دسته‌بندی نشده

ویژگی عصا خوب و نکات مهم در خرید عصای چوبی

به طور معمول بسیاری از افرادی که دچار ضعف و ناتوانی در پاها هستند از یک وسیله کمکی برای راه رفتن استفاده می کنند. عصا می‌تواند کمک زیادی به افراد سالمند و کسانی که به هنگام راه رفتن تعادل مناسبی ندارند کند. اما گاهی می‌بینیم که افراد سالمند با توجه به داشتن عصا باز هم به هنگام راه رفتن تعادل مناسبی ندارند که علت آن استفاده نادرست از عصا و عدم انتخاب عصای مناسب است.
یک عصای خوب علاوه بر جنس مرغوب باید اندازه و ارتفاع مناسبی داشته باشد در غیر این صورت نمی‌تواند کمک زیادی به فرد سالمند کند. یک عصای خوب می‌تواند اعتماد به نفس فرد را به هنگام استفاده افزایش دهد به فرد کمک کند تا کارهای روزمره را خودش انجام دهد؛ علاوه بر آن عصا می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و از پوکی استخوان پیشگیری کند.

چگونه عصا چوبی مناسب انتخاب کنیم؟

عصاها با توجه به کارایی و استفاده فرد بیمار انواع مختلفی به خود پیدا کرده است به‌همین دلیل برای شناخت بهتر آن انواع مدل عصا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. عصاهای استاندارد: عصاهای استاندارد به طور معمول از جنس چوب و یا فلز ساخته می‌شود.عصاهای فلزی معمولا از جنس آلومینیوم است و امکان تنظیم ارتفاع در آن نیز وجود دارد این نوع عصاها کمک زیادی به حفظ تعادل فرد بیمار و سالمند می‌کند.

۲. عصای چهارپایه: این نوع عصاها معمولا مورد استفاده بیمارانی است که تعادل کمتری دارند که می‌توانند به راحتی با آن حفظ تعادل کنند مانند بیمارانی که دچار سکته مغزی شدند این افراد تا مدتها برای حفظ تعادل به عصایی نیازمند هستند که تعادل آنها را تا حد زیادی حفظ کند عصای چهارپایه بهترین انتخاب برای این افراد می‌باشد.

ویژگی یک عصا خوب

۳. واکرها: واکر نوعی عصا است که پایداری زیادی دارد اما باعث کاهش سرعت در راه رفتن می‌شود. این نوع عصا برای افرادی که قوت کافی در اندام‌های فوقانی دارند بسیار مناسب است.

4. عصا زیر بغل: این نوع عصاها مناسب افرادی است که برای تحمل وزن خود به استفاده از بازوهای خود نیاز دارند این عصاها می‌توانند ۸۰ درصد وزن بدن را حمایت کنند البته این نوع عصاها به مصرف انرژی زیادی نیاز دارد.

انواع مدل عصا

همانطور که عصا چوبی انواع مختلفی دارد دسته عصا نیز انواع مختلفی پیدا کرده است و زیبایی و راحتی فراوانی به عصا داده است اکنون انواع آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

دسته آنتیک: طراحی دسته های آنتیک به گونه‌ای است که زیبایی و جذابیت خاصی به عصا داده است. قوس این مدل دسته عصا به گونه‌ای است که به هنگام در دست گرفتن، کف دست را کاملا پوشش می‌دهد و به هنگام استفاده حس خوبی به فرد منتقل می‌کند.

دست شاهی: از آنجا که این مدل دسته عصا قدمت دیرینه‌ای دارد و بسیاری از پادشاهان و سیاست مدارهای قدیم از این نوع عصا استفاده می‌کردند این نوع عصاخا به عصا دسته شاهی شناخته شده اند. این مدل دسته عصا برای افرادی که می‌خواهند جذابیت ویژه ای داشته باشند بسیار مناسب است.

دسته دیپلمات مهندسی: این مدل دسته عصا با زاویه شیب استاندارد سبب شده است تا دست بر روی عصا بسیار محکم قرار بگیرد و عصا به راحتی از دست جدا نشود.

دسته سنتی: این مدل دسته عصا در گذشته بسیار کاربرد داشته است بسیاری از طراحان عصا و پزشکان بر این عقیده‌اند که این گونه عصاها می‌تواند به هنگام برخاستن و نشستن کمک فراوانی به سالمندان و بیماران کند.دسته‌های عصا در مدل‌های گوناگون دسته عصا روسی، دسته عصا دلفینی، دسته عصا کلاسیک و … نیز ساخته می شود که این مدل‌ها سبب افزایش زیبایی عصا می‌شود.

 عصا چوبی

انواع مدل عصا چوبی

همان‌طور که دسته عصا انواع مختلفی دارد عصا چوبی نیز با توجه به جنس و طرح آن نیز انواع مختلفی به خود اختصاص داده است. عصای چوبی با توجه به جنس آن به عصای چوب گردو و عصای چوب سفید معروف است که نوع چوب گردوی آن بسیار صیقل پذیر و زیبا است که به راحتی با کنده کاری‌های جذاب شکل و زیبایی منحصر به فردی پیدا می‌کند این نوع عصا در مقابل کشش و فشار بسیار مقاوم است و تا مدت‌ها زیبایی خود را حفظ می‌کند و مناسب برای حفظ تعادل در سالمندان می‌باشد.
عصای چوب سفید که به عصای روسی معروف است به دلیل زیبایی و تاریخچه‌ای که دارد عده‌ای از افراد از این مدل عصا استفاده می‌کنند تا علاوه بر حفظ تعادل از زیبایی آن جهت حضور در اماکن خاص بهره‌مند شوند. قیمت عصا چوب گردو در مقایسه با چوب سفید به دلیل کیفیت بالاتر چوب آن بیشتر است.

حتماً بخوانید:

لیست قیمت عصا

لیست قیمت عصا

در این بخش قیمت انواع عصا شامل : عصای چهار پایه، عصای پیاده روی ساده و چوبی، عصای مچی، عصای طبی، عصای صندلی شو، عصای زیر بغلی، عصای نابینایان، عصای…

عصا‌ها معمولا از جنس چوب، آلومینیوم، استیل و… ساخته می‌شود که پرکاربردترین آن عصای چوبی است زیرا علاوه بر کمک رسانی به فرد سالمند از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار است. استفاده از چوب مرغوب در ساخت عصا به این خاطر است که چوب‌ها را می‌توان صیقل داد تا به راحتی در دست سالمند جای گیرد. علاوه بر آن چوب قابل کنده کاری و منبت کاری است و می‌توان طرح‌های جذابی را با توجه به سلیقه سالمند روی آن پیاده سازی کرد. استفاده از چوب در عصا باعث می‌شود طول عمر بسیاری داشته باشد و در طول سالیان، زیبایی خود را حفظ کند.

انتخاب اندازه عصای مناسب

تناسب ارتفاع عصا با قد افراد بسیار با اهمیت به همین دلیل به هنگام انتخاب عصا باید به اندازه آن دقت شود زیرا عصاها در ارتفاع‌های مختلف در بازار موجود است اما آن عصایی مناسب شما می‌باشد که اندازه آن مناسب قد شما باشد. ارتفاع عصا طبی باید به گونه‌ای باشد که در حالت ایستاده هم سطح مچ دست باشد و آرنج حدود 20 تا 30 درجه خم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا