دسته‌بندی نشده

همه ی آنچه باید در مورد مکمل پروبیوتیک بدانید

مجله دلگرم | همۀ افراد به فواید محصولات پروبیوتیک برای سلامتی اذعان دارند. اما آیا شما از مکمل پروبیوتیک استفاده می کنید یا غذا برایتان کفایت می کند؟

پروبیوتیک ها، باکتری ها و قارچ های زنده ای هستند که باعث افزایش نرخ سلامت به خصوص در دستگاه گوارش می شوند. در گذشته اعتقاد بر این بود که باکتری ها باعث ایجاد بیماری های مختلف می شوند اما بدن موجودات پر از باکتری های مفید و مضر است. پروبیوتیک ها اغلب باکتری های مفید و کمک کننده ای هستند که بویژه در سیستم گوارش کمک شایانی می کنند. باکتری های پروبیوتیک به طور طبیعی در بدن موجودات زنده زندگی می کنند و همچنین می توان این عوامل را در خیلی از غذاها و مکمل های غذایی یافت.

استفاده از مکمل های پروبیوتیک درصورتی که شما شرایط خاص پزشکی مانند سندروم روده تحریک پذیر (IBS) یا کولیت اُلسراتیو ( کولیت زخمی) دارید، یا آنتی بیوتیک مصرف می کنید، بسیار سودمند است. علاوه بر این، تحقیقات در حال بررسی این است که بدن ما چه مقدار از فواید استفاده ی روزانه ی مکمل های پروبیوتیک بدون هیچ گونه هدف گذاری در ذهن بهره می برد. محققان فرضیه های زیادی دارند زیرا هنوز کاملا مشخص نیست که بدن ما دقیقا چه مقدار از این مکمل ها را جذب می کند.

اگر به مصرف مکمل های پروبیوتیک فکر می کنید، موارد زیر چیزهایی است که برای داشتن یک مکمل باید بدانید.

انواع مکمل های پروبیوتیک

انواع مختلف محصولات پروبیوتیک، فواید سلامتی متفاوتی دارند همانطور که آنتی بیوتیک های مختلف برای عفونت های متفاوتی هستند. از پروبیوتیک هایی که مقالات پزشکی برای پشتیبانی تاثیرات آن مکمل منتشر نشده است، استفاده نکنید و به دنبال مکملی باشید که متناسب با شرایط پزشکی شما باشد.

به نوع مکمل پروبیوتیک دقت کنید.

اگر از این مکمل برای مشکل جسمی خاصی می خواهید استفاده کنید، مکملی که متناسب با نیازتان است را انتخاب کنید. برای مثال پروبیوتیک VSL#3 به درمان سندروم رودۀ تحریک پذیر و کولیت زخمی کمک می کند.

هرچه تعداد بیشتر باشد، بهتر است.

مکملی را انتخاب کنید که حدود یک میلیارد CFU (واحد تشکیل کلنی) باشد. یک بطری پروبیوتیک هر چه قدر بیشتر روی قفسه بماند به دلیل زنده بودن ارگانیسم ها، در اثر مرگ باکتری ها تعدادشان کم می شود. پس بهترین گزینۀ مکمل پروبیوتیک آن است که باکتری بیشتری داشته باشد.

به تاریخ انقضا دقت کنید.

همانطور که اشاره کردیم پروبیوتیک ها ارگانیسم های زنده هستند که این یعنی هر چه بیشتر روی قفسه بمانند، اثربخشی کمتری دارند.

بیشتر بخوانید:

خواص شگفت انگیز پروبیوتیک ها

فواید پروبیوتیک ها برای افراد آلزایمری

ماست معمولی یا پروبیوتیک + معرفی

فواید بی نظیر کپسول فمی لاکت برای همه افراد


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا