دسته‌بندی نشده

وایرال چیست ؟ چگونه عکس یا ویدیو وایرال کنیم ؟

وایرال در فضای مجازی برای برخی از عکس ها و ویدئو ها استفاده میشود. یا به طور خلاصه به سرعت نشر و تکثیر عکس و ویدیو در فضای مجازی وایرال گفته میشود .

وایرال چیست

چطور میتواینم پست های خود را وایرال کنیم ؟

وایرال کردن پست اینستاگرام یعنی پخش سریع محتوا. محتوای شما به سرعت توسط صدها کاربر پلتفرم اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود.

شاید در ظاهر ساده باشد، اما این مفهوم کمی پیچیده است. هیچ معیاری برای محتوای ویروسی یا وایرال وجود ندارد. مردم خودشان تصمیم می گیریند که یک محتوا را وایرال کنند.

اما یک محتوای وایرال با معیارهای زیر سنجیده می شوند:

  • تعداد اشتراک گذاری های یک محتوا
  • تعداد لایک هایی که محتوا دریافت کرده است
  • تعداد کاربرانی که محتوا را مشاهده کرده اند
  • سرعت مصرف محتوا چقدر است
  • مقدار کلیک هایی که روی لینک موجود در محتوا انجام شده است
  • طول عمر مصرف محتوا

همان طور که می بینید کمی پیچیده است که بدانید پست شما به صورت ویروسی در اینستاگرام پخش شده است یا نه.

اما معمولا یک سری معیار وجود دارد که مردم به آن ها استناد می کنند. در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

وایرال شدن یا وایرال کردن ؟

در برخی موارد مخاطبان دست اول تولید کننده محتوا، تنها چند هزار نفر هستند، در حالی که بازدید از محتوا بیش از چند صد هزار و یا بیشتر می شود. به همین دلیل به محتواهایی که در اینترنت سریع پخش می شوند و افراد زیادی به آن دسترسی پیدا می کنند، محتوای وایرال (Viral) یا محتوای ویروسی می گویند.

ویدئوهای وایرال به سرعت توسط عده زیادی دیده می شوند، و این ویژگی بسیار مناسب برای بازاریابی است، چه روشی بهتر از اینکه خود کاربران تبلیغ کننده شما باشند؟ پایه این روش همان تبلیغات دهان به دهان است که به خاطر راضی بودن یک مشتری به بقیه نیز معرفی می شود و دیگران رایگان شما را تبلیغ می کنند، چه روشی بهتر از این می شناسید؟

  1. آیا می‌توان ویدئویی ساخت که پیشاپیش از انتشار گسترده آن مطمئن بود؟
  2. یا انتشار گسترده یک ویدئو خود به خود و مبتنی بر شانس است؟

پاسخ به هر دو سؤال مثبت است. زیرا در عمل، بسیاری از ویدئوهای ساخته شده توسط کاربران در یوتیوب آپلود شده و در اثر قدرت رسانه‌های اجتماعی ظرف کوتاهترین زمان ممکن بیشترین بیننده را می‌یابد.

وایرال

بازاریابی وایرال

بازاریابی وایرال یکی از روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی است که در صورت اجرای درست بسیار مفید است و یک شبه ره صد ساله طی کردن در بازاریابی است. اما هر مطلبی و با اصرار وایرال نمی شود، مطلب باید مفید یا جذاب و یا مهم باشد، و قابل اشتراک گذاری در جمع خانواده باشد، کیفیت محصول و یا خدماتی که معرفی می شود بالا باشد، اما هر ویدئویی که این ویژگی ها را داشته باشد وایرال نخواهد شد، و به یک ایده پرداز خوب احتیاج است که خلاقیت بالایی داشته باشد و جامعه شناس آگاهی باشد.

ویدئوهای وایرال

ویدئوهای وایرال اغلب در زمینه تفریحی، حرکات خنده دار، تریلر فیلم و حرکات ورزشی حرفه ای است. البته گاهی در زمینه سیاست نیز ویدئوهای ویروسی پخش می شوند که ممکن است اشتباه لفظی یک سیاستمدار درجه اول باشد و یا یک سخن مهم در یک موضوع جهانی که در هر حالت محتوا به یک محتوای وایرال تبدیل می شود. موضوعات بشر دوستانه را نیز می توان در این دسته جای داد. در وایرال مارکتینگ نیز بدون هزینه اضافی، پیام شرکت به سرعت در بین افراد جامعه پخش می شود و شرکت خیلی سریع به اهداف خود می رسد.

تعداد بازدیدها برای وایرال کردن پست

برای وایرال شدن در اینستاگرام به حداقل ۱۰۰۰۰۰+ لایک، بازدید و کامنت نیاز دارید. حتی اگر حساب شما صدها یا هزاران دنبال کننده داشته باشد، دستیابی به این محبوبیت مشکل است.

نتیجه :

وایرال کردن پست اینستاگرام جزء ان دسته از مواردی است که برای کسانی که دنبال برند سازی و یا جذب فالوور بیشتر هستند به شدت تاکید میشود و باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

اگر فکر می کنید راه های دیگری هم برای وایرال کردن وجود دارد که امتحان کرده اید، پس با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا