دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به ونکوور و جاذبه های دیدنی این شهر

راهنمای سفر به ونکوور

سفر به ونکوور که یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای کشور کانادا است جذابیت های زیادی دارد. شهری که در آن، جنب ‌و‌جوش و زرق‌ و‌ برق زندگی شهری، فاصله‌ چندانی با مناظر زیبای طبعیت کوهستانی ونکوور ندارد.

در این شهر دیدنی می‌توانید از چشیدن طعم لذیذ غذاهای ژاپنی، شنیدن موسیقی روز، تاریخچه‌ غنی و کیفیت بالای زندگی لذت ببرید. با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا به شما کمک کنیم برای سفری به‌یادماندنی و کم‌هزینه به ونکوور برنامه‌ریزی کنید.

اطلاعات کلی برای سفر به ونکوور

ونکوور به لطف گروه های مختلفی که این شهر را خانه خود می دانند از هویت چند فرهنگی متنوعی برخوردار است. اگرچه زبان رسمی، انگلیسی و فرانسوی است، اما احتمالا چینی، پنجابی (زبان برخی پاکستانی ها و هندی ها)، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، تاگالوگ (فیلیپینی) و اسپانیایی هم به گوشتان خواهد خورد.

احتمالا بزرگ ترین تفاوتی که مسافران آمریکایی تجربه کنند، یکی دلار کانادایی و دیگری استفاده از سیستم متریک است. بنا به نظر Xe.com دلار کانادایی از نظر نرخ مبادله تقریبا معادل دلار آمریکا است. اما اگر خودتان را با ارز کانادایی آشنا کنید دچار سردرگمی نمی شوید. نام سکه ها، دودلاری، یک دلاری، نیم دلاری، ۲۵ سنتی، ۱۰ سنتی، ۵ سنتی و یک سنتی هستند. به دلارهای سکه ای کانادا، لونی (Toonies) می گویند. اسکناس هم به شکل ۱۰۰ دلاری، ۵۰ دلاری، ۲۰ دلاری، ۱۰ دلاری و ۵ دلاری هستند. شما می توانید با دریافت مستقیم پول کانادایی از خودپردازهای ونکوور در هزینه تبادل ارزی صرفه جویی بسیاری کنید. علاوه بر تفاوت در ارز، در خصوص نحوه اندازه گیری دما، فاصله و وزن نیز به اختلاف هایی برخواهید خورد (به واحد متریک هستند)؛ فاصله را به کیلومتر می سنجند-اگر می خواهید خودرو کرایه کنید به این نکته کاملا دقت کنید.

این شهر همچنین یکی از پایتخت‌های گردشگری غذایی در کانادا است. در سفر به ونکوور می‌توانید انواع غذاها از سراسر دنیا را به راحتی امتحان کنید. بد نیست بدانید که؛ بهترین غذاهای دریایی با تازه‌ترین مواد غذایی در رستوران‌های ونکوور سرو می‌شود. ونکوور با وجود جاذبه‌های شهری و مدرن و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیرش، یک مقصد گردشگری بسیار محبوب در کانادا است.

بهترین زمان برای سفر به ونکوور

همواره یکی از فاکتورهای مهم برای مسافران در تصمیم گیری برای تعیین زمان سفر، وضعیت آب و هوای شهر مقصد می باشد. آب و هوای ونکوور را می‌توان در دسته‌ی اقلیم اقیانوسی معتدل قرار داد. تابستان‌های گرم و خشک به خصوص در ماه‌های جولای و آگوست از ویژگی‌های آب و هوای این شهر است. در مقابل، سایر ایام سال بارانی است به خصوص در ماه‌های اکتبر و مارس.شایان ذکر است که جریان‌های اقیانوس آرام شمالی بر آب و هوای این شهر نیز تاثیر می‌گذارند.

بنابراین اگر به سفر در شرایط جوی بارانی علاقه ندارید؛ ماه‌های اکتبر و مارس از نظر آب و هوایی برای سفر به ونکوور شما مناسب نخواهند بود.
بهترین زمان برای سفر به ونکوور از مارس تا می و از سپتامبر تا نوامبر (November) است، زمانی که آب و هوا ملایم و مطبوع و قیمت هتل‌ها نسبت به سایر ایام سال مناسب‌تر است.

تابستان، به خاطر آب و هوای گرم‌تر، فصل محبوب‌تری برای سفر به ونکوور است. توصیه می شود اگر می‌خواهید برای سفر در این فصل برنامه ریزی کنید، حتما هتل موردنظرتان را حداقل ۲ تا ۳ هفته قبل رزرو کنید.

همچنین اگر از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی هستید، آب و هوای سرد نباید شما را از سفر زمستانی نا امید کند. این شهر مقصد فوق‌العاده‌ای برای انجام انواع ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی است.

ونکوور

هزینه های اقامت در سفر به کانادا

قبل از هرچیز لازم است این نکته را یادآوری کنیم که از نظر هزینه ها، ونکوور شهر ارزانی نیست اما خیلی هم گران نیست و در صورت سفر به ونکوور، با یک بودجه مناسب می توان اقامت خوبی داشت. بنابراین این نکته بسیار مهم است که برای هزینه هایتان برنامه ریزی کنید.

بطور خلاصه؛ اگر بخواهید در هتل های ارزان قیمت بمانید، برای هر شب اقامت باید بین ۷۵ تا ۱۲۰ دلار هزینه کنید. البته این هزینه به طور میانگین است و هزینه دقیق، کاملا بستگی به این دارد که هتل انتخابی تان در مرکز شهر باشد یا خیر و یا اینکه چه امکاناتی داشته باشد. اگر هم بخواهید خیلی صرفه جویی کنید، می توانید با شبی ۲۵ دلار کانادایی، در یک هاستل اقامت کنید.

هتل‌های ارزان شبی ۷۵ تا ۱۲۰ دلار هزینه دارند و همانطور که گفته شد، قیمت آنها به فاصله‌ای که از مرکز شهر دارند بستگی دارد. هر چه به مرکز شهر نزدیک‌تر باشید باید هزینه‌ی بیشتری بابت اقامت بپردازید. همچنین اتاق‌های اشتراکی را می‌توانید با حدود ۶۰ دلار کرایه کنید. هزینه‌ی خانه یا آپارتمان کامل از ۱۵۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین هزینه‌ غذا در سفر به ونکوور

یکی از دغدغه های اصلی هر سفری، غذا و خورد و خوراک است (مخصوصا برای ما ایرانی ها) و سفر به ونکوور هم از این قاعده مستثنی نیست. ونکوور، رستوران های ارزان و بی نظیری دارد. قیمت تقریبی صرف یک وعده ی غذایی کامل در رستوران های ونکوور برای هر نفر، حدود ۲۰ دلار است اما فست فودها قیمت ارزانتری دارند و با ۱۳ دلار می توانید یک پیتزای بزرگ به همراه نوشابه سفارش دهید.

همچنین اگر تصمیم دارید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ی خرید مواد غذایی اولیه برای یک هفته بین ۶۵ تا ۱۰۰ دلار است. با وجود اینکه در مجموع هزینه‌ زندگی در ونکوور بالا است، در این شهر می‌توانید رستوران‌های قومی ارزان نیز پیدا کنید.

بازدید از جاذبه های گردشگری در سفر ونکوور

پارک استنلی

یکی از بزرگترین پارک های شهری در آمریکای شمالی، پارک استنلی است که بیشتر بخش های اطراف آن را آب محاصره کرده است. شما در این پارک دیدنی های زیادی از جمله ساحل، تالاب و دریاچه و صخره های دریایی خواهید دید که آن را جزو محبوب ترین جاذبه های ونکوور است و در سفر به ونکوور نباید آنر از دست بدهید.

گستاون – Gastown

گستاون، تاریخی ترین محله ونکوور است که تقریبا در کنار مرکز شهر قرار دارد. این محله که یک مورد از دوست داشتنی ترین جاذبه های کانادا در سفر به ونکوور است، علاوه بر رستوران و کافه های متنوع، یک ساعت بخار (یکی از چند مورد معدودی که در جهان باقی مانده) دارد که بسیار جالب است.

مرکز خرید متروپولیس

اگر عاشق خرید کردن هستید، سفر به ونکوور و بازدید این شهر بدون دیدن بزرگترین مرکز خرید بریتیش کلمبیا کامل نخواهد شد. این فروشگاه در برنابی (Burnaby) قرار گرفته و سومین مرکز خرید بزرگ کانادا با بیش از ۴۰۰ فروشگاه در ۴ طبقه است. متروپولیس ات متروتاون با هر بودجه ای که داشته باشید، محصولات متنوعی را در اختیارتان خواهد گذاشت.

جزیره گرانویل – Granville Island

جزیره گرانویل، شبه جزیره کوچکی است که به خاطر جوامع پر رونق هنرمندان و بازار عمومی شناخته شده است. بازار گرانویل هر روز باز است و دارای یک فود کورت و غرفه های فروش محصولات تازه، میان وعده های خوشمزه و محصولات دست ساز است. موقعیت آن که در کنار آب است و در سفر به ونکوور مختص عکس های بسیار زیبای شما خواهد بود.

کانادا

آکواریوم ونکوور

آکواریوم، یکی دیگر از بهترین جاذبه های این شهر است که در سفر به ونکوور نباید آنرا از دست داد. آکواریوم داخل پارک استنلی قرار دارد ، این جاذبه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی به حفاظت از زندگی آبزیان از طریق آموزش، تحقیق و اقدام مستقیم، اختصاص داده شده است. برخی از حیواناتی که در این آکواریوم خواهید دید عبارتند از: دلفین، پنگوئن، کوسه آب‌سنگ و شیر دریایی.

جهان علم – Science World

ساینس ورلد، دارای صدها نمایشگاه تعاملی در خارج از منظره جغرافیایی گنبد جالب آن است؛ از جمله نمایش های هنری، نمایش های علمی زنده، پازل و … یکی دیگر از ویژگی های آن تئاتر اومنی مکس (OMNIMAX Theatre) است که در حال حاضر یک سیاره زیبا را نشان می دهد.

فلای اُور کانادا – FlyOver Canada

این سرگرمی که به پرواز نهایی (ultimate flying ride) نیز معروف است، شما را به سیری عجیب توسط یک تکنولوژی خاص می برد و این سفر به گونه ایست که شما روی یک صفحه کروی، حالت معلق در هوا خواهید داشت. جلوه های ویژه و حرکت ها، این تجربه را بسیار خاص خواهند کرد.

موزه مردم شناسی

موزه مردم شناسی ونکوور در پوینت گری (Point Gray)، در محوطه زیبای دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع شده است. این موزه به خاطر داشتن یکی از بهترین مجموعه های هنری نورث وست کوست شناخته شده است. طراحی آن توسط معمار کانادایی آرتور اریکسون، برنده جایزه شده است . در سفر به ونکوور حتما باید از آن بازدید کنید.

پارک کویین الیزابت

کویین الیزابت، پارکی با مساحت حدودا ۵۲ هکتار است که مناظر چشمگیری از شهر و کوه های اطرافش دارد. این پارک در هر فصلی جذاب است و یکی از جاذبه های ونکوور محسوب می شود که هر کسی دلش برای آن تنگ خواهد شد. در سفر به ونکوور شما می توانید در این پارک قدم بزنید و از باغ گیاه شناسی آن دیدن نمایید.

کوه گراوس

یکی از کوه های اصلی ونکوور گراوس است که با داشتن یک تله کابین، در سفر به ونکوور می توانید در هر فصلی به بالای آن بروید. در طول تعطیلات این کوه مکانی اصلی برای جشن کریسمس، اسکیت روی یخ، سورتمه سواری و دیگر سرگرمی ها می شود. در تابستان به این کوه رفته و کمی طبیعت گردی کنید.

گالری هنری ونکوور

این گالری، بزرگترین گالری در کانادای غربی است و دارای آثار هنری معاصر و تاریخی محلی، ملی و بین المللی است. گالری هنری ونکوور در موقعیت دادگاه سابق شهری قرار دارد و نمای بیرونی آن در فیلم و سریال های زیادی دیده می شود.

ساحل کیتسیلانو

ساحل کیتسیلانو که در میان مردم بومی به کیتس یا ساحل کیتس معروف می باشد، جایی است که در سفر به ونکوور اقامتگاه های زیادی در طول تابستان در آن پیدا خواهید کرد. فضاهای وسیعی در ساحل برای پیک نیک، تور والیبال و استخر، از امکانات این مورد از جاذبه های ونکوور است. این استخر روباز ۱۳۷ متری، تنها استخر آب شور ونکوور است که حدودا از اردیبهشت تا شهریور باز است.

ساحل شنی کیتسیلانو، یکی از تفریح‌گاه‌های ونکوور است که علاوه بر گردشگران، مورد توجه اهالی شهر نیز قرار دارد. این ساحل جایی است که اهالی شهر برای گشت و گذار همراه با خانواده و دوستان به آن سر می‌زنند و در استخرهای آب دریا شنا می‌کنند. گردشگران از دیدن منظره‌ی زیبای ساحل با پس‌زمینه‌ای از کوهستان، لذت می‌برند. چشم‌انداز زیبایی از مرکز شهر از این ساحل قابل مشاهده است. علاوه بر تفریحات ساحلی، این منطقه میزان تعداد زیادی کافه، مسیرهای پیاده‌روی و رستوران است که تفریح گردشگران را کامل می‌کند.

شهر ونکوور

هزینه‌ حمل و نقل در سفر به ونکوور

پیشنهاد می شود برای رفت و آمد در ونکوور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، چرا که بسیار به صرفه است. برای مثال، کرایه‌ی بزرگسالان برای سفر در محدوده‌ی مرکز شهر ۲/۷۵ دلار است و اگر بخواهید به مناطق حومه ی شهر سفر کنید، بین ۳ تا ۷ دلار می شود. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که؛طبق قانون ونکوور اعتبار بلیط‌هایی که می‌خرید برای مدت یک ساعت و نیم از زمان خرید فعال است و در اتوبوس، سی‌باس و اسکای‌ترین می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین روش برای گردشگران استفاده از بلیط‌های روزانه است که تعداد بی‌شمار سفر را با قیمت کم در اختیارتان می‌گذارد. بلیط‌های یک روزه ده دلار قیمت دارند.

راهکارهایی برای کاهش هزینه ها در سفر به ونکوور

  • به منظور کاهش هزینه های مربوط به سفر به ونکوور سعی کنید از پارک ها و باغ هایی که هزینه ورودی ندارند دیدن کنید و این ترتیب در هزینه های خود صرفه جویی کنید.
  • از گالری هنر ونکوور در روزهای سه‌شنبه و از ۵ به بعد بازدید کنید، چرا که رایگان است.
  • بلیط‌های تله‌کابین در مناطق مرتفع مثلا کوه گروز، شب‌ها با تخفیف ویژه عرضه می‌شود. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با پرداخت هزینه‌ی کمتری از این جاذبه‌ها دیدن کنید.
  • از غذاهای خیابانی و کامیون های سیاری که در سطح شهر هستند و غذا می فروشند ، استفاده کنید.
  • لازم به ذکر است که کانادا در ایران سفارت ندارد.

divider

بیشتر بخوانید:

مخارج زندگی در کانادا برای ایرانیان در سال ۲۰۱۹ چقدر است؟

برای تعطیلات نوروز قصد سفر به مالزی را دارید؟حتما بخوانید!

به سفر خارجی میروید: به این نکات مهم توجه کنید!

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا