شوید.

منبع : آرگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا