دسته‌بندی نشده

هزینه پرکردن دندان در سال ۱۴۰۲

اگر شما به ‌تازگی برای معاینه خود به دندانپزشک مراجعه کرده‌اید و دندانپزشک به شما می‌گوید نیاز به پر کردن دارید! تنها نیستید. اکثر افراد در طول زندگی خود به حداقل یک پر کردن دندان نیاز دارند. پر کردن، درمانی برای دندان آسیب ‌دیده در اثر پوسیدگی است که عملکرد و شکل طبیعی دندان را بازمی‌گرداند و از پوسیدگی بیشتر جلوگیری می‌کند. یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که در مطب دندان‌پزشکی انجام می‌شود؛ بنابراین جای نگرانی نیست. هزینه پرکردن دندان به عوامل متعددی بستگی دارد.

پر کردن حفره‌های دندانی

باید انتظار داشته باشید که حدود یک ساعت در مطب دندانپزشک خود باشید. این حضور به او زمان کافی می‌دهد تا در صورت نیاز عکس‌برداری با اشعه ایکس انجام دهد، در مورد این روش با شما صحبت کند و کار دندانپزشکی را تکمیل کند. قبل از پر کردن حفره‌ها، دندانپزشک شما دندان‌ها، لثه‌ها و پوست اطراف دندان شما را بی‌حس می‌کند تا از ناراحتی در حین عمل جلوگیری کند.

سپس، پوسیدگی دندان را سوراخ خواهد کرد و آن را با ماده پر کردنی جایگزین می‌کند. این فرایند فقط چند دقیقه طول می‌کشد و هزینه پرکردن دندان بسته به نوع ماده پرکردنی متفاوت خواهد بود. پس از اتمام کار، احتمالا دهان شما برای چند ساعت دیگر بی‌حس می‌ماند. هیچ خطر قابل‌توجهی در ارتباط با پر کردن حفره‌ها وجود ندارد، اما در صورت داشتن هر گونه سوال یا عارضه، حتما اطلاعات تماس دندانپزشک خود را در دسترس داشته باشید.

رایج‌ترین استفاده از پرکردن دندان، پر کردن حفره در دندان است. اما پرکردن دندان می‌تواند برای ترمیم آسیب دندان‌های ناشی از دندان‌قروچه (براکسیسم) یا جایگزینی بخشی از دندان‌شکسته استفاده شود.

هزینه پرکردن دندان در سال ۱۴۰۲

مراقبت از پر کردن حفره دندانی

ممکن است بعد از پر کردن دندان کمی حساسیت و درد داشته باشید؛ اما این ناراحتی باید کاهش یابد. از روال مراقبت از دهان و دندان خود غافل نشوید. در عوض، محصولاتی را امتحان کنید که به‌ طور خاص برای محافظت از دندان‌های حساس طراحی شده‌اند. خمیردندان‌های ضدحساسیت از دندان‌های حساس محافظت می‌کند و از خطرات احتمالات پوسیدگی دندان در آینده جلوگیری به‌ عمل می‌آورند.

علاوه بر این، استفاده از نخ دندان برای لثه‌های حساس نباید ناحیه اطراف پرکردگی دندان را تحریک کند. با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانید از هزینه پرکردن دندان بپرهیزید.

چه زمانی ماده پرکننده دندان را جایگزین کنیم

پر کردن دندان معمولا سال‌ها قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد دوام می‌آورد؛ اما پر کردن دندان در طول سال‌ها جویدن فرسوده می‌شود. اگر دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهید یا به هم می‌سایید، احتمالا نیاز به تعویض زودتر ماده پرکننده دندان داشته باشید.

اگر متوجه علائم ساییدگی روی پرکردگی دندان خود شدید، مانند ترک یا نواحی فرسوده، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا در اسرع‌وقت قسمت پرشده را تعویض کند. ادامه جویدن با پر کردن آسیب ‌دیده می‌تواند باعث ترک‌خوردن دندان و نیاز به تعمیر اضافی شود. البته باید گفت هزینه پرکردن دندان گران‌تر و پیچیده‌تر از پر کردن حفره ساده خواهد بود.

اگر پوسیدگی اضافی در اطراف یک پرکردگی ایجاد شود، چه پرکردگی آسیب‌دیده باشد یا نه دندانپزشک شما ممکن است به‌ جای پر کردن حفره دوم، دندان را با روکش ترمیم کند.

هزینه پرکردن دندان در سال ۱۴۰۲

سایر مشکلات بالقوه پرکردن حفره دندانی

دانستن مشکلات احتمالی بسیار مهم است؛ بنابراین این امکان را دارید تا فورا به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا پرکردگی حفره را تنظیم یا تعمیر کنید. عوارض احتمالی پر کردن حفره عبارت‌اند از:

  • عفونت: گاهی اوقات پرکردگی حفره از دندانی که به آن متصل است جدا می‌شود و فضای کوچکی ایجاد می‌کند. این فضا می‌تواند محل رشد باکتری‌هایی باشد که می‌توانند باعث پوسیدگی اضافی دندان شوند. اگر متوجه فاصله بین دندان و پر شدن حفره خود شدید، در اسرع‌وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا هزینه پرکردن دندان افزایش نیابد.
  • آسیب: گاهی اوقات پرشدگی حفره می‌شکند، ترک می‌خورد یا می‌افتد. هنگامی که چیزی سفت را گاز می‌گیرید یا در حین ورزش به دهان ضربه می‌خورد، آسیب به پرکردگی می‌تواند رخ دهد. برای جلوگیری از تحریک و عفونت دندان محافظت‌نشده و احتمال افزایش هزینه پرکردن دندان، به ‌محض مشاهده آسیب به حفره، به دندانپزشک مراجعه کنید.

پرکردن دندان در بارداری

به ‌دلیل عوامل مختلفی مانند حالت تهوع صبحگاهی، افزایش اسیدیته دهان، میل به برخی از شیرینی‌های خاص یا شاید کاهش توجه ‌به روال بهداشت دهان و دندان، خطر ایجاد حفره در دوران بارداری کمی بیشتر است. با این ‌حال، اگر در دوران بارداری دچار پوسیدگی شدید، پر شدن آن کاملا بی‌خطر به‌ شمار می‌رود.

باتوجه‌به کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان و انجمن دندانپزشکی آمریکا، پرکردن در دوران بارداری کاملا ایمن و توصیه می‌شود. پر کردن با آمالگام نقره می‌تواند حاوی جیوه باشد که به ‌طور بالقوه می‌تواند خطر بسیار کمی برای کودک ایجاد کند.

احتمالا بخواهید درباره پر کردن موقت از مواد متفاوت تا پایان دوره باردار با دندانپزشک صحبت کنید. برقراری ارتباط با دندانپزشک به شما کمک می‌کند تا مطمئن‌ترین و موثرترین راه‌حل را تعیین کنید. صرف‌نظر از این، انتظار برای پر کردن حفره تا پس از بارداری، بیشترین خطر را برای سلامتی شما و کودکتان به همراه دارد و احتمال اینکه هزینه پرکردن دندان باتوجه‌به گسترش پوسیدگی افزایش یابد وجود خواهد داشت.

هزینه پرکردن دندان در سال ۱۴۰۲

همه چیزی که باید در مورد هزینه پرکردن دندان بدانید

هزینه پرکردن دندان معمولا به عوامل متعددی از جمله نوع مواد پرکننده، محل کلینیک دندانپزشکی، تعداد دندان‌های پوسیده و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. هزینه‌ها احتمالا میان دندانپزشکان مختلف، متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر و تعیین هزینه، توصیه می‌شود با دندانپزشک خود مشورت کنید و در مورد نوع مواد پرکننده، فرایند درمان و هزینه‌های مربوطه به توافق برسید.

پرکردن دندان بدون عصب‌کشی

قطعا عدم رعایت اصول مربوط به هر یک از روش‌های درمانی می‌تواند عوارض خاصی را برای بیمار به همراه داشته باشد. اگرچه در صورت عدم مراجعه به متخصص درمان، احتمال بروز هرگونه عوارضی در قسمت دهان و دندان وجود دارد. افرادی که دارای تجربه کافی در این زمینه نیستند و نتوانند عملکرد مناسب را ارائه دهند، باعث ایجاد مشکلات جدی می‌شوند. دندانپزشک با بررسی وضعیت لثه و دندان، باید روش درمانی مناسب را برگزیند.

جمع‌بندی

اگر چه بهتر است از ایجاد حفره و پوسیدگی دندان جلوگیری شود؛ اما می‌توان آن را به‌سادگی درمان کرد. انواع مختلفی از مواد پرکننده برای ترمیم حفره‌ها استفاده می‌شود. به‌طورکلی، پر کردن و روکش‌های دندان مادام‌العمر دوام نمی‌آورند و احتمالا نیاز به تعویض داشته باشند. استفاده از خدمات دندانپزشکی و هزینه پرکردن دندان در دکترتو کلینیک، سرمایه‌گذاری در سلامت دهان و لبخند زیبای شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا